accu vervangen, AB werkt niet, ook niet na reset van 10 seconden
sildestrandjutter
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 11-11-2010

Gepost: 16 maart 2014 09:31 PM

Afgelopen week heb mijn tweede Citroen gekocht, een leuke Xsara coupe uit 2002. Ik wilde er een andere accu inzetten, want ik vertrouwde de accu die erin zat niet helemaal. Op zich ging dit prima, alleen doet nu de afstandsbediening van de sleutel het niet meer. Verder werkt alles prima, de centrale vergrendeling op zich doet het goed, als ik de sleutel in de deur gebruik.

Nu schijnt dit een bekend probleem te zijn bij Citroens, en hierover zijn op dit forum en via google ook vaak dezelfde tip/procedures terug te vinden voor het herprogrammeren:

- zet contact aan
- binnen 5 seconden de vergrendelknop op de afstandsbediening indrukken en 10 seconden ingedrukt houden
- contact uit en sleutel minimaal 3 seconden laten zitten
- deur nu van buiten met de sleutel afsluiten zodat de BCI tot rust komt
- na 1 minuut wachten zou het weer moeten werken

Helaas, bij mij dus niet. Ik heb verschillende keren geprobeerd, met meer en minder tijd ertussen. En ik heb ook de batterij van de afstandsbediening doorgemeten, die geeft prima 3.0 volt aan, dus dat is het ook niet.

Bijkomend nadeel is dat de achterklep nu ook niet meer open kan. Ik vind nergens een handmatige manier om die te ontgrendelen. Dat is toch ook raar???

Heeft iemand een tip of andere procedure behalve een complete reset van de computer bij de Citroen dealer?

Alvast bedankt!!

Profiel  
 
d-super
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 229
Geregistreerd: 05-06-2004

- ID/DS DSuper
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 110PK
Gepost: 16 maart 2014 10:46 PM
  [ # 1 ]

Probeer dit eens.

Contact aan,  contact uit, sleutel er uit.
1 min wachten.
Contact aan, en BINNEN 10 sec. na op het contact zetten (!)de vergrendel knop 5 sec. indrukken.
contact uit, 30 sec wachten.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 17 maart 2014 12:40 AM
  [ # 2 ]

Mocht het allemaal niet werken, er is altijd een forummer in de buurt met een Lexia om de boel uit te lezen en zo nodig in te leren.
Voor regio 010, mag je mij lastig vallen Wink

Profiel  
 
sildestrandjutter
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 11-11-2010

Gepost: 19 maart 2014 10:26 PM
  [ # 3 ]

Helaas, bedankt voor de tips! Helaas heeft het niet gewerkt…

Ik houd me graag aanbevolen voor hulp van iemand in de buurt (ik woon in regio 033 - Amersfoort).Dan zal hij wel opnieuw geprogrammeerd moeten worden denk ik.

Profiel  
 
sildestrandjutter
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 11-11-2010

Gepost: 29 maart 2014 11:17 AM
  [ # 4 ]

Even een update. Ik werd er aardig knorrig van dat je niet zo maar even een accu kan loskoppelen en dat ik het met alle tips en procedures niet kon oplossen dat ik toch maar naar de dealer gegaan ben. Daar vertelden ze me dat dit vaker met Citroens gebeurt. En met Peugeots, alleen zijn die eigenlijk altijd heel makkelijk in te leren, een Citroen schijnt veel vaker voor problemen te zorgen… Ik dacht altijd dat de techniek gewoon hetzelfde is, blijkbaar zijn er wel degelijk verschillen. In ieder geval kregen zij hem ook niet zo maat geprogrammeerd en hebben hem met de computer helemaal in moeten leren. Dit is uiteindelijk gelukt en het werkt gelukkig weer. Ze vertelden me ook dat je normaal gesproken ook gewoon een accu moet kunnen loshalen en dat op een of andere manier dat bij mijn Xsara dus voor problemen had gezorgd. In ieder geval, ik ben blij dat hij het weer doet! Kost wel anderhalf uur werkplaatstarief, maar ik heb begrepen dat ze er zelfs nog langer mee bezig geweest zijn….

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 19 augustus 2015 09:13 PM
  [ # 5 ]
sildestrandjutter schreef:

...tip/procedures terug te vinden voor het herprogrammeren:

- zet contact aan
- binnen 5 seconden de vergrendelknop op de afstandsbediening indrukken en 10 seconden ingedrukt houden
- contact uit en sleutel minimaal 3 seconden laten zitten
- deur nu van buiten met de sleutel afsluiten zodat de BCI tot rust komt
- na 1 minuut wachten zou het weer moeten werken

Dank je wel. Mijn sleutel doet het weer, al hoefde ik geen minuut te wachten op het eind.

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 20 augustus 2015 09:39 AM
  [ # 6 ]

het is altijd goed om met dergelijke problemen langs een dealer te gaan. scheelt een hoop irritatie.

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook