Ruitenwisser mechaniek
klungeltje
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 01-06-2006

Gepost: 09 mei 2014 12:59 AM

Ik heb inmiddels mijn XM club lidmaatschap al geruime tijd preventief opgezegd maar ik blijf maar doorrijden ! Afscheid nemen bestaat niet.
Een paar weken geleden stonden mijn ruitenwissers in een V stand stil op de snelweg. Ik heb een noodmaatregel kunnen treffen en een aantal weken weer werkende ruitenwissers gehad terwijl ik op zoek was naar een blijvende oplossing.
De plastic cupjes die deel uitmaken van de scharnieren in het ruitenwissermechaniek zijn uitgesleten waardoor de stangen losschieten. Deze cupjes stellen niet veel voor maar zijn blijkbaar, volgens Google, niet leverbaar. Citroen Service geeft niet leverbaar aan. En sloopstangen geven op de lange duur wederom problemen.
Ik heb een bedrijf in de UK gevonden die die dingen wellicht nieuw kan leveren, dat is de beide stangen die de overbrenging vormen van motortje naar ruitenwissers.

Dan nu de vraag: Zijn er mensen met hetzelfde probleem die deze wellicht op de korte termijn nodig hebben ? Dan kan ik ze mee bestellen. Een goed idee voor de XM club-shop om in voorraad te hebben ?

Voorts sta ik open voor elke suggestie…

Erik
TCT 93

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 09 mei 2014 01:49 AM
  [ # 1 ]

Kan je gelijk de Xantia club mee aanschrijven: mijn xantia had dat probleem ook, natuurlijk de bestuurderskant.  Waarom, don’t know. Destijds gewoon een smal boutje doorheen geboord en dat heeft nog haren gewerkt Smile Maar ja, die krengen gaan een keer kapot en tegenwoordig spuit ik die dingen in met hoogwaardig vet. Of dat de levensduur verlengt, ik hoop het maar weet het nog niet! Smile

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 09 mei 2014 09:41 AM
  [ # 2 ]

Heel wat XM’s gehad, maar dit probleem nooit.
Ik heb een complete ruitenwisser unit. Stuur maar PB als je hem hebben wilt.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook