8 van de 8
« Eerste  < Vorige 6 7 8
   
baat bij premium brandstoffen? (E10 discussie)
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2818
Geregistreerd: 05-03-2006

- ID/DS DSuper
- Xantia 1.8 16V 'Millésime'
Gepost: 25 oktober 2019 04:38 PM
  [ # 106 ]

Mijn Xant is van juni 2000, en het model zat toen al in de uitloop; opvolger C5 zou spoedig volgen.
Ik kan me niet voorstellen dat voor E10 nog even snel een aanpassing is gemaakt..?
Kan een Xant II (na de update van ‘98) nu wel of niet op E10?

‘Discover what Citroën can do for you’

Profiel  
 
Breeze
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1112
Geregistreerd: 30-11-2009

- Xantia 3,0 V6 Exclusive Break (manuelle)
Gepost: 25 oktober 2019 05:36 PM
  [ # 107 ]

Zit met hetzelfde probleem, Xant uit juli 2000 en ik krijg nergens een keiharde bevestiging van het (Citroen) sprookje, dat alles van na 1 januari 2000 E10 bestendig is. Dus ik neem geen risico en tank vanaf oktober alleen E5. Heb genoeg horrorverhalen gehoord.

Adri

Profiel  
 
Nielsje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3773
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 25 oktober 2019 07:29 PM
  [ # 108 ]

Gewoon die oude hokken laten opknijpen, hoef je je ook geen zorgen meer te maken.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Feije
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1080
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 25 oktober 2019 08:31 PM
  [ # 109 ]

Zo hoort de overheid het graag ja. We moeten tenslotte onder het mom van duurzaamheid wel massaal overstappen op nieuwe auto’s!

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Kooijman
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 22-01-2014

Gepost: 26 oktober 2019 06:42 PM
  [ # 110 ]

En we moeten ook allemaal zeer bang zijn voor diesel. Past een beetje in hetzelfde straatje.

Ik geloof dat een keertje E10 geen kwaad kan. Voor de zekerheid af en toe wisselen tussen E5 en E10?

CX Break Reflex †
BX 1.9 D Deauville †
BX 1.4 Deauville †
Berlingo 600 D †
Peugeot 205 Generation †
Xantia 2.0i-16V Millésime †
C3 1.4 Exclusive †
C5 2.0i-16v type 2 (2005)
C4 Cactus 1.6 blueHDI shine 100 (2014)

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 27-03-2011

- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 29 oktober 2019 12:32 AM
  [ # 111 ]

ik vind het best triest dat een klantvriendelijke fabrikant het af laat weten als je een vraag hebt of een auto vanaf midden ‘99 of net erna wel of niet op e10 mag rijden. Je weet toch welke materialen je hebt toegepast in je productiejaren, zou je denken. En wat is dan de moeite van een iets meer specifiek advies (misschien op org nummer) als een citrofiel (in dit geval)  er om verzoekt.

Profiel  
 
kilian
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 22-05-2006

Gepost: 29 oktober 2019 01:14 AM
  [ # 112 ]

Het is nog wat vroeg om echte conclusies te trekken, maar ik heb een eerste indruk dat mijn ZX 1.4i een stuk verder komt op een volle tank Euro 98 dan op de Euro 95E5, laat staan op de E10. Ruwweg 600km ipv 450km tussen twee tankbeurten. Zien jullie dat ook?

Profiel  
 
EW
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4778
Geregistreerd: 03-08-2004

- (Grand) C4 Picasso 2.0 16V LPG-G3
Gepost: 29 oktober 2019 12:06 PM
  [ # 113 ]

1999 is 20 jaar geleden….

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40062
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) C4 PureTech 110
- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 29 oktober 2019 01:44 PM
  [ # 114 ]

Precies. 20 jaar oude auto’s worden door PSA sowieso nauwelijks nog ondersteund.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2818
Geregistreerd: 05-03-2006

- ID/DS DSuper
- Xantia 1.8 16V 'Millésime'
Gepost: 02 november 2019 04:10 PM
  [ # 115 ]

Helaas geeft ook een bezoek aan de dealer geen uitkomst; ze weten het eenvoudigweg niet.
Je zou verwachten dat Citroën in Frankrijk intussen al aardig op de hoogte zouden moeten zijn van de problematiek rondom E10 brandstof, omdat deze al (veel) langer verkrijgbaar is daar.
Jammer dat deze info blijkbaar niet bekend is bij Nederlandse dealers

‘Discover what Citroën can do for you’

Profiel  
 
EW
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4778
Geregistreerd: 03-08-2004

- (Grand) C4 Picasso 2.0 16V LPG-G3
Gepost: 02 november 2019 10:11 PM
  [ # 116 ]

Natuurlijk niet.
20 jaar geleden had je de Zweden die E85 hadden en de Brazilianen die op alcohol reden.

De Fransen dronken het toen alleen maar.

Het was dus ook geen issue bij het bestellen van onderdelen: Je bestelde als fabrikant benzineslang. Gewoon geschikt voor benzine.

En of die dan tegen een mengsel kan met ethanol? Geen idee. Was geen issue. Dus houd je het ook niet bij. Het was gewoon benzineslang.
De vraag voor geschiktheid voor ethanol kwam pas een paar jaar later: Het zou wel eens kunnen dat wij ook ethanol door de benzine gaan gooien, dus vanaf 20.. moet het er tegen kunnen.

Profiel  
 
 
8 van de 8
« Eerste  < Vorige 6 7 8
 
© Citroën-Forum 2003 - 2019 | adverteren
Facebook