Citroen C4 Coupe 2.0 VTS enkele probleempjes
JuulVTS
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 22-02-2014

Gepost: 30 juli 2014 06:42 PM

Hallo allemaal,

ik ben nieuw qua Citroen rijder. Ik heb sinds kort een Citroen C4 2.0 VTSmet 180 pk.
De auto bevalt erg goed, maar er zijn wat kleine minpuntjes waarmee jullie misschien kunnen helpen?

Allereerst komt de auto moeilijk weg in de eerste versnelling. Ik heb gelezen dat het normaal is dat de auto een beetje moeilijk doet als hij pas gestart is. Dit heb ik ook maar naar 100 meter is dit weg.
Wel moet ik, ook al is de auto warm, veel gas bijgeven als ik wil optrekken in de eerste versnelling. Dit zorgt soms wel voor gevaarlijke situaties. Als ik een kruispunt wil oversteken en ik geef iets te weinig gas bij dan houdt de auto als het ware in, waardoor ik bijna niet wegkom. Als de auto eenmaal aan het rollen is komt hij weer.

Ten tweede heb ik een probleem met de parkeersensoren. Deze werken gewoonweg niet. Ook de knop onderop het dashboard om deze aan/uit te schakelen werkt niet. Bij het knopje van de ESP gaat een lampje branden als ik deze uitzet. Bij de parkeersensoren en lane departure system niet, dus ga er vanuit dat deze ook niet werkt.
Ik weet niet of er ergens een soort van achteruit rij sensor zit. Mijn achteruit rij licht werkt wel gewoon.
Toen ik de auto kocht zei de verkoper me dat de sensoren waren uitgeschakeld in de computer door de Citroen dealer, dit lijkt me sterk aangezien je deze via een knop kunt uitzetten.

Ten derde, en hopelijk voorlopig het laatste. De achterruit verwarming.
Als ik deze knop indruk dan gaat de achterruitwisser lopen. Of de verwarming dan aanspringt weet ik niet.

Hopelijk kunnen jullie met deze of één van deze problemen helpen?

Alvast bedankt!

Profiel  
 
C4yourself
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 29-06-2007

- DS 4 1.6 THP EGS 155 So Chic
Gepost: 30 juli 2014 10:08 PM
  [ # 1 ]
JuulVTS schreef:

Bij het knopje van de ESP gaat een lampje branden als ik deze uitzet.

Klopt

JuulVTS schreef:

Bij de parkeersensoren en lane departure system niet

Klopt

JuulVTS schreef:

Toen ik de auto kocht zei de verkoper me dat de sensoren waren uitgeschakeld in de computer door de Citroen dealer

Kan best

JuulVTS schreef:

De achterruit verwarming.
Als ik deze knop indruk dan gaat de achterruitwisser lopen

Klopt niet

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook