versnellingsbak schokt
mvdlans
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 12-04-2013

Gepost: 02 mei 2014 02:02 PM

Bonjour,

Na het vervangen van de veren van de schokbrekers voor schokt bij het optrekken de Berlingo heel erg. Ook de pook gaat flink tekeer. Het gebeurd alleen bij het optrekken in z’n één en twee met flink gasgeven.

Wielen zijn goed uitgebalanceerd.

Zou het kunnen dat er een beroerde homokineet in zit die loopt te klooien omdat de wagen iets anders op zijn poten staat door de nieuwe veren?

Michiel

2002 Multispace 2.0Hdi

Profiel  
 
mvdlans
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 12-04-2013

Gepost: 02 mei 2014 04:37 PM
  [ # 1 ]

Wat zitten google’en en motorsteunen komen ook vaak naar voren als tril veroorzakers. Maar of dat dan ineens zo spontaan kan ontstaan? Heb ff een foto’tje van de onderste steun gemaakt. Is deze nou versleten of niet? Hij lijkt een beetje scheef gesleten te zijn.

Do bovenste motorsteun (bij de cilinderkop) heeft ook wel een mm of 3 à 4 wat die kan bewegen tussen voor- en achterwaarts.

Wat het misschien ook nog kan zijn: met het demonteren van één veerpoot schoot de aandrijfas uit de bak. Ik kan met niet meer herinneren of die in zijn geheel uit zijn spie/ groef is geschoten. Ik kon ‘m zo terug drukken en basta (dacht ik). Kan ik hier nog iets fout hebben gedaan misschien?

Thx

2002 Multispace 2.0Hdi

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook