Airbaglampje
Philipp
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 13-07-2014

Gepost: 14 juli 2014 10:17 AM

Hallo allemaal, dit is mijn eerste bericht op dit forum.Ik heb al bijna 15 jaar een Saxo 1.1 uit 1998 en doe het meeste onderhoud zelf, maar ik heb nu twee problemen waar ikzelf niet uit kom.
Als ik het contact aanzet gaat het airbag lampje branden maar als ik doorstart gaat het niet uit. Het blijft een tijdje lang knipperen en gaat op een gegeven moment permanent branden. Doorverbinden van de stekkercontacten onder beide voorstoelen heeft geen enkel effect, dus ik neem aan dat het niet in de stoelschakelaars ligt. Maar waar zit het probleem dan wel? Als uiterste remedie kan ik natuurlijk het dashboardlampje verwijderen, maar dat is wel erg drastisch…

Mijn tweede probleem betreft de centrale deurvergrendeling, maar daar stuur ik een apart berichtje over.

Profiel  
 
mth55
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 19-09-2013

Gepost: 09 augustus 2014 03:05 PM
  [ # 1 ]

even zoeken op het forum?  meestal is het contact van de stekkertjes onder de voorstoelen van de gordelspanners

Profiel  
 
Jokke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 28-12-2013

Gepost: 13 oktober 2014 02:40 PM
  [ # 2 ]

Als de fout zit in de connectors onder de stoelen, dan blijft het lampje continu branden.  Als het lampje flikkert, dan is er daadwerkelijk iets mis met de airbag.  Voor uw eigen veiligheid best laten nakijken door een erkende verdeler.  Indien u toch zelf iets moest proberen, zeker eerst de batterij afkoppelen en minstens een halfuur wachten, om zeker te zijn dat u de airbag niet doet ontploffen.


Citroen C5 2.0i
Lexia

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook