Best Forum-leden.
Ik heb een ID19P uit 1966 met LHS.
Deze wagen staat 2 jaar stil en ik wil haar weer rijdend krijgen.
Nu blijkt dat bij de rechter-voorrrem (remplateau’s) de rem zodanig klemt dat hij muurvast op de remschijf zit. Ook zie ik dat er koelvloeistof gelekt heeft op het plateau. (wittige aanslag)
Ik weet niet of het het handremmechanisme is dat er voor zorgt dat de blokken tegen de schijf klemmen of dat de remzuigers vast zitten.
Om de rem te kunnen reviseren moet ik hem er wel eerst af hebben.
De traverse en het stuurhuis zijn reeds gedemonteerd. Ook de ophanging van het plateau aan de bak is los.
Wie kan mij advies geven om dit plateau uit de dame te kunnen krijgen.
Alvast bedankt,
Bert
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Remplateau is tot ‘65. Mocht je die hebben, dan heb je een speciale tool nodig om de remblokken terug te stellen.
Mijn ID19 is van 1966 maar heeft nog de oude langeslag-motor (type DE), LHS en de oude remplataeau’s
Hoe ziet zo’n terugstel-tool eruit en hoe werkt deze terwijl de remplateau’s nog op de auto zitten?
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Tool 2129-T zie ook wphb
http://www.citroworld.com/tableaux/index.php?pageId=24&catId=208&returnId=208&itemId=326
Kan op de auto, zijkant remplateau. Sommigen doen het ook met een schroevendraaier. Je moet dan voorzichtig zijn om het tandwieltje niet te beschadigen.
Dank voor het antwoord.
Het terugstellen van de rem werkte niet dus heb ik uiteindelijk met een hamer en beitel de remvoering van de remblokken weggekapt. Toen kwam het plateau los.
Bij demontage bleek dat het glijdende gedeelte met de remzuigertjes volledig vast zat.
Dit wilde niet meer glijden/schuiven waardoor de blokken klem op de schijf stonden.
Ik heb alles gedemonteerd en ga de zaak reinigen en met nieuwe afdichtingen weer opbouwen.