Langdurig pompen
arhnic
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 10-12-2004

Gepost: 21 april 2014 05:53 AM

Weet iemand wat er vervangen moet worden als mijn Xantia iedere keer langdurig moet pompen om de boel weer op druk te krijgen na een dag stilstand? Is het de accumulator of voorraadbol? antisink of is de pomp zwak? ik schiet maar wat losse flodders af. Eerder was het instappen , starten en binnen 30 seconden wegrijden. Dit duurt nu al een minuut of 3. Please help me.

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 21 april 2014 11:34 PM
  [ # 1 ]

Als jij zegt dat het omhoogkomen van je auto lang duurt, verdenk ik de pomp (lagere opbrengst). Als de voorraadbol slecht zou zijn, moet de auto wel snel omhoog moeten komen, maar zou de pomp vaker in moeten komen, de voorraadbol kan dan namelijk geen of minder druk vasthouden en dus moet de pomp die druk leveren. Met de anti sink bol ben ik helaas niet bekend, dus daar kan ik niks over zeggen. Succes!

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
arhnic
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 10-12-2004

Gepost: 23 april 2014 05:22 AM
  [ # 2 ]

Hallo Tim. bedankt voor het meedenken maar jij bent een BX rijder en dat werkt eventjes anders. Normaal bleef de Xantia dagenlang omhoog staan en kon je kort na het starten wegrijden. Hij hangt nu dieper omdat ie de voorraad druk verliest en daardoor langer staat te pompen. Dit is dus niet pomp gerelateerd lijkt me. Vanaf Xantia zit er een antisinc voorziening op en het woord zegt het al. De Xantia hoort niet meer te zinken.De pomp doet er verrekt lang over om alle verloren druk weer op te bouwen. Daarna is alles weer prima in orde zoals vering, stuurbekrachting en remmen. Maar bedankt voor je input.

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 23 april 2014 08:42 AM
  [ # 3 ]

Met een kapotte voorraadbol moet hij gewoon nog snel omhoog komen. Hij hoeft immers die bol niet op druk te brengen. Ik gok op een lekje in je aanvoerslang wat van je LHM vat vandaan loopt.
Lucht dus…

 

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 23 april 2014 09:24 AM
  [ # 4 ]

Of niet afsluitende inzakklep .

Als dit al een duopomp is zijn er maar enkele plunjers voor de vering , en het grootste deel voor de stuurbekrachtiging .

Een versleten bol op de drukregelaar heeft ook wel een accumulatorfunctie .

Als ik mijn XM ging tanken zakte die door de knieen en als ik dan te vlug weg reed viel ik “even ” zonder remdruk ahh

De bol van de drukregelaar vervangen is de kost en het werk niet , en heel je systeem zal weer veel soepeler werken , dat is het eerste dat ik altijd doe .

Nu snel er één bestellen voor de SM Laughing

Walter nice day

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
aad-G
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 25-06-2014

Gepost: 08 juli 2014 12:31 AM
  [ # 5 ]

Misschien is het nog niet opgelost maar al is de wagen na lange stilstand is gezakt moet hij na het starten gelijk weer op komen.
Zeker lang geleden het circuit door gespoeld.
Door vervuiling sluiten de kleppen en kogels niet meer voldoende en loopt de olie snel weg.

Profiel  
 
arhnic
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 10-12-2004

Gepost: 08 juli 2014 03:34 AM
  [ # 6 ]

Ja daar kan ik wel wat mee. Bedankt voor je reactie.

Profiel  
 
@lfred
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 453
Geregistreerd: 17-03-2011

Gepost: 08 juli 2014 09:31 PM
  [ # 7 ]

Zou ook nog door een intern lek kunnen komen. Bijvoorbeeld veel retour van een telescoop (die dingen waar bij gewone wagens een schokdemper zit).
De pomp heeft dan minder opbrengst over voor de rest van het systeem.
Tevens verklaart dat inzakken bij parkeren.

Groet, Alfred.

Xantia Break HDi 140, bj. 2001, Euro 3
Bijna een half miljoen km.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 09 juli 2014 10:04 AM
  [ # 8 ]

Maak een afspraak bij Chyparse voor een hydrauliekbeurt.
Dan komt het helemaal goed en je leert een hoop voor een net bedrag.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
aad-G
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 25-06-2014

Gepost: 13 juli 2014 01:05 AM
  [ # 9 ]
@lfred schreef:

Zou ook nog door een intern lek kunnen komen. Bijvoorbeeld veel retour van een telescoop (die dingen waar bij gewone wagens een schokdemper zit).
De pomp heeft dan minder opbrengst over voor de rest van het systeem.
Tevens verklaart dat inzakken bij parkeren.

Groet, Alfred.

Retour heeft niets te maken met druk deze dienen allen maar voor het te veel aan LMH

Profiel  
 
@lfred
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 453
Geregistreerd: 17-03-2011

Gepost: 13 juli 2014 01:30 PM
  [ # 10 ]

Dus als de pomp tegen een (intern) lek in, ‘probeert’ de wagen op rijhoogte te krijgen/houden dan heeft dat geen enkel effect op de rest van het systeem, of hoe snel die rijhoogte bereikt wordt?  Rolling Eyes


Grt. Alfred

Xantia Break HDi 140, bj. 2001, Euro 3
Bijna een half miljoen km.

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 13 juli 2014 02:51 PM
  [ # 11 ]

Is het probleem plotseling ontstaan of pas na een ingreep aan het hydraulische circuit?

Ik heb wel eens een ontlastschroef ietsje verder dicht moeten draaien op een verder prima werkende auto…

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook