Tanken Berlingo
markjoe
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 54
Geregistreerd: 12-12-2006

Gepost: 08 juli 2014 12:32 AM

Ik weet het, een vaker voorkomend probleem. Heb het echter nog steeds niet kunnen oplossen. Diesen tanken voor mijn 1.9D600 (2000) duurt ca. 10 minuten. Je moet het naar binnen druppelen. Las ergens dat er een klep in de vulleiding zit die moet voorkomen dat er brandstof wegloopt als je onverhoopt niet meer rechtop staat. Deze klep lijkt niet meer goed te werken. Heeft iemand dit succesvol verholpen? En kan ik dit eventueel zelf doen?

Dank voor je reactie! Mark

Profiel  
 
markjoe
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 54
Geregistreerd: 12-12-2006

Gepost: 12 juli 2014 10:29 PM
  [ # 1 ]

Even een berichtje voor het nageslacht. Vandaag een en ander maar eens uit elkaar genomen en onderzocht. Het nare kleppie gevonden en verwijderd, tanken: 60 liter in 60 seconden! Had ik jaren eerder al moeten doen. Voor de geinteresseerden, het kleppie zit in de ingang van de tank, dus je hoeft alleen maar de laatste slangeklem even los te maken, ding eruit friemelen en klaar is Kees. Zorg voor een voldoende lege tank! Heb geen idee waarom het niet meer goed werkte, wellicht was het klepje gedraaid, zat namelijk vrij los. Wellicht zet ik ‘m nog eens terug als ik weet hoe die gepositioneerd moet zijn, tot een paar jaar geleden had ik tenslotte nergens last van…

Afbeelding Bijlagen
kleppie.png
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook