Laswerk bodem
carver
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 136
Geregistreerd: 31-12-2013

- Ami 8 Break
Gepost: 18 augustus 2014 09:31 PM

Als ik m’n Blingo wil kantelen naar opzij, om reparatie laswerk te kunnen doen aan de bodem, lijkt me dat er een maximum helling is voordat je last hebt van vloeistoffen die overal uitkomen.
Sommige zijn vervelend, zoals olieën, andere weer niet, zoals ruitewisser vloeistof.
Sommige zijn makkelijk af te tappen, andere lastiger of hoeven niet.
En dan heb ik het nog niet eens over wáár die dan op steunt, gewoon op de wielen of moet ik andere punten gebruiken.

Iemand met een brug zoeken snap ik ook wel maar ik wil thuis alles voorbereiden zodat ik minimaal brugtijd hoef te gebruiken voor het lassen.

Heeft iemand adviezen?

wie ‘t kleine niet leert, doet ‘t grote verkeerd

Histoire: 2CV4, 2CV6, AK400, Ami Super Berline, Ami Super Break, Ami 8 Service Tol., Ami 8 Break, Acadyane, en diverse niet-citro’s.

Profiel  
 
BerBel
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 18-11-2013

Gepost: 19 augustus 2014 01:08 PM
  [ # 1 ]

Misschien van die oprijplaten gebruiken? Of zelf een tijdelijke brug contrueren? Putje graven onder de auto ... Wink
Kantelen, en zeker zijwaarts kantelen, zou ik zeker niet doen wegens risico op omslaan en verkeerde belasting van de hele ophanging.

Profiel  
 
carver
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 136
Geregistreerd: 31-12-2013

- Ami 8 Break
Gepost: 19 augustus 2014 05:29 PM
  [ # 2 ]

Ik snap je zorg maar ik dacht ‘ik vraag ‘t gewoon’
Je hebt toch van die rockers waar je auto in vast gezet wordt, toegegeven dan steunt ie niet op de ophanging, maar dan heb je wél met vloeistoffen te maken, vandaar.
Of doen ze dat alleen met volledig afgetapte autoos?
Overigens moet ‘t allemaal bij mij aan ‘t eind van de steeg op straat, dus geen kuilen.
Ik denk dat ‘t toch babybruggetjes wordt en d’r onder in een overall.
thanks anyway

wie ‘t kleine niet leert, doet ‘t grote verkeerd

Histoire: 2CV4, 2CV6, AK400, Ami Super Berline, Ami Super Break, Ami 8 Service Tol., Ami 8 Break, Acadyane, en diverse niet-citro’s.

Profiel  
 
HAUG
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 21-03-2007

Gepost: 28 augustus 2014 03:26 PM
  [ # 3 ]

Hoi Carver

Is ‘t laswerk ondertussen al gelukt/gebeurd en ... is het oprijden op ‘minibruggen’ zonder problemen gelukt?

Al jaren doe ik het onderhoud van de auto’s van mezelf en m’n kinderen thuis op de inrit’voor de garagepoort op minibruggen’.
De Berlingo-bumper (of hoe noemen ze dat in Nederland) staat voor het op en afrijden van de de bruggen echter in de weg om dit zonder brokken te doen.  (Idem zo voor onze Astra GTC)

Hoe is het jou vergaan, .. gelukt door vooraf te verhogen door ergens op te rijden (of door kuiljtje uit te graven in steegje)?

Mvg.,
HAUG

Berlingo Fresh 1.6 HDi 55KW/75PK (van 02/2006)

Profiel  
 
carver
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 136
Geregistreerd: 31-12-2013

- Ami 8 Break
Gepost: 28 augustus 2014 05:37 PM
  [ # 4 ]

Hoi,

Nee, nog niks kunnen doen.
Gelukkig ivm een prettige reden: werk (heilig als freelancer)
En ‘t weer was ook niet bepaald ‘je van het’ voor een straatsleutelaar.
Ondertussen heb ik me ook wel gerealiseerd dat babybruggetjes de beste optie is.
En, als ik ‘t goed begrijp, moet je dus bv een stoeptegel voor de bruggetjes leggen om er schadevrij op te kunnen komen. handige info, dank
Ik zal wel even een fotootje posten als de klus geklaard is.

dank voor ‘t meedenken,  groet

wie ‘t kleine niet leert, doet ‘t grote verkeerd

Histoire: 2CV4, 2CV6, AK400, Ami Super Berline, Ami Super Break, Ami 8 Service Tol., Ami 8 Break, Acadyane, en diverse niet-citro’s.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook