1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Zweedse break
galenus
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 27-10-2004

- CX 25 GTI Turbo 2
- GS/GSA Pallas
- XM 2.0 16v SX break automatic
- C5 2.0 HDiF 16v Break Exclusive automatic
Gepost: 03 mei 2014 12:50 PM

Sinds deze week ben ik de eigenaar van een witte break: een 19 TZI automaat in Zweedse uitvoering. Uiteraard ben ik enorm in mijn nopjes met deze comfortabel zoevende dame. Smile

Er moeten nog wat kleine dingetjes gebeuren. Zo wil ik de (originele) ZX-doppen die op dit exemplaar zijn geleverd vervangen door TZI-doppen, en het het front heeft nog wat cosmetisch werk nodig (roostertje onder kap wordt weer zwart, onderkant bumper moet nog Blanc Meije worden).

Verder ben ik nieuwsgierig naar de historie van deze uitvoeringen. Het orga-nummer geeft aan dat deze BX in augustus 1990 is gebouwd, terwijl zij in NL in december 1992 op kenteken is gezet. Weet iemand hier meer over?

Profiel  
 
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 20-07-2011

Gepost: 03 mei 2014 01:47 PM
  [ # 1 ]

Mooi apparaat! Veel plezier ermee. Is de auto niet in 1992 geïmporteerd?

Profiel  
 
galenus
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 27-10-2004

- CX 25 GTI Turbo 2
- GS/GSA Pallas
- XM 2.0 16v SX break automatic
- C5 2.0 HDiF 16v Break Exclusive automatic
Gepost: 03 mei 2014 07:42 PM
  [ # 2 ]

Als ik de RDW-gegevens bekijk lijkt dat niet het geval te zijn. Datum eerste toelating is hetzelfde als de datum eerste afgifte Nederland: 04-12-1992. Of zit dat anders?

Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 03 mei 2014 07:45 PM
  [ # 3 ]

Koplampsproeiers zijn tof!

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 05 mei 2014 05:29 PM
  [ # 4 ]

alle Zweedse uitvoeringen zijn tussen 1992 en 1994 geleverd bx en zx-en, was een overschot en de nederlandse dealers kregen ze in hun maag geduwd zoals ik begrepen heb.

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 05 mei 2014 08:12 PM
  [ # 5 ]

Hij zag er mooi uit op citromobile. En die koplampsproeiers zijn echt gaaf. Veel plezier ermee!

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 05 mei 2014 08:32 PM
  [ # 6 ]

Leuke voiture.

JW

Profiel  
 
galenus
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 27-10-2004

- CX 25 GTI Turbo 2
- GS/GSA Pallas
- XM 2.0 16v SX break automatic
- C5 2.0 HDiF 16v Break Exclusive automatic
Gepost: 06 mei 2014 12:02 AM
  [ # 7 ]

TZI-doppen gescoord op Citromobile en vanavond het grilletje weer zwart gemaakt. Kleine aanpassingen, maar het ziet er gelijk (nog) beter uit. Smile

Profiel  
 
galenus
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 27-10-2004

- CX 25 GTI Turbo 2
- GS/GSA Pallas
- XM 2.0 16v SX break automatic
- C5 2.0 HDiF 16v Break Exclusive automatic
Gepost: 22 mei 2014 07:07 PM
  [ # 8 ]

Tot mijn verdriet vanmorgen gestrand met een kapotte retourleiding, die inmiddels bij de lokale Citroën dealer is vervangen. Is er nog een manier om zoiets te voorkomen en/of te voorzien?

NB: Zoals deze vraag al doet vermoeden ben ik niet bepaald een techneut.

Profiel  
 
citroenbxcx
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 771
Geregistreerd: 26-01-2005

- BX 1600 tzi automaat
Gepost: 22 mei 2014 07:33 PM
  [ # 9 ]

Preventief onderhoud gaan plegen dan kom je nooit stil te staan met een BX, dat is mijn ervaring al 10 jaar

Citroen Bx 1.6 TZI Automaat 1991 117.000km
Citroen Jumpy 2020 6700km
Citoen C5 exclusieve 2006 172.000
Peugeot 205 generation 1997 101.000km
Peugeot 205 xad bestel 295.000

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 22 mei 2014 09:03 PM
  [ # 10 ]

Eens. De Bx naar een goeie citroen specialist brengen die het ok vind om aan bx’en te klussen en een keer grondig en goed in orde laten maken. Dan is ie best betrouwbaar te krijgen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
galenus
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 27-10-2004

- CX 25 GTI Turbo 2
- GS/GSA Pallas
- XM 2.0 16v SX break automatic
- C5 2.0 HDiF 16v Break Exclusive automatic
Gepost: 23 mei 2014 12:24 AM
  [ # 11 ]

Dank voor het advies. Nog suggesties voor een goede specialist in de regio Rotterdam/Breda?

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 23 mei 2014 01:00 AM
  [ # 12 ]

Garage de Pee in Krimpen a. d. IJssel.
Prima garage, de chef monteur (Henk) kent deze auto’s tot het laatste boutje.

Profiel  
 
galenus
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 27-10-2004

- CX 25 GTI Turbo 2
- GS/GSA Pallas
- XM 2.0 16v SX break automatic
- C5 2.0 HDiF 16v Break Exclusive automatic
Gepost: 09 juli 2014 10:52 PM
  [ # 13 ]

Na weer wat behoorlijk wat kilometers met een grote grijns te hebben rondgereden (mede dankzij garage De Pee, dank voor de tip) heb ik toch een probleempje ontdekt bij de Zweedse schone. Bij enorme hoosbuien zoals de afgelopen dagen heeft de bijrijdersplaats ineens een voetenbad. Geen druppeltjes of vochtplekken, maar een laag water dus. Zo op het eerste oog kan ik niet ontdekken waar dit vandaan komt. Iemand een suggestie?

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 09 juli 2014 11:06 PM
  [ # 14 ]

Motorkap open en dan de ruimte onder de voorruit (waar de tank voor de ruitensproeier zit) controleren of deze schoon is en kan afwateren door het gat aan de zijkant. Vaak liggen er veel bladeren van bomen in.
Is dit allemaal schoon, dan de ruitesproeiertank weghalen, daar kan een roestgat onder zitten.
Veel succes.

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 19 juli 2014 11:29 PM
  [ # 15 ]

Euvel al gevonden?????

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook