1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Op zoek naar een Lexia, omgeving Gouda/Leiden; De C4 van René
Prototype
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 26-06-2009

- C4 (2004-heden) Coupé 1.6 16v VTR+
Gepost: 04 mei 2014 11:20 AM

Goedemorgen Citrofielen,

Sinds gisterenmiddag ben ik trots eigenaar van een Citroën C4 Coupé 1.6 16v VTR+ uit 2005.

Om bij de garage te komen moest ik eerst een ritje van 2 uur maken, wat voor de oude Xsara een mooie afscheidsrit was.
Eenmaal aangekomen op locatie was ik al vrij snel verkocht en tijdens de testrit bleef ik me verbazen over de auto. Na wat overleg met vriendin lief en mijn ouders (vader moest mee voor de second opinion) was de beslissing snel gemaakt. Dit werd mijn nieuwe auto.

De terugweg was dan ook een genot en voelde niet aan als 2 uur rijden. Enige tegenvaller is dat de cruise control niet lijkt te werken. Als ik deze aan zet gaat het Service lampje voor enkele seconden branden. Vriendin op de bijrijdersstoel heeft dit even snel opgezocht, als het lampje na korte tijd weer uit gaat is het niet dringend en is er een onderdeel wat een storing veroorzaakt. Hiervoor neem ik morgen nog even contact op met de verkopende partij. Gelukkig zit er 6 maanden garantie op!

Wat ik zelf wel erg mis is mijn radio met USB ingang. Aangezien ik bij de Xsara zelf een radio heb kunnen kopen had deze dit wel, maar de ingebouwde radio van de C4 heeft dit helaas niet. Ik heb al e.e.a. op internet opgezocht en denk wel dat er mogelijkheden zijn, maar wil toch even de vraag hier neer leggen.
Het betreft dus de Citroen C4 uit 2005, zonder cd-wisselaar en zonder navigatie. Ik zag op het forum al wat berichten, maar kreeg het idee dat die gingen over auto’s mét cd-wisselaar.
Kan een USB doos ook bij een C4 zonder?

Heb onder andere deze gezien:
http://www.speurders.nl/overzicht/autos-onderdelen/onderdelen-citron/mp3-wma-usb-sd-card-wisselaar-citroen-c4-125725775.html

Groeten,

René

Voor het gemak een foto van de radio en het display (ik begrijp dat dit veel laat zien over welke radio erin zit? Dit kan ik namelijk niet echt terug vinden)

Oh en een foto van de 2 dames naast elkaar

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 04 mei 2014 02:57 PM
  [ # 1 ]

Het gaat er om dat je autoradio wel de ISO stekker heeft, achterop, voor aansluiten van de wisselaar. Hier komt dan de mp3 speler met usb en/of CF reader aan te hangen, die zichzelf presenteert alsof het een cd wisselaar is.

Dus als de fabrieksradio cd wisselaar voorbereid is kan je de mp3 speler toevoegen. Je boordcomputer moet dan (door de garage of iemand met de juiste apperatuur) nog wel te horen krijgen dat er een “wisselaar” aan te spreken is.

... Ik weet alleen dus niet of de fabrieksradio van een C4 wisselaar-voorbereid is.

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
Prototype
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 26-06-2009

- C4 (2004-heden) Coupé 1.6 16v VTR+
Gepost: 05 mei 2014 09:38 PM
  [ # 2 ]

Technoloog, dank voor de reactie.

Ik ga donderdag even terug naar de dealer, hij gaat kijken naar de C.C. Ik denk dat ik dan meteen even kan vragen naar de ISO stekker.
Wat ik mij wel afvraag, ik lees dat hij op de CD wisselaar komt en aangezien deze 6 cd’s kan hebben kun je dus 6 mapjes op je USB stick zetten. Is dit correct?? Ik heb er op dit moment namelijk een stuk of 25 op één stick.

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 05 mei 2014 09:48 PM
  [ # 3 ]

Bij de versie die ik voor mijn Xsara op het oog had werkte dat inderdaad zo. Maar in een map konden dan wel (meen ik) 100 mp3’s. Hoe dat tegenwoordig zit, en of het voor de C4 wisselaar bediening weer anders is, weet ik niet goed.

Een USB stick kost zoveel niet meer, dus in het ergste geval zul je je verzameling over een paar stickjes moeten verspreiden.

Als jou fabrieksradio in ieder geval al op het frontje het knopje voor de wisselaar heeft, dan zit je waarschijnlijk wel goed met de aansluitmogelijkheden.

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
MDC
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 446
Geregistreerd: 08-08-2006

- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTi Selection
Gepost: 06 mei 2014 05:26 PM
  [ # 4 ]

wat je kan proberen is dat wieltje van de CC gewoon eens een tig keer heen en weer te draaien , dat verhelpt vaak al een hoop , meestal is het corrosie namelijk .

En wat betreft de radio , waarom zet je er geen Pioneer ofzo in , heb je meteen stukken beter geluid , goede usb ondersteuning etc.

Profiel  
 
Hendrik77
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 06-02-2013

- DS 3 So Chic 1.6 VTI
Gepost: 06 mei 2014 08:26 PM
  [ # 5 ]

Hallo,

Ik ben twee jaar terug toen ik mijn C4 kocht tegen de zelfde punten aan gelopen.
Zelf heb ik toen een Dension Gateway gekocht, dit kastje verkocht/verkoopt Citroën zelf ook maar dan onder hun eigen naam.
Het is niet de goedkoopste die er is maar het werkt wel goed, het kastje zelf sluit je aan op de wisselaar aansluiting achter op de radio en dan loopt er een kabel naar je dashboardkastje waar een usb-stick in kan. Het kastje zelf heb ik achter de radio weggewerkt. Op deze manier kun je eindeloos mapjes aanmaken op de usb-stick. Ik heb er zelf een 16GB exemplaar in zitten en die staat helemaal vol met muziek.

Mijn radio kan overigens geen mp3 cd’s afspelen maar dat maakt niet uit, de wisselaar aansluiting hebben alle RD4 radio’s (voor zover ik weet).

Ik heb ook overwogen de radio te vervangen door een pioneer of zo maar ik vind de originele mooier in het dashboard passen.
En je bedient met de radio ook bepaalde boordcomputer functies, alhoewel daar misschien omheen te werken is?


Het cruisecontrol probleem ken ik ook, meestal(dus niet altijd vreemd genoeg) helpt het als je het knopje even een paar keer heen en weer haalt. Maar dat is altijd maar tijdelijk! Als je garantie hebt kun je altijd even teruggaan natuurlijk. Het vervangen er van schijnt nogal prijzig te zijn dus dat zullen ze waarschijnlijk niet heel snel doen…

Citroën DS3 So Chic 1.6 VTI

Profiel  
 
Prototype
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 26-06-2009

- C4 (2004-heden) Coupé 1.6 16v VTR+
Gepost: 08 mei 2014 10:52 PM
  [ # 6 ]

Helaas zie ik de reacties over het draaien aan de knop nu pas, dit was inderdaad de oplossing. Vandaag even op en neer gereden naar de dealer en die heeft het opgelost Smile

Vwb de USB ga ik even kijken. Ik wil net als Hendrik ook liever de originele radio erin houden, vind het toch wel mooi zo.

@Hendrik, jij geeft aan dat je eindeloos mapjes kan aanmaken. Het maakt dus niet uit dat hij op de 6-cdwisselaar zit begrijp ik?
De Dension heeft mijn vader recent volgens mij ook gekocht voor zijn C5, was iets van 70 euro via marktplaats.

Ik ga op onderzoek uit. Weet je toevallig hoe de versie van Citroën zelf heet? Als we de radio toch origineel houden is het wellicht ook leuk die box van Citroën te hebben Very Happy

Profiel  
 
Hendrik77
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 06-02-2013

- DS 3 So Chic 1.6 VTI
Gepost: 12 mei 2014 09:02 PM
  [ # 7 ]

Nou ja, eindeloos… Ik ben nog niet tegen belemmeringen aangelopen in elk geval. Ik ben nu niet thuis (vandaar ook de late reactie) dus ik kan het nu niet helemaal uitzoeken maar op de site van dension kun je vast een en ander vinden.

Hoe de box van citroën zelf heet heb ik destijds wel geweten maar nu niet meer… Ik heb de dension nieuw gekocht en toen was die een paar tientjes goedkoper dan die van citroën.
Ik kan me niet voorstellen dat er verder verschil in zit, buiten de naam op het ding dan.

Citroën DS3 So Chic 1.6 VTI

Profiel  
 
Prototype
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 26-06-2009

- C4 (2004-heden) Coupé 1.6 16v VTR+
Gepost: 27 mei 2014 06:43 PM
  [ # 8 ]

Ik heb inmiddels de radio even naar voren gehaald en een foto gemaakt van de achterkant met kabels, zie onder. Ik heb wel wat poorten over zo te zien dus ga er vanuit dat ik de USB box kan installeren.

Zit ik alleen nog even met de vraag, waarvan ik hoop dat iemand die kan beantwoorden. Ik wil ook een carkit (Parrot ck-3100) installeren. Is er op basis van de foto hieronder te bepalen of dat mogelijk is? Ik lees op dit forum sowieso dat er een kabel nodig is, zit dus te denken beiden aan te schaffen en de C4 dan gewoon naar een dealer te brengen voor installatie. Weet ik zeker dat het werkt en kan de CD-wisselaar-poort ook direct aangemeld worden.

EDIT: De radio ligt naar beneden toe.. De kabels die erin zitten, zitten aan de bovenkant.

Profiel  
 
MDC
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 446
Geregistreerd: 08-08-2006

- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTi Selection
Gepost: 16 juni 2014 12:18 PM
  [ # 9 ]

Zou de carkit niet door een dealer in laten bouwen , weet niet waar je woont ? ik heb t als werk gedaan Wink
Dealers hebben niet zoveel met dat soort dingen en zijn er ook niet heel goed in heb ik vaak ondervonden .

USB box kan erop, er zijn veel mensen op het forum met een Lexia Wink

Profiel  
 
Prototype
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 26-06-2009

- C4 (2004-heden) Coupé 1.6 16v VTR+
Gepost: 17 juni 2014 08:22 PM
  [ # 10 ]

Carkit is afgelopen weekend succesvol ingebouwd. Heb uit eindelijk de juiste kabel kunnen traceren bij Brezan, dank voor jouw tip daarvoor Saxodriver! Met deze kabel was het zo gebeurd.

Heb je misschien meer informatie over de Lexia? Art.nr of serienummer ofzo? Als ik google vind ik veel dingen.

Overigens inmiddels een geheel ander probleem, vocht uit het midden console. Heb meteen even gebeld met de dealer en die gaven aan dat het wellicht de afvoer van de airco is die verstopt zit. Zo even een kapje losschroeven om te kijken of daar iets te zien is.

In ieder geval fijn dus dat de carkit is geregeld en het er op lijkt dat de USB box ook te realiseren valt. Ik moet hiervoor wel op zoek naar een dealer die kan/wil activeren, begrijp dat het willen ook nog een probleemfactor kan zijn.. Hiervoor zijn tips in de regio Gouda (woonplaats) of Leiden (werk) welkom!

Profiel  
 
MDC
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 446
Geregistreerd: 08-08-2006

- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTi Selection
Gepost: 17 juni 2014 08:28 PM
  [ # 11 ]

Vocht is idd een verstopte airco leiding , blaas meteen beide kanten door Wink
Voor lexia moet je even op t forum vragen , zit vast wel iemand bij je in de buurt, en de mensen die zon ding hebben ( ik helaas nog niet ) doen het met alle plezier ( gratis of tegen een geringe vergoeding )

Maar wie heeft de microfoon achter je stuur geplakt ? die hoort gewoon boven bij t lampje te zitten . . geen porum met die kabel zo toch ? Ook het scherm had beter boven de portieren op slot knop gezeten , kan je er veel beter bij ..en zie je ook weer nauwelijks een kabel lopen.

Profiel  
 
Prototype
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 26-06-2009

- C4 (2004-heden) Coupé 1.6 16v VTR+
Gepost: 17 juni 2014 08:34 PM
  [ # 12 ]

Mooi om te horen! Dan ga ik dat zo bekijken en is het meteen opgelost. Even België - Algerije af kijken, haha.

Microfoon achter mijn stuur heb ik zelf gedaan, ik heb boven bij het lampje ook een microfoon, maar was in de veronderstelling dat ik de Parrot daar niet aan kon aansluiten.
Voor wat betreft het scherm, die zit daar perfect. Kan hem door mijn stuur heen perfect zien en goed bedienen. Ik heb boven die knop eigenlijk niet overwogen, wel op de ventilatie, maar dat wilde ik niet. De kabel is nu ook vrijwel niet te zien daar deze vrij snel achter mijn stuur verdwijnt.

Profiel  
 
MDC
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 446
Geregistreerd: 08-08-2006

- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTi Selection
Gepost: 17 juni 2014 08:36 PM
  [ # 13 ]

microfoon kabel moet je gewoon naar boven trekken via de A stijlen , staat echt een stuk beter Wink

Profiel  
 
Prototype
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 26-06-2009

- C4 (2004-heden) Coupé 1.6 16v VTR+
Gepost: 17 juni 2014 08:37 PM
  [ # 14 ]

Via de A stijlen.. Kun je dat misschien toelichten?

Profiel  
 
MDC
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 446
Geregistreerd: 08-08-2006

- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTi Selection
Gepost: 17 juni 2014 08:38 PM
  [ # 15 ]

aan de linker en rechterkant van je voorraam lopen 2 stijlen , je a stijlen , waar je bestuurdersgordel vandaan komt , is je B stijl , waar de achterbank 3 punts gordels uit komen is je C stijl

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook