Rempomp C35 revisiebedrijf omgeving Rotterdam?
Harley
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 08-05-2009

Gepost: 25 augustus 2014 08:20 PM

Wie weet of er zich in de omgeving van Rotterdam een bedrijf bevindt met verstand van en kennis om de rempomp/servo van een C35 te kunnen reviseren??

Groet, Niek

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 26 augustus 2014 11:12 AM
  [ # 1 ]

Wat is het probleem, lekt de pomp inwendig, naar het blok/luchtfilter?

De enige echte oplossing is dan een nieuw binnenwerk voor de pomp, plunjer en cilinder. Misschien dat een bedrijf als citrotech je verder kan helpen, Alternatief is Der Franzose voor een complete nieuwe pomp.

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 26 augustus 2014 04:12 PM
  [ # 2 ]

Als je het remventiel zoekt, kan je het in dezelfde hoek(-en) vinden. Ik meen dat die van de c35 identiek is aan die van de GS.

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 26 augustus 2014 04:27 PM
  [ # 3 ]

of deze:

http://www.leboncoin.fr/equipement_auto/692682518.htm?ca=1_s

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
Harley
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 08-05-2009

Gepost: 28 augustus 2014 09:24 AM
  [ # 4 ]

Het probleem met de rempomp is dat ie vast staat.
Ik heb de voorzijde, waar je met het rempedaal opdrukt, uit elkaar gehad.
Daar zat een hoop harde meuk,dat de geleide schijf van de plunjer vast hield, dat ik eruit heb gehaald en nieuw rubber bij Der Franzose besteld.
Het is idd het GS spul dat past.
Vervolgens de rempomp weer in de auto gemonteerd en gestart in de hoop dat de pomp teken van leven zou gaan geven
Maar hetzelfde verhaal….. hard pedaal oftewel het vermoeden dat de achterkant ook vast zit met dezelfde troep.
Ik snap dat de boel ontlucht moet gaan worden maar er zit geen beweging in het pedaal.
Ik heb contact gehad met Der Franzose maar ze leveren voor de achterkant niet de drukring en de O-ring die om de afdichtplug moet. Lekken doet ie niet maar dat is misschien omdat er helemaal geen LHM in de buurt komt omdat de boel dicht zit.
Al met al is het afdeling vaag…de pomp zit nu in de auto die in de stalling staat.
Ik ga de pomp er weer uithalen en de achterkant open maken om te kijken wat het werkelijke probleem is.
Bij het openmaken zal ongetwijfeld de O-ring sneuvelen.

Groet, Niek

Wordt vervolgd.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3539
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 28 augustus 2014 01:35 PM
  [ # 5 ]

Als je frans spreekt:

http://www.leboncoin.fr/equipement_auto/676010730.htm?ca=17_s

Hij heeft hem misschien nog wel in goede staat voor een redelijke prijs, sloopt een C35, maar de “oude baas” spreekt alleen frans, geen email !

Groet,

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 28 augustus 2014 05:10 PM
  [ # 6 ]

Hoi Niek, gezien al de meuk die er in je remventiel zit (noem het alsjeblieft geen pomp, die zit namelijk op de motor Wink ) kan het ook best zijn dat je veiligheids ventiel ook knettervast gekoekt zit.
Dat is het blokje wat helemaal linksboven (in rijrichting gezien) op je schutbord is gemonteerd. Pas als er druk komt van de accumulator op de conjoncteur-disjoncteur (zeg maar drukregelventiel op je versnellingsbak), opent dit ventiel zich door de oliedruk en geeft dan eerst de achterremmen druk en daarna pas druk op de voorremmen. Deze moet je misschien eerst schoonmaken (geen schurende middelen gebruiken want dat gaat hij (veel meer dan normaal) lekken.

Misschien krijg je daarom geen druk op je rempedaal!

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook