2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
ZX 1.9D TN-SN-67
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 14 mei 2014 10:47 AM
  [ # 16 ]

Als er teveel op zit dan zou dit er volgens mij bij de peilstok uit moeten komen (die wordt dan ook omhoog gestuwd dacht ik)

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
RobinD
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 29-07-2011

- ZX 1.9d
Gepost: 04 juni 2014 09:44 AM
  [ # 17 ]

Ja dat idee had ik inderdaad ook maar dat is niet het geval. Ik ben er inmiddels nog steeds niet achter waar het vandaan moet komen. Heb het vermoeden dat er toch nog ergens een gaatje in een dieselleiding zit. Het stomme is, dat hij niet altijd lekt. De afgelopen dagen was het weer kurkdroog onder de wagen.

Is natuurlijk fijn, want het pinksterweekend komt er aan en ze geven super mooi weer af, dus tijd om lekker weg te gaan.

Vrijdag mag ze ons gaan vervoeren Smile

Profiel  
 
RobinD
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 29-07-2011

- ZX 1.9d
Gepost: 13 augustus 2014 12:04 PM
  [ # 18 ]

Ondertussen zijn we weer een tijdje verder en zijn de nodige km’s er weer bij gereden. Er is nog wel weer een en ander aan de diesel gebeurd.

We zijn net terug van vakantie in Luxemburg ( Echternach ). De ZX heeft mooi wat km’s mogen sjokken met de vouwwagen erachter geknupt. Voordat we die kant op zijn gegaan heb ik haar nog voorzien van nieuwe schokbrekers zowel voor als achter. Achter heb ik heavy duty brekers gedaan, ivm het gewicht wat ze meenemen moest. Dit is uitstekend gegaan en de hele vakantie heeft de dame geen problemen geleverd. De riem was even daarvoor ook al vervangen.

In een van mijn vorige berichten heb ik gemeld dat de auto wellicht weggaat, omdat ik een lease auto heb gekregen vorige week. Nou ik kan mededelen dat de auto NIET weggaat Smile Heb inmiddels een 2e garagebox gehuurd ( in de 1e staat de Renault 5 Baccara ) zodat de straks veilig en droog binnen kan staan.
Het blijft een fijne wagen, zonder roest dus ik vind dat ze dit verdient heeft!

Het is overigens ook zo dat je qua verkoopprijs toch amper wat krijgt, dus dat vond ik ook de moeite niet waard.

Nu de dame toch blijft, ga ik haar in de loop van de tijd ook maar eens vertroetelen met verse lagers en pakkingen. De carter pakking is nou toch wel ten einde. Als we dan toch bezig zijn, gelijk het kleppendeksel maar eens losschroeven en het spulletje opfrissen.

Binnenkort zal ik wel eens wat foto’s schieten en updates plaatsen.

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 13 augustus 2014 10:04 PM
  [ # 19 ]

Als je dan toch bezig bent, zet ik mijn ZX ernaast. Moet nog wat nieuwe pakkingen en een koppeling hebben Smile

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
RobinD
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 29-07-2011

- ZX 1.9d
Gepost: 08 oktober 2014 01:06 PM
  [ # 20 ]

Doordat het de afgelopen weken toch nog hartstikke mooi weer is geweest, heeft de ZX de binnenkant van de stalling nagenoeg niet gezien. Echter nu het dan toch echt slechter begint te worden is ze inmiddels de garage ingereden en heb ik haar gisteravond nog even geschorst.

Ze mag nu haar winterslaapje gaan houden tot het nieuwe seizoen. Helemaal stil staan zal ze niet, want er gaat wel het nodige aan onderhoud gebeuren zoals in de vorige post te lezen is.

Meest belangrijke is een verse achteras en wat nieuwe pakkingen her en der. Wellicht nog wat licht metaaltjes ergens opsnorren om het geheel iets op te leuken. Verder geen spannende dingen in petto, want de auto is verder gewoon helemaal goed.

Zodra we aan de slag gaan zal ik wat foto’s weer plaatsen, voor nu welterusten Smile

Edit: Is het trouwens ook mogelijk om het topic titeltje aan te passen? Kan het nergens vinden

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 08 oktober 2014 09:14 PM
  [ # 21 ]

Goed bezig, een ZX diesel word een erg zeldzame auto hier in NL very good

Als je je openingspost (je eerste post van dit topic) bekijkt, kun je vanuit daar de openingstitel aanpassen, rechts onderaan staat in een geel vakje “wijzig”, succes!

Profiel  
 
RobinD
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 29-07-2011

- ZX 1.9d
Gepost: 09 oktober 2014 11:20 AM
  [ # 22 ]

Thanks Bert. Zo simpel kan het wezen Smile

Gistermiddag een verzoekje gedaan op onderdelenzoeker.nl Normaal was ik niet zo’n hele grote fan van deze site, daar ik vaak weinig tot geen aanbiedingen kreeg, maar toch nogmaals geprobeerd voor een achterasje.

De mailbox stroomt zowaar lekker vol met aanbiedingen. Nu heb ik best een paar hele leuke gezien voor weinig. Zelfs zo weinig dat ik het me haast niet kan voorstellen.
Ik bedoel, 75 euro voor een achteras is toch geen geld? Komen natuurlijk wel bij autoslopers weg, dus de vraag is of je dat überhaupt zou moeten willen, maar toch.
Heb een soort gelijk verhaal met mijn Megane station gehad en dat ging gelukkig goed..

Wat is jullie ervaring dan wel advies hiervoor?

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 09 oktober 2014 11:56 AM
  [ # 23 ]

Waarom 2e hands? Je kunt je huidige as ook laten reviseren.

Mijn ervaring met 2e hands is niet heel denderend. Vorig jaar juli een fusee laten vervangen vanwege versleten wiellager, was een 2e hands exemplaar. Exact een jaar later was ie weer aan de beurt.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
RobinD
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 29-07-2011

- ZX 1.9d
Gepost: 09 oktober 2014 12:25 PM
  [ # 24 ]

Daar heb ik ook wel over na zitten denken hoor. Heb alleen nog niet echt een geschikt adresje gevonden. Peugeotachteras.nl word ik nu ook niet heel veel wijzer van.
De sloperij in Nagele ( Klijnstra ) is ook niet bepaald goedkoop in dat soort zaken.

Ben het overigens helemaal met je eens dat je er beter een revisie as onder kan zetten. Is voor de gemoedsrust vaak ook wat beter Smile

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 09 oktober 2014 12:54 PM
  [ # 25 ]

Peugeotachteras.nl doet ook Xsara’s. De ophanging van een ph1 Xsara is identiek aan die van de ZX, dus je kunt het ze altijd vragen. Ik heb rechtsvoor ook een draagarm van een ‘99 ph1 Xsara op mijn ZX zitten.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
RobinD
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 29-07-2011

- ZX 1.9d
Gepost: 09 oktober 2014 04:46 PM
  [ # 26 ]

Dat had ik inderdaad ook begrepen dat die 2 gelijk aan elkaar zijn. Geldt ook voor de peug 306.
Zal nog wel even wat rondsnuffelen, wil ook niet de eerste de beste hebben.

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 13 november 2014 10:32 AM
  [ # 27 ]

Mocht je deze winter jou achteras gaan vervangen, mag je die van mij ook wel doen. Zit nu bij de bandenboer, waarschijnlijk heeft mijn auto in het verleden een klap gehad rechtsachter, ze krijgen hem niet netjes uitgelijnd omdat het wiel rechtsachter verder naar binnen staat dan links.

Ik zal dus ook een keer een revisie as moeten, banden die ik rechtsachter monteer slijten nu dus debiel hard…

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
RobinD
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 29-07-2011

- ZX 1.9d
Gepost: 13 november 2014 10:39 AM
  [ # 28 ]

Helaas is dat een heel bekend probleem met die assen. Zo te horen heb je exact hetzelfde probleem als ik. Denk dat er hooguit 1,5 cm tussen de band en de wielkast zit. Links is wel goed. Hij staat er zo onder zeg maar : |—\
Lager is dus aan gort. Klappert jouw auto ook op die leuke ventwegen ?

Stapeldol wordt je er van. Dacht eerst dat het de schokdempers waren, maar toch echt de as.

Profiel  
 
RobinD
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 29-07-2011

- ZX 1.9d
Gepost: 13 november 2014 10:40 AM
  [ # 29 ]

En het lullige is nog, dat de assen tegenwoordig niet meer te betalen zijn als je een gereviseerde wil.. 400 euro ex / btw

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 13 november 2014 10:40 AM
  [ # 30 ]

Nee, geen rare geluiden. Maar als je achter de auto staat zie je de achterwielen inderdaad zo staan: |-\

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook