1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
Onderdelen overzetten .....
richard snijder
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 01-04-2014

Gepost: 01 april 2014 08:29 PM

Goedenavond ik ben nieuw hier en heb een paar vragen .

Ik heb een xm 2.1 uit 1993 die technisch gerestaureerd is met een paar foutjes ...links achter gaat het raam niet en de airco doet het niet Meer .
Nu is hij verder voorzien van nieuwe leidingen en plaatwerk door de vorige eigenaar alleen het spuitwerk is slecht gedaan en de toplaag laat los .
Nu heb ik vorig jaar deze Auto tegen de achterkant van een Jeep geparkeerd (koplampen ,gril en koeler stuk)
Ik heb hem toen in de Garage gezet en een type 2 bouwjaar 2000 aangeschaft en wou de 93 er later dit jaar opknapen voor mijn vriendin .
Nu zag ik gisteren dat de type 2 (het is een 2.5 td)een beetje olie bij het linker achterwiel liggen .
Na gereden te hebben en de Auto weer op de parkeerplaats te hebben gezet ....lag er weer olie ....dus vanmorgen naar de Garage en .....Leiding door geroest en reparatie kosten van €1000,00werd er gezegd.
Nu mijn vraag ,omdat het toch volgens de Garage Monteur beter was om de type 1 Maar eerder op te knappen .....wat kann ik zonder Meer overzetten van de type 2 in de type 1?

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 01 april 2014 09:14 PM
  [ # 1 ]

Welke onderdelen wil je overzetten? Want anders wel heel algemeen!
In wezen heb je wel twee totaal verschillende autos.

1000 voor een leiding? dat vind ik wel heel veel geld! kan natuurlijk.
Second opinie eens proberen?

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3539
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 01 april 2014 09:21 PM
  [ # 2 ]

Is je garage citroen specialist of kennen ze de LHM systemen goed ? Een lekkende leiding door roest lekt meestal ernstig, kleine lekkages zijn meestal lekkende wartels of retourslangen. Even echt kijken wat er echt aan de hand is ? Welke leiding lekt, die van de vering of een remleiding ?
Er bestaan ook leiding reparatie sets, waarbij je een deel van een leiding vervangt, met speciale klemverbindingen.

Je kunt de koplampen en grill van een type 2 wel op een type 1 monteren, maar er is denk ik meer stuk? Koeler is Airco Condensor en Radiator neem ik aan?

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
richard snijder
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 01-04-2014

Gepost: 01 april 2014 09:27 PM
  [ # 3 ]

Hij had het over de hydraulische leidingen, die van een Citroën bx zouden passend gemaakt moeten worden omdat ze van een xm. Niet meer leverbaar zouden zijn.
Ik heb voor de 93er koplampen gril en radiateur nodig. .... als ik deze oog er kan zetten ben ik al een heel eind..ook de airconditioning van de 93 functioneert niet op het moment plus rechtsachter het raam. De 93er is erg kaal en de 2.5 uit 2000 heeft eigenlijk alles. ...is een exclusief

Profiel  
 
richard snijder
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 01-04-2014

Gepost: 01 april 2014 09:31 PM
  [ # 4 ]

Handl. ... de Citroën dealer in Innsbruck. ...  de monteur die er naar gekeken heeft zei ook nog dat hij binnenkort. Naar Amsterdam gaat voor een Citroën treffen

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3539
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 01 april 2014 09:31 PM
  [ # 5 ]

Ik zou met je lekkage maar eens naar een van de vele citroen specialisten gaan die hier op het forum voorbij komen, die kunnen je leiding wel repareren voordat daar 1000 euro voor weg moet denk ik zo. Hydrauliek leiding wordt ook per meter verkocht en zo’n Citroen specialist zet daar gewoon een paar nippels aan, probleem opgelost, en minder werk dan geknoei met een BX leiding.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
richard snijder
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 01-04-2014

Gepost: 01 april 2014 09:44 PM
  [ # 6 ]

[edit mod] quote gewist, quoten van het laatste bericht is niet toegestaan!Zie regel 10 [/edit mod]

Ik woon alleen niet meer in NL .... maar in Tirol Oostenrijk. ...

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 01 april 2014 09:57 PM
  [ # 7 ]

Dat is lastiger denk ik.
Kan je niet laten aangeven welke leiding het is?
Bestel je die bij bart ebben bijvoorbeeld. Die hebben echt veel
en opsturen.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3539
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 01 april 2014 09:57 PM
  [ # 8 ]

Zou je er meteen bij moeten zetten. Een reparatie wordt vaak als duur voorgeschilderd als men er geen zin in heeft.
Zo’n LHM leiding kun je ook laten repareren bij een DS specialist of zo, maar ik ken er zo geen in de buurt van Innsbruck.
Als je het zelf zou willen doen: Der Franzose in Duitsland stuurt je wel een reparatie set voor de leiding, maar dan moet je zelf wel kijken waar het lekt.
Anders: Kijk eens hier : http://dsclub.de/tech/werk.htm#  dat is in Duitsland, maar dat is voor Tirol ook niet het einde van de wereld.
Citroen XM’s zijn niet echt doorsnee in Oostenrijk dacht ik zo.
Waarom haal je het achterwiel er niet af kijkt waar het lekt, maak daar een foto van en plaats die hier: Dan krijg je wel te lezen wat je moet doen, nu tasten we te veel in het duister.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
richard snijder
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 01-04-2014

Gepost: 01 april 2014 10:10 PM
  [ # 9 ]

Probleem is echter.
Ik moet vrijdag naar no,en de lekkage is gisteravond ontstaan.
Morgen ga ik weer naar de auto die nu bij de garage staat.
De lekkage zit daar waar de leidingen omhoog gaan ,achter het linker achterwiel van daar dat ik eerst dacht dat de veerbol kapot was.

Profiel  
 
richard snijder
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 01-04-2014

Gepost: 01 april 2014 10:14 PM
  [ # 10 ]

[edit mod] quote gewist, quoten van het laatste bericht is niet toegestaan!Zie regel 10 [/edit mod]

Moer naar Nederland. ..niet naar no…..foutje

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 01 april 2014 10:28 PM
  [ # 11 ]

Mogelijk is het de bekende roestduivel die achter je subframe ontstaat en vandaar dat de reparatie zo duur is omdat het achterste subframe er dan af moet. Vervelende klus wel.

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 01 april 2014 10:32 PM
  [ # 12 ]

Het klinkt mij allemaal heel bekend in de oren, weliswaar niet met een XM maar met een BX. Daarvan was een lange remleiding op achterbrug (zoals jij ook beschrijft) doorgeschuurd, reparatie kon wel ‘s richting 1500 euro gaan, aldus de garage waar ik kwam. Leidingen bij de dealer besteld en met een vriend ben ik 2 uur bezig geweest om ze erop te zetten. Achterbrug een stukje laten zakken, leidingen los en weer vastschroeven, klaar (voorgevormde leidingen zijn fijn). Nou weet ik niet of ‘t bij een XM toch allemaal net weer anders en ingewikkelder zit vanwege hydractief enzo, maar dat kan ik me niet voorstellen.

Ik verwacht dat ‘t bij je XM’s in principe allemaal uitwisselbaar is, al zal ‘t daar ook misschien uitmaken of de 1 wel en de ander niet hydractief heeft bijv. en welke leiding precies lek is.

Anders zou je idd zo’n noodreparatieset kunnen bestellen, bijv. ook hier: http://citrotech.nl/shop/shop/category/diverse-algemeen/ -maar dat komt vast niet op tijd aan als je vrijdag naar NL moet.

Profiel  
 
richard snijder
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 01-04-2014

Gepost: 01 april 2014 10:35 PM
  [ # 13 ]

Puffel,

Dat zou kunnen en aangezien de andere Auto in 2011 totaal uit elkaar geweest is en behandelt is en toen door de vorige eigenaar voor €7300,00 aan reparaties gehad heeft (ik heb de rekeningen mee gekregen bij de koop).
Ik heb deze vorig jaar laten keuren en de Garage houder zei toen dat die Auto eigenlijk technisch nieuw is .Daarom dacht ik aan het overzetten van onderdelen van de een naar de ander.

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 01 april 2014 10:43 PM
  [ # 14 ]

Misschien valt het mee en is het wat anders. Als het het bekende zwakke punt is, dan gelijk alle leidingen vervangen (4 geloof ik) Beste is inderdaad een citroen expert met een flensapparaat dan. Deze leidingen zijn nl. erg lang en lopen van voren naar achteren.
Overigens bij roestschade aan 1 van die leidingen spuit het er hard uit bij lopende motor, niet een paar druppels.

Profiel  
 
richard snijder
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 01-04-2014

Gepost: 01 april 2014 10:51 PM
  [ # 15 ]

[edit mod] quote gewist, quoten van het laatste bericht is niet toegestaan!Zie regel 10 [/edit mod]

Ik ben er vandaag gewoon mee naar Innsbruck gereden dat is 40 kilometer. ....van daar mijn volgende vraag. .... zou ik nog naar NLD kunnen rijden ,en waar zou je op moeten letten tijdens de rit?

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook