DS3 Cabrio winterhard?
DanielD
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 27-10-2010

Gepost: 11 juni 2014 01:04 PM

Hoi,

Ik ben op dit moment eigenaar van een DS3 e-HDI uit 2011, en ik werd deze maand in een mailing aangeschreven door Citroen Nederland dat ik bovenop de inruilwaarde van mijn DS3 nog een extra premie kreeg van E2000,-.

Ik wilde hier gebruik van maken door een nieuwe DS3 te bestellen namelijk het 2014 model BlueHDI 100 of 120 (afhankelijk van het prijsverschil). De productie van het nieuwe 2014 model zou starten in Juli en dan kan ook besteld worden.

Nu had ik alleen de volgende vraag, met name aan de DS3 Cabrio rijders.
Is het Cabrio dak van de DS3 winterhard? Is het nodig deze in een garage te stallen tijdens de winter?
Nu heb ik wel een garage thuis, dus tijdens de ergste vorst/sneeuw zal ik deze in mijn garage stallen, ik wilde dit echter niet standaard doen.

Hoe is het verder met het windgeruis van de Cabrio?
Ik wilde namelijk een Cabrio bestellen, of is jullie mening dat het toch verstandiger is om een gewone te bestellen?

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Profiel  
 
schanulleke
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 338
Geregistreerd: 06-06-2012

- DS 3 E-HDI 90 cabrio automaat
Gepost: 11 juni 2014 04:10 PM
  [ # 1 ]

met het dak open hoor je wel wat meer omgevingsgeluid, maar gesloten vind ik het echt alles mee vallen.

ik heb zelf een E-HDI 90 van 2013 ook kwa rijgedrag op zich verschild t weinig tot niets met de dichte ds3. die van mij staat ook 24/7 buiten en heb nog geen gekkigheid aan het dak gemerkt. heb m in de winter gekocht. vind het dak met alleen ff de stofzuiger met zachte borstel en dan 2 x per jaar een speciale onderhoudsbeurt wat je gewoon thuis kan doen ook makkelijk in onderhoud

DS3 Club NL op facebook: https://www.facebook.com/groups/ds3clubnl
DS3 Club NL op Twitter: @ds3clubnl

mag mee rijden in de DS3 van ray78 en zelf sinds 17-2-2014 in het bezit van een ds3 ehdi90 cabrio

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 12 juni 2014 12:43 AM
  [ # 2 ]

Nou of ie winterhard is de cabriokap durf ik niet te zeggen, want zo lang heb ik de mijne nog niet Wink, maar ik denk dat je je daarover geen zorgen hoeft te maken. Dat doe ik in elk geval niet. Wel is de kap goed waterdicht en dat heb ik de afgelopen weken wel flink kunnen testen met die enorme hoosbuien. En verder is ie lekker stil met de kap dicht. Eerlijk gezegd is het verschil met de gewone niet groot, je hoort het verkeer in de stad wat meer is me opgevallen. Ja en de regen natuurlijk, een beetje het ‘tentgeluid’. Haha. Windgeruis is totaal afwezig, met gesloten kap… Als ik je was nam ik de cabrio. Rijdt zalig open!
Het enige nadeel van de cabrio ten opzichte van de gewone is natuurlijk de kofferbak. Die is welliswaar even groot als die van de gewone DS3, maar de toegang ertoe is een stuk kleiner. Bovendien: je kunt weliswaar de bank plat leggen, maar een volledig open ruimte krijg je dan niet vanwege de versteviging in het koetswerk. Een soort van dwarsbalk zit er waartegen de deelbare achterbank rust.

Profiel  
 
rob-vnk
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 24-06-2011

- C5 Aircross 130
- 2CV AZ 4 BL
Gepost: 12 juni 2014 10:21 PM
  [ # 3 ]

Hallo DanielD,
Ik zou een zeggen, tracteer jezelf op een proefritje !  Smile
Vast wel een dealer die bereid is een demo mee te geven.

Huidig bezit: 2cv4 1970, C3 Aircross Shine 110 S&S [aug.2018] en DS3 1.2 Pure Tech van echtgenote [feb.2017]
Voorheen gereden: 2cv4, Simca 1307S, GSpécial, diverse AX-en [TRS, TRE, GT-Volcane, Furio], Saxo 1.6i VTR, Berlingo 1.9D 600, C5 Ph1 1.8i LP Break, Xsara Picasso 1.8i Attraction, C5 Ph2 2.0i Break Caractère, DS3 1.6 e-Hdi, C4 Cactus Shine 110S&S.

Voorheen “voor erbij” gehad: 2cv6 [bj.1984], GSpécial 1015 Break [bj.1976, eigen import uit Fr.]

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 13 juni 2014 12:27 AM
  [ # 4 ]

Ter volledigheid moet ik je ook nog even zeggen dat ik ook voor mijn huidige Cabrio een ‘gewone’ DS3 heb gehad. Perfecte en fijne auto was dat, maar mijn huidige Cabrio is megaperfect. Nog geen seconde spijt gehad van de overstap. Maar zoals de vorige spreker al meldde, ga er met eentje proefrijden. Het weer leent er zich nu ook uitstekend voor… Wink

Profiel  
 
DanielD
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 27-10-2010

Gepost: 24 juni 2014 08:32 PM
  [ # 5 ]

Dank je voor jullie reacties.

Het is echter geen DS3 meer geworden.
Door de ontzettend slechte inruilprijs die de Citroen dealer mij bood voor de DS3, heb ik besloten een Volvo V40 D4 ipv de DS3 te kopen.

Nu is het alleen lang wachten (~12 wkn) voordat hij geleverd wordt.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook