C1 2009 GFI gas installatie
Jwtje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 09-03-2014

Gepost: 18 april 2014 08:28 PM

Beste leden,

Pas geleden een gas installatie laten inbouwen van het merk GFi. Alles werkt perfect alleen vind ik dat de motor veel meer trilt vooral vanuit stationair rond de 1200 rpm voel je alles resoneren in het frame.

Als het koud weer is hoor ik klapperende en rare geluiden uit het dashboard. Ik zie ook dat de motor bij de 1200 rpm best hard trilt als ik onder motor kap kijk.

Ik ben al terug geweest maar alles zit goed en het was warm weer en dan hoor je de klapperende geluiden niet uit het dashboard. Dus het inbouw bedrijf kon niks vinden en reproduceren dus weten ze niet waar ze moeten zoeken.

Ik denk zelf dat er iets van de motor tegen het frame aan zit zodat de resonantie doorgezet word naar het frame, ook als het koud weer is voel ik in het rem pedaal resonantie. Maar ik kan niks vinden wat er tegenaan zal kunnen zitten.

Ik vraag me af weten jullie misschien waar ik het moet zoeken. De auto gaat nog terug naar de dealer maar dan zal het eerst wat kouder weer moeten worden anders hoor je het rare dashboard geluid niet. De dealer gaf aan dat een 3 cilinder altijd trilt, maar ik weer zeker dat het veel minder was.

Als jullie iets weten hoor ik het graag. Misschien zijn er mensen die ook een gas installatie hebben in de C1.

Alvast bedankt, de motor zelf loopt als een zonneke mee 36.000 op de teller pas.

Profiel  
 
RoyVSichem
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 10-05-2014

Gepost: 10 mei 2014 03:59 PM
  [ # 1 ]

Hoi,

Ik weet dat de kleppen het zwaar te voorduren hebben met een gas installatie. Het zou kunnen zijn dat je daar last van hebt.  De motor wordt namelijk heter dan gebruikelijk. Het is ook aan te raden regelmatig de kleppen te stellen en niet boven de 3000 rpm te rijden.

Profiel  
 
Jwtje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 09-03-2014

Gepost: 11 mei 2014 04:42 PM
  [ # 2 ]

De installatie zit er pas 4000 km in, dan zijn de kleppen zeker nog goed


Ik denk dat het door de extra slangen komt en apparatuur die erop is gebouwt. De verdamper zit tegen de wielkast gemonteerd.
Ik ga even kijken als ik deze los haal of de auto dan nog trilt.

Profiel  
 
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 06-07-2005

Gepost: 11 mei 2014 06:01 PM
  [ # 3 ]

Mijn C1 rijdt al ruim 60000 probleemloos op gas. Er komt inderdaad in de krappe motorruimte een en ander bij, dus misschien dat het inderdaad ergens tegenaan komt.
Trek je niks aan van gezeur over motorschade en toerentallen. Ik kan je uit de praktijk zeggen dat het allemaal prima gaat. Die van mij wordt door mijn kinderen intensief gebruikt en zeker niet gespaard. Maakt niks uit, ding geeft geen krimp.
De kleppen van de eerste ciinder slaan inderdaad op den duur wel wat in. Dat moet je wel een keer laten stellen. Ik doe dat trouwens zelf. Speling meten is makkelijk. De speling bijstellen is een klusje voor gevorderden.
Mocht je motortje toch een keer stuk zijn: een blokje uit een schadeauto is voor weinig te koop en hangt er binnen een dag in. Die kosten wegen zeker op tegen de lage literprijs van LPG.

C1 Seduction LPG 2009, C4 Cactus 110 pk 2015

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  
 
CitRoel
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 19-01-2005

- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
Gepost: 21 september 2014 10:11 PM
  [ # 4 ]

Zou het trillen niet kunnen liggen aan een verkeerde inspuiting? Ik weet niet precies hoe het met LPG werkt maar als één cilinder geen brandstof krijgt dan trilt je motor ook. Hoe loopt ie op benzine?

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook