Lekkende krukaskering
TijmenMol
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 18-01-2014

- C5 1.8 tourer
Gepost: 15 juli 2014 11:10 PM

Hallo lieve mensen,

Mijn fijne saxo is aan het lekken..
Volgens mijn buurman die er verstand van heeft is de krukaskering lek.
Nu is dit opzich geen duur grapje als je het zelf weet te fixen. Maar wel onwijs veel werk.
Gelukkig ken ik iemand die een brug heeft en verstand van auto’s dus eigenlijk moet het lukken.

Nu heb ik ook nog last van een kapotte lager. het klinkt rechts voor maar waarschijnlijk is het rechts achter omdat voor redelijk onwaarschijnlijk schijnt te zijn.

Nu zijn dat alweer 2 problemen van de zovele. Ik heb er over nagedacht een nieuwe te kopen. Maar ik hou zo van mijn wagen dat ik eigenlijk helemaal geen nieuwe wil. ook al is het zo’n zelfde.

Maar wat denken jullie er van, nieuwe? of lekker sleutelen? En hebben jullie ervaringen met deze problemen?

Groeten Tijmen Smile

Xsara Berline 1.6 2001
Saxo 1.1i 5deurs 97

Profiel  
 
mth55
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 19-09-2013

Gepost: 06 augustus 2014 02:36 PM
  [ # 1 ]

lekker sleutelen een hobby kost geld een auto ook de voorwiel lagers vervangen kan wel als je een pers hebt met de goede stempels. dan is het wel te doen anders niet .  maar de lekkende krukaskeerring dat dacht ik zelf ook maar het bleek toch een lekkende koppakking te zijn je kan kijken of er olie in je radiateur zit

Profiel  
 
TijmenMol
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 18-01-2014

- C5 1.8 tourer
Gepost: 12 augustus 2014 11:35 AM
  [ # 2 ]

Inmiddels heb ik al 1 lager vervangen, en dat zonder pers oid. Mijn buurman is erg handig Very Happy.
En hij lekt nog steeds maarja daar heb ik dan ook niks aan gedaan. Dat is het niet meer waard denk ik. beetje nieuwe olie er in en dan pruttelt hij wel door.

het is geen pakking, want het komt duidelijk uit de onderkant van het blok. en verder geen troep in de radiator.

Xsara Berline 1.6 2001
Saxo 1.1i 5deurs 97

Profiel  
 
mth55
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 19-09-2013

Gepost: 23 augustus 2014 07:51 PM
  [ # 3 ]

misschien lekkage van de carterpan , draai de boutjes eens wat strakker

Profiel  
 
TijmenMol
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 18-01-2014

- C5 1.8 tourer
Gepost: 10 september 2014 09:57 AM
  [ # 4 ]

Het is duidelijk geen lekkage van de pan. We hebben hem op de brug gehad en goed naar gekeken dus wel duidelijk te zien dat het hoogst waarschijnlijk uit de krukas komt. Maarja hij rolt nog wel even door.

Xsara Berline 1.6 2001
Saxo 1.1i 5deurs 97

Profiel  
 
TijmenMol
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 18-01-2014

- C5 1.8 tourer
Gepost: 23 september 2014 10:57 PM
  [ # 5 ]

Gister avond mijn auto weer naar de donkere dubieuze maar o zo fijne garage gebracht. Ik had mijn achter lagers vervangen maar toen bleek het van voor te komen. Voor was er nog meer mis. Ik was er zelf een beetje klaar mee dus zocht een goedkope garage. Ik heb vorig jaar erg goedkoop goede winterbanden bij een garage gekocht, ik vond die service zo goed dat ik er nu weer aan moest denken.

Ze reden even een rondje in de auto om te kijken wat er aan de hand was, en ze konden er meteen mee aan de slag. Hij belde even naar de sloop of ze het 1 en ander hadden liggen en hij maakte meteen een prijs op. Voor 165 euro kon hij mijn veerpoot vervagen en de aandrijfassen. Alles zit er top onder en de Saxo rijd weer als een zonnetje. uiteindelijk heb ik ook maar 165 euro hoeven betalen. ik heb ook wel eens mee gemaakt dat ze achteraf toch zeggen van ooh.. het is toch wat duurder uitgevallen..

kortom een top service en erg snel.

Xsara Berline 1.6 2001
Saxo 1.1i 5deurs 97

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook