Flipperen met de Cactus.
johnfred
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 12-01-2012

Gepost: 19 augustus 2014 06:35 PM

Gisteren een proefrit gemaakt met een 99pk diesel met gerobotiseerde bak.
Een paar zaken vielen op; het superlage verbruik als je rustig rijdt en het (te) snel opschakelen van de bak.Omdat er geen toerenteller is gemonteerd kun je alleen horen dat de motor vaak wel erg weinig toeren draait!
Bij onze Pluriel kon je overgaan op schakelen met de stuurflippers en werd de automaat buitenspel gezet, bij de Cactus blijft de automaat in werking, ook na een keer handmatig schakelen!!
Naar mijn mening een blunder van Citroen….
Storend vond ik verder het slechte uitzicht naar boven door het verlaagde plafond voor de bijrijdersairbag; nu moet je veel moeite doen om een boven de weg hangend verkeerslicht te kunnen zien.
Ook beviel het stuurgevoel niet.Het stuur draait niet soepel maar “plakt” een beetje.
Wel overtuigend zijn het dashboard en het ruimtegevoel vooral voorin en natuurlijk het uiterlijk, vooral in de lichtere lakkleuren!

Profiel  
 
johnfred
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 12-01-2012

Gepost: 24 augustus 2014 03:00 PM
  [ # 1 ]

Even een idee..waarom niet een asymmetrisch plafond gemaakt? Dat zou de chauffeur een veel beter zicht opleveren!

Profiel  
 
GSPallas
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 372
Geregistreerd: 09-09-2010

- DS 3 SoChic 1.2 VTi
- DS 5 Business Executive
Gepost: 25 augustus 2014 10:21 AM
  [ # 2 ]
johnfred schreef:

.......Bij onze Pluriel kon je overgaan op schakelen met de stuurflippers en werd de automaat buitenspel gezet, bij de Cactus blijft de automaat in werking, ook na een keer handmatig schakelen!!
Naar mijn mening een blunder van Citroen….

.... dan zouden er ook weer mensen zijn die daar over zouden klagen ........ er is voor beide iets te zeggen.

Wij hadden een servodrive op de C3 X-tr en daar ging het ook zo, met af en toe een handmatige correctie bleef ie op de automaat staan; wij vonden dat best handig. De automaat kon je met een knopje uit zetten.

Volvo V60 Cross Country en een DS3 1.2 VTi

Profiel  
 
Frie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 16-02-2011

Gepost: 25 augustus 2014 01:21 PM
  [ # 3 ]

In Nederland is het niet zo’n bezwaar dat de automaat weer inschakelt, maar op vakantie in bergachtige omgeving vond ik het toch wel erg handig dat ik een M stand had waardoor er alleen met de flippers geschakeld werd. Een automaat schakelt te snel op. Het ding kan immers niet anticiperen op het verdere verloop van de weg.
De robotbak heeft bovendien de nare gewoonte het vermogen te lang af te knijpen bij overschakelen en dat wil je bij stijgen nu net niet.
Bij het dalen wil je op de motor kunnen afremmen en niet dat de automaat naar de hoogste versnelling schakelt om dat er zo weinig/ geen vermogen gevraagd wordt bij afdalen.

Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook