Afstandsbediening vervangen van xsara picasso
scepter
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 07-07-2011

Gepost: 12 augustus 2014 10:56 PM

De afgelopen 1,5 jaar merkte ik op dat de afstandsbediening van de xsara Picasso uit 2003 ging slijten, de knopjes kwamen los te zitten, met plakband vastzetten en doorgaan wilde ook werken. Uiteindelijk toch maar gezocht in dit forum naar de mogelijkheden om te onderzoeken waar en hoe je goed en vakkundig zo’n sleutel kan vervangen met een nieuw kunststof kastje zonder dat je je daarbij je wild schrikt van de rekening die een citroen dealer hiervoor rekent.

erg veel informatie was er niet, wel veel problemen van gebruikers bij het opnieuw initialiseren van de sleutel met de auto. en ook dat het vervangen van een afstandsbediening een kostbare zaak is via de dealer.

even op google zoeken heeft mij het volgende opgeleverd.
http://priad-autosleutels.nl/
zoeken op merk en type kon ik al heel snel een nieuw afstandsbedieningssetje bestellen.
binnen twee dagen in huis, met de verzonden handleiding via de mail zou het een klusje worden van een paar minuten werk.

Jammer voor mij, het ging niet werken. direct contact gezocht met de webwinkel, foto gemaakt van de nieuwe afstandsbediening en de kapotte, probleem uitgelegd. binnen twee uur antwoordt. Stuur de sleutel op, hij zou het regelen. Opsturen heb ik niet gedaan wel heb ik opnieuw contact gezocht en gevraagd of ik langs kon komen, Nieuwegein - Hoevelaken is slechts 27 minuten rijden, en ik wilde graag de sleutel werkend hebben voordat ik op vakantie gaat.

aangekomen bij de winkel, keurig ontvangen, heb mee mogen kijken hoe Arjan de sleutel openmaakt, de nieuwe juiste behuizing erbij pakt. twee electrisch knopjes eigenhandig vervangt, zonder bijkomende kosten, de knoopcel ook vervangt, zonder bijkomende kosten, de sleutel passend maakt zodat ik niet meer langs de sleutelboer hoef te gaan om een kopie van de sleutel te laten maken, kost al snel een 25 euro. en vervolgens alles weer in elkaar zet. Ook nog eventjes meelopen naar de auto om te testen dat alles het wel doet, en jawel. alles werkt.

Dit was een super goede ervaring voor het vervangen van een afstandsbediening voor de auto. heeft me 14,75 euro gekost, heeft me vele tientallen euros bespaard als ik langs de citroen dealer was gegaan.

bijkomende tip, als de batterij binnen 2 a 3 minuten vervangen wordt hoeft de afstandsbediening niet opnieuw geinitialiseerd te worden met de auto. maar ook dit kost blijkbaar geen tientallen euro’s maar gewoon 20 tot 30 seconden ingedrukt houden van 1 knopje op de afstandsbediening in de auto.

Ik ben prima geholpen door Priad autosleutels vervangen. de service bij de 1e bestelling was super, het herstellen van een door mij gemaakte fout was helemaal super. Dus beste Citroen eigenaren, sleutel kapot, ga niet langs de dealer, maar naar Priad.

Vincent Verhaar.

Citroen C3

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook