Contactstoring of iets softwarematigs?
Maddock
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 129
Geregistreerd: 14-03-2012

Gepost: 26 juni 2014 11:32 AM

sinds een paar weken merk ik dat mijn linkerluidspreker (deze aan de basis van de voorruit) met regelmaat uitvalt, weer aanspringt, weer uitvalt, weer aanspringt… het feit dat het schokgevoelig is doet me vermoeden dat het eerder een contactstoring is; valt meestal uit wanneer ik over een oneffenheid rijd, en in België zijn oneffenheden nogal fel vertegenwoordigd. Smile
wat ik ook merk is, om te voorkomen dat die luidspreker uitvalt, ik het volume vrij hard moet zetten… speel ik luid: valt ie niet uit, speel ik stil, constant aan uit aan uit aan ...weer uit…

het werkt behoorlijk op mijn zenuwen, dus mijn vraag: is het iets dat ik zelf kan oplossen met minimale uitbouw van dashboard e.d. of zou ik er voor de zekerheid gewoon beter mee naar de garage gaan? eind volgende maand gaan we op reis met de wagen dus wil het tegen dan toch in orde hebben.
iemand ervaring mer zo’n probleem en/of tips?

(Berlingo Multispace MK3, bj 2010)

alvast bedankt!
groeten

Nobody expects the Spanish Inquisition!

Profiel  
 
jakkerma
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 540
Geregistreerd: 23-01-2005

- Berlingo Berlingo 1.9D WJY DW8
Gepost: 26 juni 2014 12:28 PM
  [ # 1 ]

Bij mijn Berlingo 2 kan ik het roostertje voorzichtig eruit wurmen en kan je het luidsprekertje losschroeven.

Citroen Berlingo 1.9D bestel uit 2004 nieuw, nu 280k km, en eigenlijk probleemloos..
Citroen Berlingo 1.6i Een ouwe Subaru Forester is toch beter…

Profiel  
 
Maddock
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 129
Geregistreerd: 14-03-2012

Gepost: 26 juni 2014 12:35 PM
  [ # 2 ]

thx jakkerma, ik heb er al zitten aan prutsen met schroevendraaier maar ik heb het gevoel dat ik het zonder de omliggende kunststof te beschadigen, er niet uitkrijg, schroevendraaier laat nogal snel sporen achter op het plastic en met de vingers/nagels lukt het zeker niet, maar ik ga nog eens voorzichtig proberen want idd… met wat geluk zit het storinkje net daar, en niet verderop in de kabelstructuur waar ik er al helemaal niet bij kan…

Nobody expects the Spanish Inquisition!

Profiel  
 
jakkerma
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 540
Geregistreerd: 23-01-2005

- Berlingo Berlingo 1.9D WJY DW8
Gepost: 26 juni 2014 10:40 PM
  [ # 3 ]

Ik deed het met een smal plamuurmes..

Citroen Berlingo 1.9D bestel uit 2004 nieuw, nu 280k km, en eigenlijk probleemloos..
Citroen Berlingo 1.6i Een ouwe Subaru Forester is toch beter…

Profiel  
 
Maddock
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 129
Geregistreerd: 14-03-2012

Gepost: 02 juli 2014 06:53 PM
  [ # 4 ]

bedankt jakkerma… het rare is….. het probleem is weggegaan zoals het gekomen is… het is ondertussen al een week geleden dat ik de minste storing heb gehoord… zou het nu toch met de software te maken hebben?!
en het is niet dat ik nu plots op mooi vlakke banen rij zonder schokken… nog steeds het dagelijkse woon/werk/woon traject vol schokken…

bon, het plamuurmesje ligt sowieso klaar, de moment dat het terugkomt (kheb zo’n donkerblauw vermoeden dat dat het geval zal zijn) vliegt het roostertje en luidspreker eruit voor nazicht, en wat contactspray. Smile en als dat niet helpt…
...zal ik zelf wel zingen…


...oeioei…

Nobody expects the Spanish Inquisition!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook