1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
C3 Picasso
lesage
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 150
Geregistreerd: 30-05-2014

- C3 Picasso 14 vti 95 pk
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 feel etg 82
Gepost: 05 juni 2014 10:47 PM

mijn nieuwe ;

C3 Picasso 14 vti 95 pk séduction
grijs schark met city pack + connecting box en reservewiel

Afbeelding Bijlagen
Foto0271 (Mobile).jpgFoto0275 (Mobile).jpgFoto0280 (Mobile).jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

-citroën c4 cactus etg 82 2015
-citroën c3 Picasso 14 vti 95 2014

Daarvoor,dyane6,visa club,visa superE,ax 11tre,bx 19D,zx break 19d,jzx 14 advantage,jumpy19D,saxo 11sx,Berlingo 19D,c8 tentation,c3 14 hdi 70

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 05 juni 2014 11:09 PM
  [ # 1 ]

Gefeliciteerd en veel plezier ermee…
Wij hebben er ook 1 gehad, wel een 1.6 hdi maar het was een fijne auto..

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 06 juni 2014 02:13 AM
  [ # 2 ]

Inderdaad van harte. Nette voiture. Heb er ook een gehad, van 2009 tot en met 2012, maar dan een 1.6 vti op lpg. Fijne en ruime gezins- en reiswagen. Hier ga je geen spijt van krijgen.

Profiel  
 
lesage
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 150
Geregistreerd: 30-05-2014

- C3 Picasso 14 vti 95 pk
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 feel etg 82
Gepost: 10 juni 2014 07:44 PM
  [ # 3 ]

juist gezien dat de 3 cilinders ook in de c4 komt .
blij dat ik de 4 cilinders in mijn c3 Picasso heb .
Nooit zal een 3 cilinders binnen komen thuis !


le sage

-citroën c4 cactus etg 82 2015
-citroën c3 Picasso 14 vti 95 2014

Daarvoor,dyane6,visa club,visa superE,ax 11tre,bx 19D,zx break 19d,jzx 14 advantage,jumpy19D,saxo 11sx,Berlingo 19D,c8 tentation,c3 14 hdi 70

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 10 juni 2014 07:48 PM
  [ # 4 ]

Die 3 cilinder, en dan vooral met turbo, is een geweldig fijne motor met veel meer power dan de Vti en ook nog eens veel zuiniger in gebruik. Van het feit dat het een 3 cilinder is merk je niets tijdens het rijden hebben we gemerkt.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
lesage
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 150
Geregistreerd: 30-05-2014

- C3 Picasso 14 vti 95 pk
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 feel etg 82
Gepost: 11 juni 2014 12:31 AM
  [ # 5 ]

je zal best gelijk hebben maar voor mij alleen 4 cilinders , de c3 van de vrouw is een diesel geworden daardoor, mijn c3 Picasso nog benzine omdat de 4 cilinder nog aanwezig is anders had ik de 16 hdi 90pk genomen, en ,ja ,dit voor amper 8600km per jaar.
mijn onkel wacht de herstart van de produktie van de Picasso 1600cc 120 pk om deze te kopen , hij heeft een scenic 1600 110 pk en wil ook niet de captur kopen (3 cilinders).

le sage

-citroën c4 cactus etg 82 2015
-citroën c3 Picasso 14 vti 95 2014

Daarvoor,dyane6,visa club,visa superE,ax 11tre,bx 19D,zx break 19d,jzx 14 advantage,jumpy19D,saxo 11sx,Berlingo 19D,c8 tentation,c3 14 hdi 70

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 11 juni 2014 12:47 AM
  [ # 6 ]

De c3p 1,6 hdi heeft plek gemaakt voor een c3 met 1.2vti
En ik moet zeggen dat dit een super motor is ondanks zijn 3 cylinders..
De c1 die wij hebben gehad was een fijne 3 cylinder maar de 1.2 vti vind ik nog vele malen fijner..
Ik durf zelfs te stellen dat hij vinniger overkomt dan de 1.6vti die in mijn c4 zit..
Maar dat is ook een andre auto en motor natuurlijk..

Profiel  
 
lesage
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 150
Geregistreerd: 30-05-2014

- C3 Picasso 14 vti 95 pk
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 feel etg 82
Gepost: 11 juni 2014 09:43 AM
  [ # 7 ]

Het jammer van de zaak is dat ik nu te weinig kilometers maakt en dat een diesel zich eigenlijk niet meer verantwoord .
geen 10.000km op 1 jaar (8600km op 15 maanden) .
de vrouw heeft 36.000 km op bijna vier jaren (nu in september).
het verschil is wel zo ;eenmaal de auto betaalt, dat ze goedkoper is of wat duurder, dat het telkens aan de pomp is dat men het verschil merkt.
En als je de aanhangwagen achter zet voor naar de containerpark te gaan, het verschil wel voelbaar is .
De c3 Picasso 14 vti heeft 135nm/4000tr.m tegen 270nm/1750tr.m voor de 16 hdi en dat voel je wel.
los daarvan denk ik dat mijn keus voor de Picasso 14 vti mij zal niet teleurstellen.

IK ben nu 52j en heb wat citroen versleten (of te snel ingeleverd).
1-visa club 652cc
2-dyane6 602cc
3-visa 2 superE 1124cc
4-ax 11tre 11204cc
5-bx 19d 1905cc
6-zx 19d tonic break
7-zx 14 advantage 1360cc
8-jumpy 19d 1905cc
9-saxo 11sx 1124cc
10-berlingo 19d 1905cc
11-c8 20 tentation 1998cc
12-c3 Picasso 14 vti seduction 1397cc

le sage

-citroën c4 cactus etg 82 2015
-citroën c3 Picasso 14 vti 95 2014

Daarvoor,dyane6,visa club,visa superE,ax 11tre,bx 19D,zx break 19d,jzx 14 advantage,jumpy19D,saxo 11sx,Berlingo 19D,c8 tentation,c3 14 hdi 70

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 11 juni 2014 12:10 PM
  [ # 8 ]

Probleem met de c3p was dat onze 1,6 hdi maar een mtm van 950 kg mocht trekken volgens het gelijkvormigheidsattest in belgie..
Dus mocht de caravan er niet achter helaas.
Ander probleem is dat als je veel korte stukjes rijdt het roetfilter dicht gaat zitten
Nu had onze c3p deze niet, maar mijn andere 2xc5 en c4p wel..
Vandaar de overstap naar de benzine…
Maar goed de discussie ging over wel of geen 3 cylinder..
En ik kan alleen mijn ervaring van onze 1.2 vti melden en die is prima.
Ik vind het jammer dat de e-thp vorig jaar niet beschikbaar was toen ik de c4 kocht…
Denk dat ik die genomen had ipv de 1,6 vti.

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 11 juni 2014 12:10 PM
  [ # 9 ]

Probleem met de c3p was dat onze 1,6 hdi maar een mtm van 950 kg mocht trekken volgens het gelijkvormigheidsattest in belgie..
Dus mocht de caravan er niet achter helaas.
Ander probleem is dat als je veel korte stukjes rijdt het roetfilter dicht gaat zitten
Nu had onze c3p deze niet, maar mijn andere 2xc5 en c4p wel..
Vandaar de overstap naar de benzine…
Maar goed de discussie ging over wel of geen 3 cylinder..
En ik kan alleen mijn ervaring van onze 1.2 vti melden en die is prima.
Ik vind het jammer dat de e-thp vorig jaar niet beschikbaar was toen ik de c4 kocht…
Denk dat ik die genomen had ipv de 1,6 vti.

Profiel  
 
lesage
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 150
Geregistreerd: 30-05-2014

- C3 Picasso 14 vti 95 pk
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 feel etg 82
Gepost: 11 juni 2014 12:52 PM
  [ # 10 ]

Idd , dat is om op te volgen wat het allemaal in de toekomst gaat geven i.v.m. betrouwbaarheid en rijcomfort.
wij zullen wel zien ,misschien valt het heel goed mee.

Le sage

-citroën c4 cactus etg 82 2015
-citroën c3 Picasso 14 vti 95 2014

Daarvoor,dyane6,visa club,visa superE,ax 11tre,bx 19D,zx break 19d,jzx 14 advantage,jumpy19D,saxo 11sx,Berlingo 19D,c8 tentation,c3 14 hdi 70

Profiel  
 
hennyw
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 05-02-2012

- (Grand) C4 Picasso Grand C4 Picasso 1.6 VTi Ligne Business
- (Grand) C4 Picasso exclusive 2.l .bl.H.D.I.
Gepost: 13 juni 2014 02:07 PM
  [ # 11 ]

Ik weet niet hoe het in Belgie gaat, maar als je in Nederland geen 20.000 km rijdt is diesel niet rendabel.
De wegenbelasting hier is zo hoog dat het minime verschil in brandstof dat pas goed maakt na 20.000 a 25.000 km
Plus dan nog het feit dat het roetfilter dicht gaat zitten.
Nee voor mij nooit geen diesel meer….

Profiel  
 
lesage
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 150
Geregistreerd: 30-05-2014

- C3 Picasso 14 vti 95 pk
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 feel etg 82
Gepost: 13 juni 2014 05:33 PM
  [ # 12 ]

In België
voorbeeld ;
citroen Picasso vti 1.6 120pk, kost bij aankoop 1 x de biv (belasting in verkeerstelling voertuig ) ,hier een 9 fiscaal pk dus 302€.
de jaarlijkse wegentaks is voor 9 pk 266.9€ .
Deze kost alle kosten in aan de man gebracht uit de garage citroen ,16540€ zonder metallic kleur, of surplus 530€ met metallic kleur.
citroen Picasso hdi 1.6 115pk, kost bij aankoop 1 x de biv (belasting in verkeerstelling voertuig) , hier een 9 fiscaal pk ,dus 400€.
De jaarlijkse wegentaks is voor 9 pk 266.9€
deze kost alle kosten in, aan de man gebracht uit de garage citroen,18141€ zonder metallic kleur, of surplus 530€ met metallic kleur
1.6 vti officieel verbruik 6.4l per 100km aan officieel brandstofprijs 1.65€/liter is dus 10.58€voor 100km.
1.6 hdi officieel verbruik 4.8l per 100km aan officieel brandstofprijs 1.44€/liter is dus 6.9€ voor 100km

het verschil van aankoop is dus 18141-16540=1601€
het verschil voor 100km is dus 10.58-6.9= 3.68€

te erbij het biv verschil van 102€ .
er moet dus 1703€ eruit gehaald worden ; 100km/3.68 *1703 = 46277km.als mijne berekeningen correct zijn .

-citroën c4 cactus etg 82 2015
-citroën c3 Picasso 14 vti 95 2014

Daarvoor,dyane6,visa club,visa superE,ax 11tre,bx 19D,zx break 19d,jzx 14 advantage,jumpy19D,saxo 11sx,Berlingo 19D,c8 tentation,c3 14 hdi 70

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 13 juni 2014 08:05 PM
  [ # 13 ]

Ik weet niet hoe je aan de biv van de 1.6 vti komt..
Maar die was geen 300 euro hoor, ik heb 205 € betaald voor mijn 1.6 vti..

Tel ook nog in je kosten dat de 1.6 hdi max elke 20000km nieuwe olie moet hebben..
En de 1.6 vti elke 30000.
Plus als je korte stukken rijdt je geen last heb van verstopping van het roetfilter.

Ok onze c3p had die niet, maar die verbruikte 5,8 liter diesel/100km in het dagelijkse verkeer..

Profiel  
 
lesage
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 150
Geregistreerd: 30-05-2014

- C3 Picasso 14 vti 95 pk
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 feel etg 82
Gepost: 13 juni 2014 08:09 PM
  [ # 14 ]

ik heb dit van de officieel site van de Vlaamse gewest. daar kun je met de gegevens van je voertuig de berekening zien wat je moet betalen .


https://belastingen.fenb.be/vfp-portal-pub2-web/simulatieVerkeersbelasting.html#/q/top

le sage

-citroën c4 cactus etg 82 2015
-citroën c3 Picasso 14 vti 95 2014

Daarvoor,dyane6,visa club,visa superE,ax 11tre,bx 19D,zx break 19d,jzx 14 advantage,jumpy19D,saxo 11sx,Berlingo 19D,c8 tentation,c3 14 hdi 70

Profiel  
 
hennyw
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 05-02-2012

- (Grand) C4 Picasso Grand C4 Picasso 1.6 VTi Ligne Business
- (Grand) C4 Picasso exclusive 2.l .bl.H.D.I.
Gepost: 13 juni 2014 08:11 PM
  [ # 15 ]

Ik heb het niet eens over het verschil in aanschaf prijs.
Ik weet niet wat het gewicht is, hier hangt in nl de wegenbelasting van af.
Gekeken naar een 1.6 hdi, weegt 1388 kg.
Kost op diesel 122 euro wegenbelasting per maand = 1464 euro per jaar.
Kost op benzine 55 euro wegenbelasting per maand = 660 euro per jaar.
Het verschil in wegenbelasting is dus 804 euro per jaar.
Benzine kost in nl. 1.83 euro (adviesprijs)
Diesel kost in nl. 1.49 euro (adviesprijs)
Het verschil is 0.34 euro.
Als ik dan 804 euro deel door 0.34 euro zou je 2365 liter moeten tanken per jaar om quit te spelen.
Je ziet dat in nl het rekensommetje anders is.
Dus minimaal 25.000 km heb je hier nodig anders is het niet rendabel helaas.
En dan krijg je nog het verschil in aanschafprijs die je eigenlijk ook mee moet rekenen…..

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook