2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Jumper 2,8 HDI probleem
HarvdLaan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 19-01-2022

Gepost: 20 mei 2022 06:08 AM
  [ # 16 ]

- 2.8 HDi (2800 cc, Sofim 8140.43s).

Ben nog steeds op zoek naar bedradingsschema. Probleem bestaat nog steeds en kan er niet mee rijden.
En goed boek alleen in het Frans is beschikbaar.
Kan iemand mij foto,s maken uit een handboek of heft iemand een correct handboek te koop?
Jumper , 2002 -2006 , 2.8 diesel.
Ook aan de Bosch dienst heb je niks.

Profiel  
 
JW
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1053
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 20 mei 2022 10:02 AM
  [ # 17 ]

Als je je VIN geeft, kan ik volgende week zaterdag kijken of ik in SEDRE die schema’s kan vinden.
Vraag daarbij: welke schema’s zoek je? Die van de injectie, of (ook) andere?

Groet,
JW

Profiel  
 
klever33
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 13-12-2019

Gepost: 20 mei 2022 06:27 PM
  [ # 18 ]

JW : Wat Harry nodig heeft zijn het/de schema(´s) waar de volgende onderdelen in verwerkt zijn : contactslot - startonderbreker - zekering/relaiskast(en) - dashboard - relais van opvoerpomp in de tank en ECU Bosch EDC15C7.
Tot nu toe is het probleem van gedeeltelijk uitvallen dashboard en direkt daarmee verbonden startprobleem dwz. niet aanslaan van de motor, niet opgelost. Hopelijk kan zijn diagnosespecialist het probleem dan wel oplossen.

 

Profiel  
 
JW
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1053
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 20 mei 2022 08:58 PM
  [ # 19 ]

De SEDRE schema’s zijn functioneel gebonden.

Oftewel, er zijn schema’s van de injectie, van het startcircuit, van de verlichting en dat soort zaken. Daarop staan zonodig ook de signaleringen daaraan gekoppeld, of de betreffende draden in de BSM.

Maar niet van de complete dash, of van de BSM. Daarin komen veel functies samen.

Groet,
JW

Profiel  
 
HarvdLaan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 19-01-2022

Gepost: 29 mei 2022 06:28 PM
  [ # 20 ]

Dit wordt de 3e week dat de camper bij de diagnose specialist staat. Hij werkt nu aan de zekering / relaisbox van onder de motorkap. Na verwijdering van een relais blijft er op 2 zekeringen naast zekering 11 een spanning van 9,5 v staan die nul moet zijn.

Wat mij ook bezig houdt is dat sinds de eerste storing ook de centrale deurvergrendeling niet goed werkt.  Er is mij verteld dat de CV volledig losstaat van het motormanagement systeem.
Kan deze CV volledig uitgeschakeld worden door bv een zekering te verwijderen zodat uitgesloten kan worden dat in dit systeem de oorzaak van de storing is?

Profiel  
 
HarvdLaan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 19-01-2022

Gepost: 06 juni 2022 06:40 AM
  [ # 21 ]

Ik mis de drive bij een enkel bedrijf en zal dan ook voor het reguliere onderhoud een switch gaan zoeken.
De diagnose specialist vond het gelijk ” een interessant probleem “.
Hij heeft zaterdagavond er aan doorgewerkt en stuurde mij om half één in de nacht dat hij het probleem boven water had. Over drive gesproken!
Een haperende massaverbinding aan de motor!
Jullie ook allemaal bedankt. Nu weet ik in elk geval wat er nog mis kan gaan en wat daarvoor de oplossing is

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2022 | adverteren
Facebook