Storing motormanagement
HenkB
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 01-08-2007

Gepost: 31 juli 2014 02:09 PM

Wij hebben al een hele tijd een probleem met de onze c3 diesel uit 2005. Het begon met het af en toe een storingslampje van het motormanagement.Dit werd echt vervelend toen gelijktijdig met het branden van het lampje ook de motor uitviel.Ik kon de auto daarna wel gewoon weer starten en doorrijden.Dit laaste gebeurde vaak `s morgens en soms wel 3 a 4 keer.
Volgens ons garagebedrijf kon het verschillende oorzaken hebben en en afspraak werd gemaakt om te kijken wat de oorzaak was.
Er zijn 4 brandplaten vernieuwd(2 waren er lek) en de luchtmassameter is vervangen. Daarmee moest het probleem over zijn.
Na enkele dagen begon het weer. Lampje van het motormanagement ging regelmatig weer aan. De auto weer uit laten lezen en nu was de oorzaak een sensor van de brandstofwaarde. Deze is ook vernieuwd en de eerste weken ging het goed.
Nu heb ik de laatste weken weer dezelfde problemen. Lampje gaat aan en auto valt stil.
De auto is weer uitgelezen en het blijkt weer dezelfde sensor te zijn.
Herkent iemand deze problemen en wat kan de oorzaak zijn.

Alvast bedankt voor de eventuele reacties.
Henk.

Profiel  
 
bastian
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 30-03-2014

Gepost: 04 augustus 2014 10:32 PM
  [ # 1 ]

hallo henk er staat hier in t forum ook al zon topic met sterk gelijkende problemen , t zou gaan om milieu emissie sensoren , oorzaak : te weinig dagkilometers waardoor t binnenin de motor niet goed op temp. komt en een en ander aan t verroetten is

Profiel  
 
2cvtje
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1122
Geregistreerd: 29-05-2013

- AX Spot 1.1
Gepost: 04 augustus 2014 10:47 PM
  [ # 2 ]

Ik heb deze problemen gehad met een C4 1.6 hdi,2006,  en ik reed gewoon veel kilometers.
Die auto heb ik alles aan laten vervangen. tot 180.000 km geen problemen, met 200.000 km op de klok verkocht omdat ik er mal van werd.
hopelijk vindt je de oplossing, bij mij is het toen nooit gelukt.

sleepy

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook