carterpakking witte strips
VooDoobelg
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 17-08-2006

- Xsara phase III 1.6i 16v
- Traction Avant 11cv
Gepost: 29 mei 2014 10:45 AM

hallo,

na mijn vorige probleem met mijn kroon en pignonwiel heb ik terug kunnen rijden met mijn traction (meer info volgt nog een andere post)

alleen kwam ik nu het volgende probleem tegen.

ik had namelijk ook de carterpakking vervangen en nu dacht alles gaat lekker lek vrij zijn maar niet dus.

zolang ik vlak sta is er niets aan de hand maar als ik heel stijl bergop ga dan had ik een enorm olie lek vanachter aan de motor.
bij onderzoek dacht ik de de pakking van de distributiedeksel stuk was dus bestelde ik een nieuwe samen met weer een nieuwe carter pakking.

Wat ik ook nog aan de carterpakking zag was dat de witte strip die op de hooflagerkap zit over een lengte van ongeveer 2 centimeter percies naar binnengetrokken was dus besloot ik de carterpakking ook te veranderen.
ondertussen bouwde ik de motor terug uit en maakte alles goed schoon.
heb eerst de carter pakking geplaatst en goed opgelet dat de strips op de goede plek zaten.
en hierna heb ik de distributiedeksel pakking gezet.

en na het inbouwen van de motor dacht ik echt nu gaat alles mooi lekvrij zijn maar niet dus
ik heb nog steeds (wel minder dan eerst) een lek als de wagen schuin staat nu ben ik wel heel zeker dat het van de carterpakking komt.
en ik zie dat de achterste strip weer naar binnen is gegaan nu is het ongeveer een lengte van 1 cm.

nu hoe kan dit is dit als je de carter te strak aantrekt.?

wat kan ik nu doen zou ik aan de buitenkant kit aanbrengen tot een volgende keer dat de motor eruit gaat want ik kan deze niet doen als motor erin zit…

Profiel  
 
briard
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 27-10-2012

- Traction Avant 11 BL 1953
- CX 25tri automatic serie2 break
- C5 break
Gepost: 30 mei 2014 01:10 AM
  [ # 1 ]

De witte strips werken niet, ze zijn te stug voor de rand van de carterpan. In de achterste lagerkap zitten twee uitsparingen, de van oorsprong kurken pakking hoort daar samen met een dunne metalen strip die de zelfde vorm heeft als de pakking gemonteerd te worden. De scherpe metaalrand hoort zich in het kurk te graven, in de plastic variant , die te stug is , lukt dit niet. De pakking zoekt dan de weg van de minste weerstand en verdwijnt in de uitsparingen.De kurken pakkingen zijn denk ik te koop bij Jose Fransen, Bij de witte pakkingen lukt het misschien als je er een groef in snijd van ong. 3mm diep.

Profiel  
 
VooDoobelg
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 17-08-2006

- Xsara phase III 1.6i 16v
- Traction Avant 11cv
Gepost: 30 mei 2014 05:59 PM
  [ # 2 ]

bedankt voor de duidelijke reactie ik ga kijken als ik de pakkingen in kurk vindt ergens..

zou het ook helpen als ik voor het monteren de strips in goed warm water leg zodat deze wat soepel worden?

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1255
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 01 juni 2014 12:42 PM
  [ # 3 ]

Check ff deze link, hier staat ie op, maar ik zou even bellen om zeker te zijn dat je het goede materiaal krijgt toegestuurd.


klikkerdeklik

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook