Ik krijg mijn ds 21 hydraulique uit 1968 niet goed afgesteld. Het laagste toerental dat ik kan bereiken is 800 toeren. Daarom heb ik het statoiaire toerental gezet op 975 en het aangrijpen op 875-900.
Het schakelen gaat uitstekend, maar bij een laag toerental in de eerste o.f tweede versnelling heeft de auto de neiging tot haperen. (schokken) Wie heeft enig idee waar dit door kan komen
Totaal aantal Berichten: 817
Geregistreerd: 11-02-2007
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
je kunt je slip van de koppeling nog wat bijstellen.
Heb ik ook al geprobeerd. Als aanvulling op de eerste informatie het volgende. Ik rij ip LOG, maar het maakt niet uit of ik op benzine of LPG rij. Als ik de auto achteruit in de garage rij moet ik een drempeltje van de kanteldeur over. Dus meer gas geven om er overheen te komen. Op het moment dat de auto over de drempel schiet moet ik natuurlijk remmen, omdat ik anders door de achterkant van de garage schiet. Hierdoor slaat de motor vaak af.
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
is de basis verder goed? Nieuwe bougies, goede kabels, ontsteking goed afgesteld?
Verder, als je remt moet de auto meteen ontkoppelen. iig op benzine. op lpg kan dat wel eens matig aangesloten zitten.
Dat systeempje kan je ontluchten.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>