Xantia 175.000 km druk lager stuk
DS23IE pallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 02-05-2006

- C5 1.6Hdi
Gepost: 27 juli 2014 12:22 AM

Twee dagen geleden begon het druk lager te piepen, De dag daarna wilde hij niet meer in de eerste versnelling. Koppeling set gehaald en een dop 35 om de aandrijfassen los te draaien. Het is in je eentje toch echt wel een zware klus om de bak er weer in te krijgen(erg krap allemaal liggend op de grond) ben toch in totaal wel 6 uur mee bezig geweest. Als laatste brak het buisje van het thermostaathuis naar de kachel nog af toen ik de stekker van km teller erop wilde zetten. Ander buisje in geklust. Morgen koppeling nog iets stellen rijd weer als nieuw.

Afbeelding Bijlagen
11.jpg12.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 757
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 27 juli 2014 12:27 AM
  [ # 1 ]

Knap werk! Bij mijn Xantia knalde tijdens de vakantie het druklager er uit, op een zondag, 45 km van de camping af… En bij mij was er nauwelijks een waarschuwing, niets aan de hand, hé een geluidje, knal! druklager stuk. (hydraulische koppelingsbediening) Na 340.000 Km dus het mág een keer, maar natuurlijk weer tijdens de vakantie Sad

Profiel  
 
DS23IE pallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 02-05-2006

- C5 1.6Hdi
Gepost: 27 juli 2014 12:38 AM
  [ # 2 ]

Ja dit was gelukkig thuis mijn vorige Xantia ging bij 230.000 km. Bij beiden was de koppelings plaat nog prima ik kon hier alleen een LUK set krijgen, ik weet niet of het merk nog veel uit maakt.

Profiel  
 
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 757
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 27 juli 2014 02:04 PM
  [ # 3 ]

Luk schijnt wat minder soepel te zijn dan Valeo, zoiets. Nu heb ik een Valeo koppeling in Frankrijk “gekregen” maar de oude koppeling bleek een LUK te zijn? Was de originele koppeling…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 27 juli 2014 02:27 PM
  [ # 4 ]

Luk is nooit als eerste montage gebruikt door Citroën!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 27 juli 2014 03:56 PM
  [ # 5 ]

Jawel hoor, zelfs Citroen Servicebox heeft het expliciet over Luk koppelingen en bij mijn C5 Ph2 HDi was het origineel ook Luk.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
Jay-Jay...
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 14-03-2007

- C5 2.0 16v Berline Difference 2 LPG G3
- Saxo 1.4i exclusive
Gepost: 27 juli 2014 04:39 PM
  [ # 6 ]

Een fabrikant kiest altijd voor meerdere toeleveranciers. Dit i.v.m. als er bij een van de toeleveranciers een probleem ontstaat door bijvoorbeeld een staking de productie van de fabrikant geen gevaar loopt. Daarnaast houden ze de controle over de prijzen. Stukje politiek Wink

Profiel  
 
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 757
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 28 juli 2014 06:48 PM
  [ # 7 ]

Tja, er stond bij mij echt Luk op. Garagehouder en vorige eigenaar zeiden allebei dat de eerste koppeling er nog in zat.

Profiel  
 
DS23IE pallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 02-05-2006

- C5 1.6Hdi
Gepost: 29 juli 2014 12:05 AM
  [ # 8 ]

Bij mij zat er Valeo in

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 29 juli 2014 10:13 AM
  [ # 9 ]
Jay-Jay… schreef:

Een fabrikant kiest altijd voor meerdere toeleveranciers. Dit i.v.m. als er bij een van de toeleveranciers een probleem ontstaat door bijvoorbeeld een staking de productie van de fabrikant geen gevaar loopt. Daarnaast houden ze de controle over de prijzen. Stukje politiek Wink

Niet zo. Als er één industrieel voorbeeld is van single sourcing dan is dat wel de auto industrie. Helaas sukkelt PSA daar nogal achteraan.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook