onderhoud saxo
smitje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 10-11-2012

Gepost: 01 juni 2014 01:37 PM

hallo mijn saxo heeft nu 140000 kilometer gelopen en wil nu het onderhoud zelf doen maar ben bang dat ik dingen vergeet

zijn hier standaard schema`s voor die ik kan downloaden?

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 01 juni 2014 02:05 PM
  [ # 1 ]

Koop een vraagbaak, daar vind je alle informatie die je nodig hebt.

Profiel  
 
Jay-Jay...
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 14-03-2007

- C5 2.0 16v Berline Difference 2 LPG G3
- Saxo 1.4i exclusive
Gepost: 01 juni 2014 04:44 PM
  [ # 2 ]

En nog belangrijker: Wat is er in het verleden allemaal gedaan?

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 01 juni 2014 07:42 PM
  [ # 3 ]

die schema’s kan je wel downloaden, maar dan lig je blauw van het lachen, van wat er met een grote beurt allemaal gebeurt. doe maar eens voor de gein, maar het belangrijkste is, olie+filter. lucht-filter, interieur-filter, benzine-filter, bougies,  controleren versnelingsbakpeil, en kijken of er geen lekage’s zijn, bv hangende druppels onder het blok, of teveel vetigheid, remblokken eruit, en geheel de remklauwen reinigen, kijken of er nog vet zit in achterwiellager(dop verwijderen). nou dit is het wel wat je zoal zelf kan doen, als je teminste een beetje techniese kennis hebt, eigenlijk wat er over blijft is de conditie van remvloeistof, vaak heeft deze teveel vocht op genomen en dient te worden vervangen, persoonlijk laat ik altijd de olie en remvloeistof vervangen bij een, fast fitter,(olie 1x per jaar, rem vloeistof, 1x per 5jaar,) omdat de kosten ervan niet opwegen van zelf doen, het kost iets van 120,-euro dan, als je het zelf doet olie65,- filter15,- remvloeistof20,- is dan 110,-euro, en olie aftappen op straat, is een mileu overtreding, ook al vang je het op. nou de rest wordt voor je gecontroleerd tijdens de apk, voor 20euro, o,a de ophangingen, het mooieste is de onderdelen, die je nodig hebt, bij een internet site te bestelen, dit scheeld je zeker 50% in de kosten, in nederland betaal je ook bpm over de onderdelen,

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook