Bijgeluid motor DS3 E-HDI
AryB
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 31-03-2011

Gepost: 20 juli 2014 05:49 PM

Beste mede-DS3 rijders,

Sinds kort hoor ik een storend geluid in het mechaniek van mijn DS3 E-HDI (van oktober 2013). Het is een bromgeluid, dat met het toerental van de motor mee omhoog en omlaag gaat, een beetje een ‘hol’ geluid. Eerder, in mei, hoorde ik het ook, maar toen verdween het weer, en ben ik er niet mee naar de garage gegaan. Nu, na drie weken stilstaan in de vakantie (we gingen met onze andere DS3)hoor ik het geluid opnieuw. Ik wil ermee naar de garage, maar zou dan graag er vooraf meer over weten. Is dit bij anderen bekend? En is er soms eerder al een topic aan gewijd?
Benieuwd of er reacties zijn, in ieder geval dank voor reacties.

2cv-3x Visa-BX-ZX-3x Xsara-C4/C2- DS3/DS3

Profiel  
 
NeufegliseThierry
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 813
Geregistreerd: 06-06-2011

Gepost: 20 juli 2014 10:48 PM
  [ # 1 ]

Grappig genoeg hoor ik hier heel veel 1.6 e-hdi’s mee rond rijden. Ik omschrijf het eerder als een “rattel” en het gaat inderdaad omhoog en omlaag met het toerental. Je kunt het goed horen met raam open en een tunnel in Wink

Bij mijn exemplaar (en die van mijn broer) destijds is iets aan/bij de multiriem vervangen. Het is al te lang geleden, maar ik weet dat er voor een bepaalde serie uit 2011 ook in een officiële terugroepactie viel (die van mij niet maar is gewoon gratuit gerepareerd door de dealer).

Ik heb er ooit over geschreven, dus misschien met de zoekfunctie terug te halen? Volgens mij was het de spanner die vibreert.

Gewoon even mee langs gaan.

O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…

Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.

Profiel  
 
Hobbit13
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 17-02-2015

- DS 5 Blue HDI 150 Business Executive
Gepost: 08 juni 2018 01:28 PM
  [ # 2 ]

Heb je een versie met het “HiFi” systeem? In de aansturing van de center speaker zit soms een massaprobleem. Je krijgt dan een toerentalafhankelijke storing. Als het erg is een fluitachtig geluid, maar in de beginfase meer gepruttel.

Om de massakabel te fixen moet een boel in het dashboard los, maar je kan ook gewoon het stekkertje van de center speaker los trekken.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook