1 van de 6
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Citroën vs ...
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 02 juni 2014 09:52 PM

Van de voorpagina

Het ándere rijden!

De kwaliteiten van de Citroën GS zijn bij onze lezers welbekend. Die hoeven we niet meer uitgebreid op te sommen. Wordt het tijd om eens wat anders te rijden? Dan kom je vanzelf in, pakweg, een CX terecht. Toch? Niet dus. Er ís immers een wereld buiten de dubbele chevrons. De redactie gaat op zoek naar vergelijkingen tussen Citroëns en hun tijdgenoten!

Ere wie ere toekomt: medeforummer Han S is de man die deze gekte heeft aangeslingerd. Trouwe lezers weten dat Han behalve een zwak voor Citroën een grote liefde voor een Engelse roofkat koestert. Daarvan heeft hij inmiddels lang geleden op deze pagina een prima artikel laten verschijnen. Twee topwagens als de DS en de XJ, kun je die wel vergelijken? Han bewees dat dat heel goed kon.

Dat heeft op de redactieburelen het nodige aan stof doen opwaaien. Waarom zouden we dat zelf niet kunnen doen? Het hoeft geen echte consumententest te worden, maar we kunnen toch wel voors en tegens van Citroëns en hun tijdgenoten in een artikel samenvatten? En dan vooral hedendaagse voors en tegens: hoe steken Citroëns als liefhebbersauto’s nou eigenlijk af tegen hun concurrenten?

Met ingang van 14 juni gaan we daarover een onregelmatig te verschijnen serie publiceren. De eerste test wordt die van de burgerbak tegen de patserbak – in de handzame klasse, welteverstaan. Dat die eerste test een Citroën GS als hoofdrolspeler heeft is aan de foto duidelijk genoeg te zien. De dubbele chevrons gaan het in deze episode opnemen tegen de blauwe propeller. De strijd tussen de Franken en de Teutonen barst in alle hevigheid los op een zandpad in oost Groningen…

Houd ruimte vrij in je planning om de 14e mee te genieten van de eerste officiële aflevering van Citroën vs. … - het kost wat meer tijd om te lezen dan het materiaal dat je van ons gewend bent, maar dan heb je wél wat. Reken er verder alvast maar op dat we voor de komende tijd al een boel interessante ideetjes hebben, om meer van deze werkjes in elkaar te zetten. Wie bijvoorbeeld een BX GTi uit ongeveer 1986 heeft en in het noorden woont, mag zich bij de redactie melden… Speculeren over tegenstanders en uitkomsten kan intussen hier.

Tekst en foto: Penny Lane

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 02 juni 2014 10:00 PM
  [ # 1 ]

Leuk idee!

Ben benieuwd naar de stukjes!

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2433
Geregistreerd: 02-08-2007

Gepost: 03 juni 2014 12:07 AM
  [ # 2 ]

lijkt me heel interessant

Otten trekker ca 1960.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4862
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 03 juni 2014 12:35 AM
  [ # 3 ]

Ik kijk er naar uit. Ik zeg het al jaren, je kan Citrofiel zijn tot in je tenen, maar de wereld heeft meer mooie auto’s te bieden en vooral ook heel interessante exemplaren. Het leven is veel te kort om ze allemaal te leren kennen, maar je moet ergens een begin maken.

Ik ben heel benieuwd wie er gaat vergelijken en welke automobielen, want een Citroen en vooral een oudere is wel heel erg bizonder.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 03 juni 2014 12:37 AM
  [ # 4 ]

Mijn CX 2400 (1976) kan aantreden tegen de BMW 520 (1973) van een moderator: allebei grijs van buiten en blauw van binnen, allebei 115pk!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 03 juni 2014 10:09 AM
  [ # 5 ]

Wat een ontzettend leuk idee! Mijn Ami Super of mijn Xantia V6 automaat is beschikbaar voor een vergelijkend warenonderzoek.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
vanderiet
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012

- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 03 juni 2014 11:32 AM
  [ # 6 ]

Onze c5 2.0 16v, saxo en GSA ook! Zeer benieuwd naar de stukjes!

Huidig wagenpark:

Citroen c5 break service 2.0 HDI automatique

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 03 juni 2014 11:42 AM
  [ # 7 ]

Leuk initiatief, mijn CX heeft ooit al eens aan een dergelijke vergelijking meegedaan voor Peugeot Expo Magazine (met een 604 en een 607).

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
serve_vliegen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 74
Geregistreerd: 08-02-2010

- Ami Ami8 Break
- ID/DS Dsuper5
- Berlingo Multispace
Gepost: 03 juni 2014 12:03 PM
  [ # 8 ]

HY vs. T2?

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 03 juni 2014 12:14 PM
  [ # 9 ]

Als je aan deze serie wilt bijdragen, kun je het best iemand in je omgeving zoeken met een auto die qua periode, klasse en motorisering vergelijkbaar is met jouw Citroën. Maak een paar mooie foto’s in landschapsformaat en schrijf samen een stukje. De .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken) zorgt graag voor de opmaak, zodat het artikel op de voorpagina past. Als je er echt zeker van bent dat je een vergelijkende test wilt uitvoeren, laat het dan even weten. Zo kunnen we doublures voorkomen.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 03 juni 2014 12:27 PM
  [ # 10 ]

Zullen we vast met een overzichtje beginnen?
- Citroën DS vs Jaguar XJ6 (1969), Han S
- Citroën GS vs BMW 1602, Penny Lane
- Citroën CX 2400 vs BMW 520 (1973), waterman en RensKorevaar
- Citroën XM 2.1td vs BMW 525tds, Lucas
- Citroën BX 1.9td vs Audi 80td, waterman
- Citroën XM 3.0 vs Saab 9000, RensKorevaar

We hoeven deze serie niet te beperken tot oude meuk. De test van jouw DS 3 Racing samen met een Fiat 500 Abarth kan ook lekker leesvoer opleveren! Hoe doet de DS 5 Hybrid4 het eigenlijk in vergelijking tot de Toyota Prius?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 03 juni 2014 07:56 PM
  [ # 11 ]

Het is toch wel opvallend hoeveel Citroën-rijders makkelijk over een BMW kunnen beschikken Grin

Overigens, als je een BX GTi hebt en niet in het noorden woont is er natuurlijk ook ruimte voor je in deze lijst. Mijn issue is dat ik je tegenstander niet over grotere afstanden mee kan nemen, dus moet die aflevering in mijn eind van het bos worden gemaakt…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1253
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 03 juni 2014 08:08 PM
  [ # 12 ]

Dit is een leuke rubriek! Kan nu al niet wachten om het stuk te gaan lezen. Staan een paar mooie vergelijkingen te wachten als ik het lijstje zo zie.

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4862
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 03 juni 2014 08:49 PM
  [ # 13 ]

Robin heeft een SM en een XJS, moet ook een mooie vergelijking kunnen opleveren.

Profiel  
 
nwndk
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 08-10-2009

Gepost: 03 juni 2014 09:24 PM
  [ # 14 ]

Heb dit artikel een aantal jaar geleden via dit forum gelezen, mogelijk nog bekend. In de tijd dat ik nog cx gtit1 reed.
Alvast een voorproefje. Vergelijk tussen de Renault 25, de Saab 900 Turbo en de CX GtI Turbo
http://www.citrotech.se/cx/tests/turbos.html

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 03 juni 2014 11:12 PM
  [ # 15 ]

Leuk! Ik stel mijn BMW 325i Touring (2007) ter beschikking om te vergelijken met een Citroen, bijvoorbeeld een C5 Break/Tourer van vergelijkbaar bouwjaar met V6?

Profiel  
 
 
1 van de 6
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook