1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Geschiedenis C5
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 26 april 2014 11:26 AM

Het sticky-topic Geschiedenis is wel erg summier. Waar vind ik een serieus overzicht van de technische verschillen in de opvolgende Phases? Ook op het forum van de C5 club vindt ik niets.
De uiterlijke verschillen interesseren mij niet.
Ik ben mij aan het voorbereiden voor de overstap van een XM naar een C5 en een beetje een idee krijgen waar ik op moet letten.
Zo weet ik intussen dat je geen C6 van vóór tweede helft 2006 moet nemen, vanwege het achterlijke radio/navi systeem dat daar in zit.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Breeze
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1301
Geregistreerd: 30-11-2009

- Xantia 3,0 V6 Exclusive Break (manuelle)
Gepost: 26 april 2014 12:20 PM
  [ # 1 ]

Waarom zou je je druk maken over een C6-uitvoering als je een C5 overweegt?

Misschien geen compact overzicht maar verspreid door het C5 forum is er heel wat info te vinden. Ben geen kenner, maar de eerste Ph 1 exemplaren hadden nogal wat problemen/probleempjes voornamelijk elektrisch/elektronisch. Verder waren er veel problemen met de THP motoren, maar dat schijnt nu redelijk onder controle te zijn. En recent was er een klacht van iemand dat z’n Ph 3 veel meer problemen had dan z’n Ph 2.

Dat gezegd hebbende moet je natuurlijk ontzettend oppassen om een paar kreten die geslaakt worden te beschouwen als een algemeen geldend probleem.

Adri

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 26 april 2014 01:21 PM
  [ # 2 ]
Breeze schreef:

Waarom zou je je druk maken over een C6-uitvoering als je een C5 overweegt?

Als je onder mijn avatar kijkt zie je het wagenpark. De XM gaat er uit, een C5 komt er in. Zodoende.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 27 april 2014 10:55 AM
  [ # 3 ]

En met ingang van welke datum heb je een Phase II?

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 27 april 2014 11:26 AM
  [ # 4 ]

Vanaf aug 2004 zijn ze gebouwd..

Profiel  
 
Janenhennie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 28-04-2014

Gepost: 29 april 2014 12:04 AM
  [ # 5 ]

Gewoon veel op dit forum zitten lezen en zoeken, dan valen de puzzelstukjes vanzelf in elkaar.
Is leuk, en staat alles bij elkaar toch wel alles op wat je wilt weten.

....Over elke Citroen trouwens…..

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 29 april 2014 12:24 AM
  [ # 6 ]

Nou, ik heb echt wel wat anders te doen dan “lekker puzzelen”. Ik kom hier voor antwoorden, niet voor nog meer vragen.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Breeze
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1301
Geregistreerd: 30-11-2009

- Xantia 3,0 V6 Exclusive Break (manuelle)
Gepost: 29 april 2014 12:32 AM
  [ # 7 ]

Dit is een forum van en voor liefhebbers, die elkaar zo goed mogelijk helpen naar vermogen. Het is geen winkel waar je kan shoppen en waar je zeker niet kan klagen als het antwoord je niet bevalt.

Adri

Profiel  
 
Hertogjan
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 18-02-2007

Gepost: 29 april 2014 12:46 AM
  [ # 8 ]

“Waar vind ik een serieus overzicht van de technische verschillen in de opvolgende Phases?”

Nergens. Ik zou me ook niet iemand voor kunnen stellen die dat tot in den treure op papier of anderszins gaat zetten. Je zult dan uiteindelijk bij de importeur of fabrikant terecht komen. Ik denk dat je dat ook niet van een forum als bv. hier moet/kunt verwachten. Wat je wel mag verwachten is een antwoord op de vraag waar je op moet letten. Dat hangt dan weer af van wat voor C5 je denkt aan te schaffen. 3 liter bom? Of een “gewonere” 2 liter of 1 punt 8? In ieder geval - dat is mijn ervaring - is een versie vanaf bj. 2003 te prefereren boven een 2001/2002 versie. Ik heb zelf de beste ervaringen met de laatste jaren van de phase I. De andere overwegingen, juiste km stand, onderhoudshistorie blablablabla had je vast al zelf gemaakt.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 29 april 2014 12:58 AM
  [ # 9 ]
Breeze schreef:

Dit is een forum van en voor liefhebbers, die elkaar zo goed mogelijk helpen naar vermogen. Het is geen winkel waar je kan shoppen en waar je zeker niet kan klagen als het antwoord je niet bevalt.

Adri

Juist.
Als je even kijkt naar mijn avatar zie je daar meer dan 1500 berichten. Je vindt ze hoofdzakelijk op het XM forum, maar ook (en niet uitsluitend) op het ID-DS forum.
Ik heb nogal wat XM’s gehad en op dat forum krijg je gek genoeg op een vraag als de mijne een helder en duidelijk antwoord.
Datzelfde geldt voor het ID-DS forum.
Vandaar dat ik die hier geheel onbevangen plaatste.
Zie bijvoorbeeld http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/171651/
Ik sta verbaasd over het verschil in informatieve bereidwilligheid.


De zaak zelf:
Ik zoek ongeveer naar een HDi automaat tot ca 2750,-. Daarmee kom je op de grens tussen Ph I en Ph II, voor zover mijn kennis nu reikt.
Wat zijn nu ruwweg de belangrijkste zaken om naar te kijken. Niet tien maar pakweg drie.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 29 april 2014 01:00 AM
  [ # 10 ]

Nergens?


Je hebt echt niet gezocht zeker…


klikkerdeklikkerdeklakkerdeklakski

 

Profiel  
 
Hertogjan
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 18-02-2007

Gepost: 29 april 2014 01:07 AM
  [ # 11 ]

Oeps! Ik in ieder geval niet Smile)

Nou maar hopen dat het goed genoeg is voor meneer Jansr Smile)

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 29 april 2014 01:12 AM
  [ # 12 ]

Wil je niet meer op het laatste bericht quoten aub.

very good

 

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3539
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 29 april 2014 02:34 PM
  [ # 13 ]

Jan:

Als je een HDI automaat zoekt is de keuze “beperkt”. Even uit het hoofd:
Ph I : 110 PK HDI met “franse” AL4 bak of 2.2 HDI met ZF 4HP20 bak.  Je vindt genoeg info over de 2.2 HDI motor, de 4HP20 is geen probleem, alleen olie vervangen, en de AL4 bak wil je niet als de vorige bezitter er een caravan mee getrokken heeft of zware lading vervoerd.
Ph 2: Zelfde en vanaf begin 2006 invoering van 136 PK HDI-16V met AW 6 bak automaat.
Ik persoonlijk zou kijken of je een 2006 HDI 16V kunt vinden, rijdt het fijnst, motor is soepel, bak is prima.  Check wel de AW bak: Die moet echt soepel schakelen, en ja, je zult die olie eens moeten laten vervangen.
Goed chronologische info over de C5 vindt je op: http://fr.wikipedia.org/wiki/Citroën_C5
Je kunt van daaruit ook doorlinken naar bepaalde motoren. Als de link niets werkt zoeken op wiki, want met die trema in de citroen naam gaat het wel eens fout.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 29 april 2014 08:07 PM
  [ # 14 ]

Kijk, daar hebben we wat aan.
Helder, informatief en duidelijk. Dank.

Omdat ik probeer een eindje onder de 3.000 te eindigen is de keus beperkt, een zesbak zit er dus niet in. De 173 pk 2.2. HDi ook niet.
Een 2.2 HDI met 4 HP20 en 136 pk dus wel. Ik ben er vier op het spoor.

Flinke verschillen in die auto’s
Vandaag twee gezien, donderdag nog twee.
De eerste teveel km naar mijn smaak, ruim 330, zag er viezig uit, verkoper vroeg ook teveel.
De tweede met veel minder km, pakweg 220k, maar de rookstank kwam je tegemoet en vol met bouwstof zo te zien. Deze auto trok voor geen meter, ik vrees dat de turbo wijlen was of zo. Wel een prima onderhoudshistorie.

4 sjieke Breaks maar geen leder. Was dat duur of zo?

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3539
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 29 april 2014 09:02 PM
  [ # 15 ]

De meeste zijn ex lease bakken, en in het business pakket zat geen leder.
Als je leder wil moet je in Duitsland kijken, kijk een op http://www.mobile.de kun je selecteren wat je wilt, vaak exclusive met leder en stoelverwarming. Bij 10 jaar oud valt de extra belasting reuze mee, en eentje met FAP is schoon ( euro4).
Bij de 2.2 HDI moet je goed kijken of ze de FAP vervangen hebben rond de 180.000, als je dat niet doet werkt de motor van geen meter en dat is duur om te repareren, tenzij je zelf die FAP schoon gaat maken, en de eolys bijvult en daarna met de Lexia de zaak op 0 zet. Kijk maar eens op internet in Frankrijk hoe je zo’n FAP schoonmaakt met een hoge0druk reinigen ( zoek nettoyage FAP op youtube).
Succes,

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook