Duitse tips
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 09 mei 2014 11:36 PM

Deze site kwam ik bij toeval tegen

http://www.fen-net.de/~ba2540/au-cx.html

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Barkie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 10 mei 2014 06:02 PM
  [ # 1 ]

leuk stukje inderdaad, alleen mijn Duits is nur so so

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 10 mei 2014 10:43 PM
  [ # 2 ]

Dat coderen van de infrarood bediening is wel iets om te bewaren. Voor wie het oorspronkelijke systeem nog heeft confused

Profiel  
 
atak
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 291
Geregistreerd: 30-09-2012

Gepost: 12 mei 2014 10:37 AM
  [ # 3 ]

De link gesaved, in de trs moet ik nog vetnippels maken bij de achterassen. Die uitstroom openingen zijn wel slim alleen laat ik ze niet open maar ook een schroefdraad en een boutje erin.

Ad

cx 22trs ‘85

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 12 mei 2014 01:43 PM
  [ # 4 ]

Zijn er hier ook mensen die hinder ondervinden van het niet hebben van een uitstroomopening?

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 12 mei 2014 02:40 PM
  [ # 5 ]

Die nippel zit er normaal niet op, dus kun je er niet teveel vet in duwen en dus hoeft dat ook niet weg te kunnen. Maar in de tijd dat auto’s nog doorgespeeld moesten worden was dat altijd de waarschuwing: niet te veel vet, want dan kan de boel kapot gaan. Uitstroomopeningen zitten echt niet op de doorsmeerpunten van bijvoorbeeld een DS.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 12 mei 2014 03:17 PM
  [ # 6 ]

Mmmm daar zeg je wat.
Het is natuurlijk wel een andere constructie bij “normale” doorsmeerpunten.
Ik heb altijd wel gaten in geboord, gewoon omdat mij dat logisch lijkt.
Mijn gevoel zegt dat je anders de rubber afdichting wegdrukt, maar of dat ook echt zo is weet ik niet.
Dat je de lagers kunt blokkeren zoals die duitser schrijft geloof ik eigenlijk niet.

Mijn conclusie: baat het niet schaadt het niet.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 12 mei 2014 03:44 PM
  [ # 7 ]

Ik vindt het raar: bij een wiellager kun je inderdaad de afdichting vernielen door er te veel vet in te duwen. Gewoon met mate smeren via de nippel en er is niets aan de hand.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook