1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
C8 2.0Hdi 110pk Paso
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 09 maart 2014 02:21 PM

Eigenlijk tijd dat ik er een draadje over begin.
http://s9.photobucket.com/user/pasojo/library/Citroen C8?sort=3&page=1
Gekocht iets onder de 280000km
Nu 285000km
De auto is afgeleefd zeker aan de buitenkant, overal zit wel een klein deukje en die zie je direct op die grote panelen, geen erg voor nog niet de halve prijs van een Sandero (om maar iets te noemen)heb ik een hoop plaats en veel luxe.
In die prijs zit aankoop-voorste remmen nieuw-setje LM met 80% Michelin banden-airco vullen-koppeling vervangen-reset update en check up motor.

Heb de auto bij Citroën binnen gedaan om eens de staat van de motor op te maken, piepjong was het antwoord, sensoren injectoren, alles volgens specificatie goed
Onderste turbobuis gescheurd, die moet nog vervangen, of ik doe het zelf of laat ze doen (120€ all in)
Koppeling was ook op en bij Citroën ging het 1700-1800 kosten, deze week via via laten doen voor 1000 rond, ineens gewoon vliegwiel, geen dubbel massa meer (dat kon Citroën niet doen wegens alleen originele stukken)
Koppelingspedaal zit nog steeds te hoog (dit zou aan de 2 pompjes liggen) maar koppelt boterzacht, vederlicht, serieuze verbetering.

Ook nog lichte olielek achteraan boven (kleppendeksel???) zo erg is het niet, zal het onder controle houden met remmenreiniger die staat heel goedkoop.

Handrem moet afgesteld en of kabel vervangen, die trek ik veel te hoog en de 2 ton op de grond blijft maar net staan.

Rechtsachter hoor ik soms een tok die bekijk ik vanmiddag nog.

Binnenin moet de bestuurderszetel terug wat vulling krijgen en ook de armsteun daarvan is iets mee, niet regelbaar.

Verder ga ik de middelste zetel achteraan (het is een 5 zitter) verwijderen en een houten kist maken die ik op de rails vast zet met draaiknoppen of iets.
Bedoeling is dat de ski’s eronder kunnen liggen en de kinderen een tafeltje-opbergvak naast hun krijgen voor de computerspelletje-tablets etc. komt dus ook meervoudige 12V stekker in voor de laders.

De deurklinken moet ik ook nog spuiten maar krijg ze nog niet gedemonteerd, zie ander draadje.

Meer dan 10 jaar Berlingo gereden en de C8 bevalt me super, nog meer plaats, minstens zo zacht geveerd….

Blijkbaar niet al teveel C8 rijders op het forum en al helemaal geen zelfsleutelaars, spijtig wou wel eens meer een draadje over hun auto lezen.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Lucid
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 04-11-2011

- C8 2.2 16V exclusive
Gepost: 09 maart 2014 07:58 PM
  [ # 1 ]

Zeker niet teveel C8 rijders hier inderdaad, terwijl het erg fijne auto’s zijn, waarschijnlijk omdat de meeste chauffeurs de moeders zijn of in ieder geval geen thuisknutselaars.

Het probleem van de handrem komt mij zeer bekend voor, bekijk je remklauwen maar goed want bij mij heeft er 1 al 2 keer vastgezeten, de rechterkant in mijn geval.
Gewoon goed heen en weer halen en hij zou weer moeten werken, ikzelf heb hem nog ingespoten met wat kopervet en sindsdien is hij nog geen enkele keer vast blijven zitten.
Als ik nu de handrem aan heb kan ik echt niet wegrijden, hiervoor vergat ik hem (tot mij dat duidelijk gemaakt werd door de boordcomputer)

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 09 maart 2014 08:18 PM
  [ # 2 ]

Kun je de handrem ook zo hoog trekken?
Bij mij zit hij zo hoog dat het stoort bij het uitstappen.
Achterremmen heb ik nog niet los gehad maar wel gezien bij het velgen wisselen dat ze zeker niet op zijn.
Zal eens moeten kijken of ze vast zitten, goede tip.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Lucid
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 04-11-2011

- C8 2.2 16V exclusive
Gepost: 09 maart 2014 08:25 PM
  [ # 3 ]

Ja het stoorde mij ook altijd bij het uitstappen, moest er overheen stappen om uit te stappen.
Het is trouwens de bovenste arm op de remklauw, bij mij was het gewoon gangbaar maken en hij trekt de helft zo hoog omhoog.
Was een klusje van 15 minuten op de straat.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 09 maart 2014 08:28 PM
  [ # 4 ]

prima als ik morgen op tijd thuis ben na het werk doe ik dat even.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
geerst
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 31
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 18 maart 2014 12:10 AM
  [ # 5 ]

Beste,
Ik ben c8 rijder geweest, over handrem klauteren? Gewoon de drukknop UITTREKKEN en de hendel kan naar beneden!(handrem blijft op,ontgrendelen:hefboom naar boven en dan gewoon ontgrendelen)
Leuke auto maar de evasion 2,1td was van veel betere kwaliteit.

Profiel  
 
Lucid
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 04-11-2011

- C8 2.2 16V exclusive
Gepost: 18 maart 2014 04:36 PM
  [ # 6 ]

Hey,

Goh wat een leuke truck zeg,had ik dit maar geweten toen de ene rem het niet goed deed Very Happy
Alhoewel een goede handrem het wel waard is.
Is het nog gelukt paso?

Profiel  
 
Gepost: 18 maart 2014 06:22 PM
  [ # 7 ]

Het is natuurlijk niet zo vreemd dat er hier niet zo veel C8-rijders rondzwerven, weet je wat zo’n ding in NL in de wegenbelasting doet?

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 23 mei 2014 10:07 PM
  [ # 8 ]

Ik betaal jaarlijks een 370€ voor de 2.0 HDI 110pk cheese

Lucid, eerlijk? nog niet gedaan. Surprisedops:

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Jf
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 594
Geregistreerd: 10-06-2004

- Evasion 2.0i
Gepost: 28 mei 2014 04:52 PM
  [ # 9 ]

goh laat ik nu rond aan het kijken zijn naar een C8 automaat.
maar valt vies tegen, de meeste zijn overgeprijst..

Mijn evasion is naar afrika als taxi geexporteerd… schijnen ze gek op te zijn en de emissie eisen zijn daar nihil.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 28 mei 2014 06:47 PM
  [ # 10 ]

Wat is overprijsd?
Wat ik nu weet, ik zou zoeken achter eentje 5-6000€ pakweg tot 150-180000km, daarvoor mag je een propere wagen verwachten waar alles van werkt.
Ik heb een checkup laten doen van mijn 2.0Hdi 110PK bij 280000km, kreeg te horen dat de motor nog kerngezond was, niets abnormaals.
sta nu op een kleine 290000km en moet zeggen dat het gewoon super is
Verbruik is gezakt van 1/10 bij aankoop naar 1/12, onderhoudje gedaan en productjes in de diesel en de olie, ik rij niet echt als een slak, doe dagelijks 2 keer de file op de Antwerpse ring, rij wel vaak leeg en alleen, dat stom handvat heb ik niet op het dak staan en vanonder liggen er nu Michelin Energy savers onder, op reis naar Zwitserland, volgeladen, 130/uur, zat het verbruik zelfs nog lager 1/13
Voor een automaat is een 136PK misschien wel een betere keuze, denk dat die daarmee zuiniger te rijden is dan de 110PK, kunnen andere misschien bevestigen ontkennen.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 02 juli 2014 10:35 PM
  [ # 11 ]

update, handrem werkt weer prima, ingespoten met echte kruipolie (geen WD 40 voor mij)
op drie vier klikken staat hij nu op, zonder stellen, gewoon gangbaar gemaakt, hij werkt nu echt, bedankt voor die gouden tip, kan nu ook de handrem niet vergeten bij het wegrijden, boordcomputer heeft het dus makkelijker.
Ook die tip van de handrem beneden te leggen heb ik al plezier van gehad.
tijd terug de turbobuis onder de motor die gescheurd was, 65 euro en in orde.
Nu dus de slang daarvoor kapot, voorlopig hersteld, walmen en inhouden is al gestopt, nieuwe besteld vrijdag binnen.
Krijg de deurklinken er niet af, linkse kant al gedaan op de wagen, veel afplakwerk.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 11 juli 2014 12:19 AM
  [ # 12 ]

Vandaag technische keuring, enkel opmerking voor de bestuurdersstoel die wat versleten is.
291000km

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 25 juli 2014 10:23 PM
  [ # 13 ]

Je kunt er maar vroeg bijzijn, vandaag winterbanden besteld.

Collega zijn zoon heeft een bandencentrale, of ik 4 stalen velgen met citroen deksels nodig had.
Euh als je er in solden een stel nieuwe winterbanden oplegd…. Smile

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 22 september 2014 01:18 PM
  [ # 14 ]

Zo komt er deze morgen ineens zonder richtingaanwijzers een vrachtwagen naar mijn vak.
rechts bumper motorkap spatscherm 2deuren geraakt.
grrr

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Lucid
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 04-11-2011

- C8 2.2 16V exclusive
Gepost: 22 september 2014 09:29 PM
  [ # 15 ]

oei, erge schade? of vooral blik?

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook