106 GTI Interieur in een Saxo / Budget audio / Spuiten van de bumpers?
bramblokkert
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 25-07-2012

Gepost: 19 mei 2014 08:24 PM

Beste mede-Citrofielen,

Een paar vraagjes;

- Heeft iemand ervaring met het inbouwen van het lederen Peugeot 106 GTI interieur in een Saxo, zoja; hoe is het comfort van deze stoelen? Beter als de originele Saxo stoelen?

- Hoe duur is ongeveer om de plastic stootstrips in de kleur van de auto over te laten spuiten? Iemand die hier verstand van heeft?

- En hebben jullie nog budget tips voor een mooie audio setup? Ik hoef geen installatie waarmee ze 4 straten verder mijn auto nog horen, maar een mooie setup waardoor ik mijn eigen muziek gewoon wat beter kan beluisteren.


Vriendelijke groeten van een Citrofiel

Profiel  
 
Niels v/d Velde
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 12-03-2014

- Saxo 1.4 VTS
Gepost: 23 mei 2014 09:23 AM
  [ # 1 ]

@bramblokkert

Zelf heb ik in mijn saxo een 16v interieur gebouwd, deze is qua stevigheid vele malen steviger dan het standaar VTS ( blauwe) interieur.
De zijstrips en grill heb ik gespoten met mat zwarte verf, natuurlijk eerst even ontvet en in de plastic primer gezet, als je meerdere lagen verf aanbrengt wordt het resultaat alleen maar mooier.

Als audio installatie heb ik een setje van Boschmann geinstalleerd zowel voor als achter, voor nog geen 100 euro heb je voor en achter nieuwe boxen met een goed geluid voor de prijs!

Hoop dat je hier wat aan hebt!

Profiel  
 
Rob GT
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 505
Geregistreerd: 04-06-2004

- Saxo vts 1.4
Gepost: 24 mei 2014 01:46 AM
  [ # 2 ]

Over audio en spuiten kan ik je niet informeren. Maar het meubilair van een 106 is volgens mij passend.
Wellicht zit je wel met een deelbare achterbank wat je nu niet hebt.

Ik heb het interieur van mijn Saxo 1.4 538 vervangen van dat van een normale 1.6 uit 2000. Ook al een hele verbetering en niet van die kinderachtige kleurtjes meer. Is helemaal niet zoveel werk!

Profiel  
 
MaxAuto
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 28-08-2014

- Saxo vts 1.4
Gepost: 03 september 2014 06:20 PM
  [ # 3 ]

Hallo,

Zelf heb ik bij de Action een aantal spulletjes gekocht zoals Tyre Shine, Bumper Black en Velgen Spray.
Voordat je alles opnieuw gaat spuiten zou ik de plastic/kunstof delen eerst even opboenen met bumper black, werkt perfect, blijft zitten voor een week of 3.

Zelf heb ik geen problemen met het intrieur van een saxo VTS. Maar voordat je de stoelen eruit rukt zou ik even kijken op een site als autostyle .nl voor (kunst)lederen stoelen wat een paar tientjes kost.

Voor de audio heb ik zelf 130 watt speakers voorin zitten met een Pioneer autoradio met Ipod aansluiting van de MediaMarkt. Achterin nog een actieve subwoofer van autohifi alkmaar. Met dat ding heb je mooi geluid en als je nog twijfeld of de buren je muziek mooi vinden is dat ook geen probleem. Subwoofer is een GROUND ZERO GZIB 120XACT van rond de 250.

Succes

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook