Citroën C5 CrossTourer
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 09 april 2014 04:11 PM

uit een artikel van 2d over de Salon van Genève 2014

Op de autosalon in Genève zal Citroën een aantal mooie nieuwe concepten en nieuwe modellen presenteren. Van de C4 Cactus hadden we al een en ander vernomen, en van de C1 wisten we ook al dat deze vernieuwd zou gaan worden. Wat ons wél wist te verrassen was de C5 CrossTourer: een ‘All-Road’-versie van de ons reeds vertrouwde C5 Tourer. En omdat ze toch aan het ophogen zijn geslagen heeft Citroën ons ook verrast op een concept van de C4 Cactus: De C4 Cactus Aventure. Citroën doet uit de hoogte!

De C5 is in zowel Berline als Tourer een vertrouwde verschijning op de wegen. Wereldwijd zijn er zo’n 530.000 verkocht. Toch weten de verkopen in Nederland al een tijdje niet te overtuigen. Na een goede verkoop gedurende de eerste paar jaar na introductie bleek de oud-Franse uitdrukking ‘Bijtelling’ toch roet in het eten te gooien. Zakelijke rijders in Nederland stapten massaal over naar C-segmenters die 20%, danwel 14% bijtelling rechtvaardigden. Dat ze daarmee een zeer fijne, welhaast ‘over engineered’ auto links lieten liggen is hun gemis geweest.

Het heeft Citroën er niet van weerhouden met de C5 CrossTourer een flinke imagobooster voor haar grote middenklasser te introduceren. Van buiten ziet de CrossTourer er met speciale achttien inch lichtmetalen velgen en opgeklopte spatborden gespierd uit. Matgrijs gespoten dakdragers, verchroomde zijspiegelkappen en aluminiumkleurige beplating op de voor- en achterbumpers ontbreken evenmin. En alhoewel we waarschijnlijk niet van een echte terreintijger kunnen spreken - vierwielaandrijving ontbreekt en er is ook geen elektrische aangedreven achtertrein zoals de 508 RXH of DS5 Hybrid4 - de C5 CrossTourer kan bogen op een variabel onderstel met een zeer grote bodemvrijheid, die ook nog eens real-time kan worden bijgeregeld. Het veersysteem past de hoogte, flexibiliteit en demping aan de omstandigheden aan, terwijl de bodemvrijheid ook statisch al met 1,5 centimeter verhoogd is.

tekst: 2d, bron: persbericht Citroën Nederland

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 09 april 2014 04:20 PM
  [ # 1 ]

Citroën C5 CrossTourer komt naar Nederland

Amsterdam, 9 april 2014 - Citroën toonde tijdens de Autosalon van Genève voor het eerst de C5 CrossTourer. Met een duidelijke persoonlijkheid, Hydractive III+ vering en intelligent traction control is de Citroën C5 CrossTourer een comfortabele en ruime auto geworden die uitnodigt om op pad te gaan met veel bagage. Deze auto is vanaf nu te bestellen in Nederland met een vanafprijs van € 32.390 incl. BTW/BPM.

De C5 CrossTourer is gebaseerd op uitrustingsniveau Collection Business en uitrustingsniveau Exclusive en zal leverbaar zijn met drie dieselmotoren:
- e-HDi 115 EGS, Collection Business, € 32.390, 111g/km CO2, 20% bijtelling
- HDi 160, Collection Business, € 35.790, 133g/km CO2, 25% bijtelling
- HDi 200 automaat, Exclusive, € 50.290, 159g/km CO2, 25% bijtelling

De C5 CrossTourer heeft een avontuurlijke uitstraling en beschikt over de volgende specifieke kenmerken:
- Verhoogde vering (15mm tot 70 km/h) (behalve e-HDi 115 EGS)
- Hydractive III+ vering (behalve e-HDi 115 EGS)
- Kunststof wielkastomlijsting
- Skidplates vóór en achter
- Verchroomde spiegelkappen
- 18” Lichtmetalen wielen Caspienne (17” Egee bij e-HDi 115 EGS)
- Dakdragers Gris Anthra Mat
- Dubbele uitlaat (in geval van HDi 200 automaat)

De C5 CrossTourer heeft een meerprijs van € 1.000 ten opzichte van vergelijkbare Collection Business en Exclusive versies.

bron: persbericht Citroën Nederland

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook