Lampje
NeefSteef
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 16-08-2013

- Xsara 1.8 16V Exclusive
Gepost: 10 juli 2014 10:46 AM

Hallo allemaal,

Er brandt een lampje op het dashboard van mijn Xsara (zie foto) waarvan ik niet weet wat het betekent…..Ik heb me thuis 3 slagen in de rondte gezocht naar het boekje maar dat is tijdelijk even geheel onvindbaar tongue rolleye dus ik vraag het hier dan maar even…..Kan iemand mij vertellen wat het betekent en wat er aan te doen is??

Alvast bedankt!!

Profiel  
 
NeefSteef
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 16-08-2013

- Xsara 1.8 16V Exclusive
Gepost: 10 juli 2014 11:26 AM
  [ # 1 ]

Ben er inmiddels achter, het is het ABS lampje. Voor zover ik kan nagaan werkt de ABS echter wel gewoon. Ik las ergens anders dat je dan de accu-truc (loskoppelen) moet doen en de stekkers van de BSI ook even loshalen. De accu weet ik nog wel te vinden Razz maar waar zit de BSI??

Profiel  
 
battle_short
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 27-11-2010

- Xsara 1.6i Ligne Prestige
Gepost: 13 juli 2014 04:50 PM
  [ # 2 ]

Jouw xsara heeft nog geen BSI en de ABS is een losstaande unit. Accu loshalen zou kunnen werken, anders wordt het toch laten uitlezen. Vaak is er iets met een wielsensor. De ABS unit zelf kan kapot zijn of ‘op’-> Na x aantal keer de ventielen sturen stopt het ding ermee in het kader van de veiligheid. Er zijn bedrijven die de ABS unit met ventielen voor een vaste prijs reviseren.
Controleer of de stekker op de ABS unit goed vastzit. (CONTACT UIT!)
Aan de bestuurderszijde achter de koplamp, komen een aantal dunne leidingen uit en er zit een dikke connector op met een hefboom.

Profiel  
 
NeefSteef
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 16-08-2013

- Xsara 1.8 16V Exclusive
Gepost: 13 juli 2014 11:57 PM
  [ # 3 ]

Thanks, ik ga morgen gelijk even gluren.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook