Van DS5 naar….... DS5 (hulde voor de dealer)
NeufegliseThierry
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 813
Geregistreerd: 06-06-2011

Gepost: 04 maart 2014 09:51 AM

Tsja, wat sneller dan ik had kunnen bevroeden ben ik toe aan DS5 nummer 2. Dit keer voor de verandering niet vanwege een aanrijding maar door een samenloop van omstandigheden.

Voorop staat dat ik erg gecharmeerd ben van de DS5, zeker nadat ik de chiptuning heb laten uitvoeren. Zoals eerder in ander topic beschreven was het me niet te doen om het extra vermogen maar het effect op het schakelgedrag. Door een combinatie van nog weg te werken schoonheidsfoutjes bij oplevering, een navisysteem met wat uitdagingen en iets waar ik niet over uit zal wijden moest er een oplossing komen om mij weer tevreden rond te laten zoeven. Ik heb toen zelf voorgesteld om een DS5 uit Amsterdam naar Tilburg te halen en om te ruilen (vooruit, ik leg wat kruimels bij, denk aan een bedrag met slechts 3 cijfers voor de komma), de nieuwe auto heeft 15.000 minder gelopen, is 3 maanden jonger en heeft alarm, dat had deze niet:

De auto wordt op 1 plekje ook nog even bijgewerkt en staat er dan spic en span bij. Enige wat ik zelf nu weer moet laten doen is de chiptuning, auto kan ik volgende week omruilen en dan gaan meteen de 18 inch velgen eronder, de chromen spiegelkappen en het DSracing embleem. Dit is ‘m dan geworden met als bijkomend voordeel dat ik Hickory een stuk fraaier vind dan zwart.

En zoals de titel al aangaf: hulde aan Bertens Tilburg, die mee zijn gegaan in mijn creatieve oplossing voor de uitdaging, top gedaan jongens!

O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…

Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.

Profiel  
 
NeufegliseThierry
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 813
Geregistreerd: 06-06-2011

Gepost: 25 maart 2014 04:44 PM
  [ # 1 ]

Inmiddels de wissel achter de rug. vroeg me af of velgen ook onder Hickory goed zouden staan, zelf ben ik er over te spreken.

Nu anderhalve week zonder softwarematige aanpassing gereden, beslissing al genomen om dat binnenkort toch maar te doen, verschil in comfort (schakelen + power voorhanden op het moment dat ik dat wil en niet de software….) is gewoonweg te groot.

O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…

Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 25 maart 2014 05:04 PM
  [ # 2 ]

Mooi opgelost! very good

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook