1360 cc motor uitwisselen
bastian
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 30-03-2014

Gepost: 11 juni 2014 11:31 PM

Na het debacle met het vervangen van de distributieriem maart j.l heb ik besloten de 1360cc benzinemotor (die ook op gas loopt) er in zijn geheel uit te gooien en er een ander voor in de plaats de bouwen ,na wat speurwerk op internet heb ik inmiddels een goede gebruikte op de kop getikt , deze zou volgens opgaaf uit een berlingo van 2008 komen met slechts 30.000km op de teller , aan de randopbouw zijn wel een aantal dingen anders welke ik van de oude motor dien over te zetten , zo is bijv motorophangsteun anders en zit er links boven een pomp op die bij de oude ook weer anders is ,  ook zit er een bocht in de uitlaat die er bij de oude niet zit , dit is jammer want de katalysator die aan de uitlaatpijp vastgelast zit had ik liever laten zitten daar deze er slechts 30dkm op heeft zitten tegen 166dkm bij de oude , ik zit er aan te denken achter de motorsteun de pijp door te slijpen en de nieuwe er op te lassen , ik neem aan dat dit geen consequenties kan hebben voor de kat.? er zullen nog wel meer probleempjes voor de dag komen bij t in en uitbouwen vd motor waarbij wellicht dit forum dan weer hulp kan bieden .

Afbeelding Bijlagen
20140611_202539 (1).jpg20140611_202558_1.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
marcel14trs
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 816
Geregistreerd: 20-12-2007

- Xsara diffrence 2
Gepost: 12 juni 2014 11:52 PM
  [ # 1 ]

sucsess met het overzetten van de motor ben benieuwd Mr. Green

hoe het afloopt

met een citroen voor je deur word je leven nooit een sleur dream

vorige citroens 2cv6 1974 /charleston 1984 / zx 1.6 aura/bx progress/zx 1.8 aura/ax 93” /c15 /visa14trs/zx 1.4 avantage/visa 14trs stilo/ax 95”/zx 1.6 break tentation xsara break 1.6 16v visa 14trs ax volcane c3 ligne ambiance en nu c3 exclusive.

Profiel  
 
bastian
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 30-03-2014

Gepost: 14 juni 2014 08:08 PM
  [ # 2 ]

vandaag f t oude blokje uitgebouwd , t is een doolhof van kabels en moertjes waar je je door heen moet werken maar hij is r dan eindelijk uit ,  t nieuwe blokje wat er in komt is een kfw blok (oude is kfv) en al t randgebeuren wat er aan zit is allemaal anders , nu is dat niet zon probleem om alles over te zetten , enkel rijzen er kleine probleempjes bij de uitlaat , de uitlaatcirculatiepomp en mss nog de koppeling , daar t nieuwe blokje ca 30000km gelopen is had ik graag de katalysator er ook bij over gezet enkel de uitlaatpijp loopt ander , hier zou ik dan moeten gaan slijpen en lassen ,  op t kfw blokje zit niet die aftakking op t uitlaatspruitstuk naar die pomp linksboven op de motor , ik heb geen zin om t spruitstuk over te zeeten dus ik monteer de pomp terug maar zonder de slang naar en dat ding op t spruitstuk ( de plaatselijke citroen dealer vondt t ook een systeem van niks en hij had m r ook liever afgelaten) , de koppeling zal ik eerst proberen als de motor er voor zit , kijken of t mooi past en dan ff de koppeling intrappen , werkt t niet dan motor er weer uit en ook hier koppeling overzetten ,  ook t oliefilter is iets anders ( klein filter)  dit laat ik denk ik ook maar zitten ,  dan nog een probleem betreft de rechter aandrijfas , deze lekt zeer weinig bij de keerring , mss nu een mooie gelegenheid om de keerring te wisselen ,  is diteen gecompliceerd karweistje ?  ik dacht rechter wiel van veerpoot afbouwen steekas eruit trekken en dan aan buitenkant de keerring vervangen ,  de olie loopt er dan wel uit , ik zie nergens geen peilstok op de versnellingsbak , enkel een vulopening , tot hoever dan vullen ?  of alles eraf en dan opnieuw vullen ?  was dat geen 2,5 ltr wat er in ging ?  mvg bas

Profiel  
 
bastian
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 30-03-2014

Gepost: 22 juni 2014 01:04 AM
  [ # 3 ]

De motor heb ik er intussen ingebouwd en vandaag heeft de auto voor t eerst weer gereden , geen brandende lampjes op t dashboard dus alles goed gegedaan , de motor begon na de eerste start ff kort ongelukkig te lopen (op 3cil) en er kwam rook van de uitlaat af , dit zal waarschijnlijk met t lange staan te maken hebben want beide mankementen gingen vanzelf weer over , buiten de startmotr en dynamo om viel mij t monteren allessinds mee , nu alleen nog de aanjager aan de praat zien te krijgen , ik heb nog geen idee waar ik de storing zoeken moet.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook