fuseekogelhoes Evasion
landweer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 12-03-2007

- GS/GSA break
- Evasion 2.0 I 16V
Gepost: 07 mei 2014 11:47 AM

Weet iemand welke maat stofhoes om de fuseekogel van ene evasion zit? Op internet vind ik tot nu toe niets zinnigs, ook niet waar ik ze moet kopen. Een auto-onderdelen bedrijf zegt wel verschillende maten te hebben maar niet welke passen voor mij. Of welke maten is van belang? Als je de grootste diameter heb van opening is dan de andere opening vanzelf goed en ook de maximale diameter, lijkt me onwaarschijnlijk?
Die van mij hebben slechts een klein scheurtje, vandaar dat het niet nodig de hele kogel te vervangen. Of is dat wel aan te raden als je toch bezig bent? De auto heeft 275 dkm gelopen. Hij moet toch los, aan een kant tenminste want ik heb een gebroken abs-ring.
Verder zijn ook de beschermrubbers van de schokdempers gescheurd, het ziet er op het eerste gezicht onhandig uit om die te moeten vervangen. Dan moet de poot aan de bovenzijde los veronderstel ik. Of wacht je met zo’n klus (bij de apk-keuring niet opgemerkt, lijkt me wel van belang?) tot je de schokdemper moet vervangen. Wanneer vervang je de schokdemper eigenlijk? Ik heb altijd op stikstof/LHM gereden.

Profiel  
 
landweer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 12-03-2007

- GS/GSA break
- Evasion 2.0 I 16V
Gepost: 17 juni 2014 04:53 PM
  [ # 1 ]

Hoesjes heb ik inmiddels. Nu ligt de boel min of meer open, maar krijg ik de stift van de fuseekogel niet uit het (wiel)lagerhuis. De bout heb ik helemaal verwijderd en ik heb flinke klappen gegeven op de draagarm links en rechts naast de fuseekogel. Ik heb de stift van boven bespoten met kruipolie. Kan echter niet op de stift slaan omdat er maar 2/3 mm afstand zit tussen bovenzijde stift en abs-ring. Het zou toch moeten kunnen, de fuseestift verwijderen zonder de aandrijfas te demonteren? Heet stoken lijkt me zeer onverstandig. Weet iemand hoe verder?

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 17 juni 2014 09:00 PM
  [ # 2 ]

Kan je met een grote bandenlichter tussen de draagarm en de onderzijde van de fusee niet genoeg kracht uitoefenen? Misschien moet je de stabilisator stang ook losmaken, als je de wagen aan 1 zijde opgekrikt hebt houdt deze je draagarm in de fusee gedrukt door het relatief verder inveren van de andere kant!

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
landweer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 12-03-2007

- GS/GSA break
- Evasion 2.0 I 16V
Gepost: 17 juni 2014 10:02 PM
  [ # 3 ]

Ja, dank. Inderdaad, ik had dat gezien, van die stabilisatorstang, want vreemd was dat ik hem aan het lostikken was en dat ik op een gegeven moment zag dat hij er verder in schoof, de stift in het lagerhuis. Het blijft prutsen want de boel veert en schuift steeds langs elkaar en over elkaar heen. De fuseekogelhoes is nu nog de oude, maar als ik de nieuwe geplaatst heb moet ik voorzichtig zijn. Ik heb met een spanband inmiddels het lagerhuis met het sleepoog verbonden, dat geeft iets ruimte. Misschien zijn er ander manieren die handiger zijn?  De stift in het huis laten zakken (klimmen) zal nog wel even een klusje zijn.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook