1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Vreemde storingsmeldingen
Geo
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 445
Geregistreerd: 17-06-2005

Gepost: 21 mei 2014 11:26 AM

Gisteravond toen ik terug wilde rijden uit Aachen, kreeg ik toen ik wilde starten ineens een melding (met luide piep) dat de elektronische handrem defect zou zijn. Auto wilde niet starten, deed niets. De handrem werkte echter gewoon (een paar keer geprobeerd, auto rolde bij handrem los en elektromotor was hoorbaar bij aantrekken en auto stond dan ook netjes stil). Nog een paar keer geprobeerd, storing bleef komen en auto wilde niet starten. Later kwam ook nog een storing in het veersysteem. Radio speelde gewoon en verder leek er niets aan de hand.
Ik had zelf alleen multitool bij me, maar kreeg daarmee de accupolen niet los, dus hulpdienst gebeld en na ongeveer 40 minuten kwam die langs. De beste man stapt in, start en…. auto loopt: geen storingsmelding meer…
Daarna getankt en auto startte ook weer gewoon, geen storingen meer. In logboek ook niets te vinden.
Vanochtend startte de auto gewoon en heb ik in de garage computer laten uitlezen: hele lijst met meldingen, ik geloof 48, waaronder, ABS, ESP, stuurhoeksensor, communicatie motormanagementsysteem, etc. Het was alleen niet helemaal duidelijk van wanneer de meldingen waren. Er stonden ook een paar oude meldingen in (km stand stond daar wel bij). Auto nagekeken op eventuele schade van marters, maar bedrading lijkt ok. Computer gereset en karren maar weer. Binnenkort moet de dame voor en beurt en dan gaan ze opnieuw uitlezen.
Mijn vermoeden is dat de auto wellicht in een elektro-magnetisch veld heeft gestaan. Hij stond namelijk precies voor de deur van een hogeschool elektrotechniek waar continu een flinke piep in de lucht hing en een paar zware generatoren leken te draaien. OP zich zou de auto afgeschermd moeten zijn, maar ik hoor wel eens vaker verhalen over BMW’s die allemaal stil vallen op een bepaald stuk snelweg (A2), dus ik houd het voorlopig daar maar op. Ook omdat mij geen specifieke problemen voor de C^bekend zijn wat betreft elektronica. Als iemand een idee heeft waar het nog aan kan liggen, dan houd ik me aanbevolen. Bij nieuwe ontwikkelingen zal ik update posten.

Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8

Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)

Profiel  
 
Gepost: 21 mei 2014 11:41 AM
  [ # 1 ]

Misschien een zwakke accu.

Profiel  
 
Geo
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 445
Geregistreerd: 17-06-2005

Gepost: 21 mei 2014 12:27 PM
  [ # 2 ]

Accu wilde ik inderdaad bij beurt laten nakijken. Ik kan me herinneren dat die een poos geleden ook wat weinig stroom leek te geven. Ik vind ook dat-ie relatief snel op eco-modus springt, maar heb verder nooit problemen…

Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8

Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3539
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 21 mei 2014 03:32 PM
  [ # 3 ]

Als je C6 “snel ” in de eco modus springt is je accu niet meer te best. Daar kan de moderne elektronica slecht tegen!. Als je dan start zakt de spanning, en dan schakelen de individuele “computers” af. Maar ik weet niet of je dan zo’n hele batterij foutmeldingen krijgt. Als je bij de RWTH aan het hoogspanningslab/prueffeld geparkeerd stond en ze waren daar met een hoogspannings experiment bezig ( vandaar de pieptoon, en de 50Hz brom) dan kan het inderdaad best zijn dat je CAN bus even van slag was door elektromagnetisch straling, hoewel je carrosserie als kooi van Faraday moet werken, en dan stromen de foutmeldingen binnen.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Geo
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 445
Geregistreerd: 17-06-2005

Gepost: 21 mei 2014 03:53 PM
  [ # 4 ]

Inderdaad, de RWTH. Smile Ja, die kooi van Faraday had ik ook mijn hoop op gevestigd, maar blijkbaar is die toch niet helemaal heilig.
Na hoeveel tijd mag de eco modus inschakelen eigenlijk?
Overigens zie ik niet altijd de eco modus inschakelen, maar merk ik het aan de navigatie / audio die dan langer nodig heeft om op te starten, waaruit ik concludeer dat de eco modus ingeschakeld was…
De accu is natuurlijk ondertussen ook alweer bijna 5 jaar oud, dus zal inderdaad wel een keer aan vervanging toe zijn misschien? Ik rijd wel hoofdzakelijk lange afstanden, geen idee of dat een gunstig effect heeft op de levensvatbaarheid van de accu. Kilometerstand is nu ongeveer 135.000.

Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8

Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3539
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 21 mei 2014 04:11 PM
  [ # 5 ]

“Als die jongens op de RWTH een experimentje opstarten dan wil de veldstrekte wel eens uit de hand lopen”. Aangezien dat niet voor langere tijd gebeurt is dat voor jou en mij niet schadelijk, maar je auto-electronica heeft daar misschien geen zin in. Ik zou toch tippen op de accu hoor. 
Ik heb een C5 gehad die al na 90.000 km en 2 jaar aan een nieuwe accu toe was: Weigert te starten, zonder verdere oorzaak, accu 15 minuten geladen met een klein accu ladertje, daarna startte O.K., maar toch nieuwe accu geplaatst, zo’n probleem wil je niet, garantie of niet ( was geen garantie volgens C-dealer), daarna nooit meer gehad, en die accu heeft nog lang in een Xantia goed gewerkt. Als je alleen de radio aan hebt staan met een goede accu moet je die toch wel 20-30 minuten aan kunnen laten. Zelfs als die 8 amp trekt ben je na 30 minuten nog maar 4 Ah kwijt.
Als je de C6 afzet dan gaat hij niet in eco-modus maar “uit” na een aantal minuten, voor zo ver je dat “uit” kunt noemen. De navigatie is slimmer dan je denkt: Die houdt voortdurend de positie van alle satellieten die er in de buurt/hemisfeer zijn ( 12-15 stuks maximaal) bij, en kan zo ook hun positie van te voren bepalen, en niet alleen van de 5-6 sterkste die voor de actuele navigatie gebruikt worden. Als je auto langere tijd stil staat gaat die vlieger niet meer op, en moeten de satellieten “gezocht” worden, dat neemt tijd is beslag, en daarom gaat je navigatie dan “traag”.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Geo
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 445
Geregistreerd: 17-06-2005

Gepost: 21 mei 2014 05:54 PM
  [ # 6 ]

Tja, altijd leuk om een beetje te knutselen met hoogspanning natuurlijk. Smile
Accu ga ik inderdaad laten nakijken. Maar het gekke is dat de navigatie juist de neiging na een kort ritje heeft om traag te starten en als-ie een paar dagen stil staat is-ie juist meteen bij de les… Vandaar dat ik de accu toch al een beetje verdacht vond. Ik denk dat dit dus misschien een combinatie van factoren zou kunnen zijn en wellicht een geluk bij een ongeluk dat de accu sneller op eco modus is gesprongen en daardoor system reset is gedaan?
Is er een andere manier dan accupolen loshalen om het systeem te resetten eigenlijk?
Ik weet dat navigatie te resetten is door de knop “Dark” een seconde of 10 in te houden, maar ik denk niet dan de ecu dan ook wordt gereset?

Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8

Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)

Profiel  
 
Ronald_Xantia
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Gepost: 28 mei 2014 07:54 PM
  [ # 7 ]

1. Bij zo’n woud aan meldingen denk ik in eerste instantie ook aan accukwaliteit.
2. De ABS-, ESP- en handremmeldingen zijn wel te groeperen en kunnen gezamelijk te wijten zijn aan de sensor die de wieldraaisnelhied in de gaten houdt. Als die gaar is kan de ABS-ecu zijn werk niet doen, net als ESP en de handrem, ze hebben allemaal input nodig van die sensor.
3. Tsja, het kan natuurlijk zijn dat een lab je C6 ‘back to the future’ wilde sturen. Lijkt me wel leuk Wink

Accu laten checken en via de Lexia/Diagbox laten checken op meldingen van de wieldraaisnelheidsensor. Pogingen tot lab-zap’s worden niet gelogd zover ik weet.

Gr. Ronald

C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)

http://images.spritmonitor.de/477229_5.png

Profiel  
 
Geo
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 445
Geregistreerd: 17-06-2005

Gepost: 30 mei 2014 11:04 AM
  [ # 8 ]

Nu ruim een week en ongeveer 1000 km verder, geen storingen meer gehad. Zelfs bijna op dezelfde plek geparkeerd, maar geen problemen meer gehad. Ook viel op dat voor de RWTH geen elektronische geluiden meer waren te horen… Pfiew, is de C6 dan toch ontsnapt aan “Beam me up Scotty”?

Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8

Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)

Profiel  
 
Geo
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 445
Geregistreerd: 17-06-2005

Gepost: 10 juni 2014 12:25 PM
  [ # 9 ]

Helaas is zaterdag het probleem met de storing (handrem) en het niet starten weer terug gekomen toen ik de auto vlak naast het spoor had geparkeerd. Inductie van de bovenleiding lijkt me toch een beetje onwaarschijnlijk, maar auto startte na een uur ook niet. Geen storingsmeldingen via diagnose apparaat en accu loskoppelen voor reset werkte ook niet. Uiteindelijk afgesleept en thuis gekomen startte de auto weer gewoon! Even later echter niet meer, maar een nacht later weer wel. Accu doorgemeten en die geeft relatief weinig stroom, tussen de 12,68 en de 12,30 volt (de volgende ochtend na een nacht aan de druppellader, maar toen startte de auto wel gewoon zonder meldingen). Laadstroom gemeten van de dynamo, maar die kwam ook niet boven de 12.77 volt uit en bij meer toeren veranderde dat niet, dit zou toch minimaal 13-14 volt moeten zijn, 14,5 zelfs geloof ik. Ik heb reeds begrepen dat de dynamo ook weer wordt aangestuurd, maar zolang de dynamo de accu niet echt goed kan volladen, zal deze ook niet meer stroom kunnen leveren en wellicht voor storingsmeldingen zorgt.
Vandaag staat de auto bij de dealer (op eigen kracht!) en die gaan haar eens helemaal uitlezen en testen. Auto krijgt meteen een beurt, dus dat is weer efficiënt gepland. Wink Laten we hopen dat ze de oorzaak vinden. Ik houd jullie op de hoogte.

Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8

Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)

Profiel  
 
Gepost: 10 juni 2014 02:24 PM
  [ # 10 ]

Lijkt mij toch echt de accu. Heb laatst ongeveer hetzelfde gehad met een Jaguar. De geheugen functie van het raam ( frameloos zoals bij de C6) ging steeds onregelmatig verloren. Starte wel steeds. Nameten van de accu, slechts 3 jaar oud, gaf aan dat hij toch al een stuk van zijn stroomleveringsvermogen was verloren. Accu vervangen en probleem opgelost.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3539
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 10 juni 2014 11:09 PM
  [ # 11 ]

Je laadstroom klopt niet, want je laad de accu normaliter met tussen de 13.4 en 14.4 volt, afhankelijk van de temperatuur en laadtoestand.
Als je laadspanning 12.7 volt is er iets mis: 1. De spanningsregelaar in de dynamo is niet goed geaard, of heeft een los contact zodat hij denkt dat er 14 volt is, of 2. er komt niets in de accu, dwz dynamo kapot.  of 3. je Accu is zo brak dat die geen laadstroom aanneemt.
Daar moet de garage wel uitkomen.
Een simpele test om de dynamo te testen: Zet eens een flinke bak verbruikers aan ( verlichting, ventilatie op maximum met airco vol aan, dan gaan de koelventilatoren ook lopen, stoelverwarming etc. :Als je laadspanning gelijk blijft bij veel of weinig verbruikers heb je een regelprobleem, als de spanning nog verder zakt is je dynamo niet in staat voldoende stroom te leveren. Een accu met 12.3 volt poolspanning is niet goed, moet bij een beetje goede lading toch wel tussen 12.5-12.7 volt liggen.
Inductie van de bovenleiding lijkt me inderdaad heel erg ver gezocht.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Geo
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 445
Geregistreerd: 17-06-2005

Gepost: 11 juni 2014 11:25 AM
  [ # 12 ]

Update: martersporen gevonden in de auto, maar die hebben voor zover nu is geconstateerd alleen aan isolatiemateriaal gezeten. Alle bedrading is doorgemeten en dynamo-accu duo lijkt vooralsnog toch ok te zijn. Hoofdverdachte, met 99% zekerheid is nu de BSM-computer die vreemde signalen lijkt te sturen: vering, handrem, e.d. komen n.a.v. injectiesysteem dat geen signaal krijgt, als ik het goed heb begrepen tenminste. Motormanagement gaf ook storing, vandaar dat auto niet wilde starten. Nieuwe BSM is besteld en kost iets van 54 eu, dus dat valt wel weer mee voor een nieuwe computer. Morgen wordt die erin gebouwd en hopelijk is daarmee de problematiek verhopen. Planning is dat ik de auto vrijdag terug krijg zodat ze ook nog wat test-tijd hebben donderdag. Die BSM-units schijnen overigens wel vaker te sneuvelen. Wordt vervolgd…

Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8

Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)

Profiel  
 
Geo
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 445
Geregistreerd: 17-06-2005

Gepost: 13 juni 2014 12:22 PM
  [ # 13 ]

Hopelijk de laatste update over dit onderwerp:
BSM leek inderdaad de boosdoener. Dit is die kast waarop ook de zekeringen in de motorruimte zitten. Hier kwam na de mislukte startpogingen ook steeds een klikkend geluid uit (waarschijnlijk een relais dat bleef tikken). De garage was in staat de foutenlijst te reproduceren en na inbouw van nieuwe BSM deden zich de foutmeldingen niet meer voor. De auto wordt nu nog even verwend met een (kleine) beurt en dan kan ik vanmiddag weer lekker snorren! Overigens was de C3 e-hdi die ik mee had ook geen straf om in te rijden! Dat viel me echt alles mee: reed echt erg goed, comfortabel en pittig! Maar na een ritje Meerssen-Utrecht en weer terug verlang ik toch wel weer naar het comfort en de luxe en vooral de serene rust van de C6… Smile

Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8

Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)

Profiel  
 
Geo
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 445
Geregistreerd: 17-06-2005

Gepost: 16 juni 2014 10:58 AM
  [ # 14 ]

Helaas, maar waar: vrijdag bij het ophalen bij de garage startte de auto niet, met dezelfde meldingen…
Vervangen BSM had dus niet geholpen. Klein voordeeltje is dat diagnose nu direct gesteld kon worden: geen communicatie tussen BSM en injectiecomputer. Massa en fase bleken wel goed, dus er moet verder worden gezocht naar de oorzaak: ofwel ergens in de bedrading, ofwel de injectiecomputer kaduuk, onwaarschijnlijk en duur, maar wel mogelijkheid. De overige meldingen zijn gevolg hiervan.
Accu en dynamo zijn uiteraard gecontroleerd en waren OK. Accu nog 95%.
Als iemand nog suggesties heeft dan graag, want in de garage is het ook lastig zoeken, omdat auto na een poosje weer gewoon start.
Zojuist telefoon van de garage: na overleg met technisch team van Citroën is toch het vermoeden dat het een thermische beveiliging in de injectiecomputer is die niet meer goed werkt. Koelvinnen daarvan waren vrijdag ook behoorlijk warm (maar daar zijn ze ook voor). Alle keren dat er problemen waren, was het warm en was de motor ook warm. Ze gaan nu de auto een paar uur laten draaien zodat-ie goed warm is en dan kijken of er daarna startproblemen zijn.
Keep you posted…

Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8

Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)

Profiel  
 
Geo
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 445
Geregistreerd: 17-06-2005

Gepost: 18 juni 2014 05:49 PM
  [ # 15 ]

Update: gisteren gebeld door de garage: het euvel zit toch (helaas) in de injectiecomputer. Ze hebben op een zeer creatieve manier het euvel kunnen reproduceren door de injectiecomputer met een föhn te verwarmen waarna het probleem inderdaad optrad. Na een uur afkoelen startte de auto weer gewoon. Blijkbaar werkt de thermische beveiliging van de injectiecomputer dus een beetje overijverig.
Ik kan me nog steeds niet helemaal aan de indruk onttrekken dat dit toch is ontstaan door een elektromagnetisch veld of iets dergelijks voor de RWTH in Aachen, in ieder geval parkeer ik de auto daar uit voorzorg maar niet meer.
Nieuwe injectiecomputer + inbouwen: 1300 eu (slik!), maar er is al korting toegezegd vanwege de eerdere reparatie. Hulde aan de garage die kosten (hmmm) nog moeite heeft gespaard om dit euvel te onderzoeken en op te lossen!
En daarom noem ik de garage toch maar eens bij naam: Spronken in Beek (Limburg). Mocht je er in de buurt wonen (Zuid-Limburg) en je auto bij een officiële dealer in onderhoud willen hebben, dan raad ik die ten zeerste aan! Een no-nonsense familiebedrijf met liefde voor het merk en ook deskundig personeel dat niet te beroerd is om ook op vrijdagmiddag na 17.00 nog even door te gaan als het nodig is en zelfs nog even op een zaterdagochtend voor de zekerheid toch nog een paar checks te doen. Daarbij zijn ze altijd schappelijk en vooral zeer behulpzaam! Beetje off-topic, maar het mag best wel eens worden gezegd.
Vrijdag ga ik de auto ophalen: ik verheug me er helemaal op! Smile

Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8

Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook