1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
kent iemand dit om je GPS op je dash te plaatsen
rafferty
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 12-01-2012

Gepost: 26 augustus 2014 06:59 PM


is voor een berlingo of partner.

heeft iemand dit?
kan het eenvoudig geplaatst worden? en waar te verkrijgen?
m’n dealer heeft dit niet.

Profiel  
 
BEkevin
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 83
Geregistreerd: 29-01-2011

- Berlingo B9 multispace
Gepost: 22 februari 2015 04:29 PM
  [ # 1 ]

ik heb dit op mijne (1x voor telefoon, 1x voor gps) zeer makkelijk te plaatsen maar moet wel zien naar binnen omwille van airbag passagier!)

komt met een gereedschapje in de vorm van een vork.
tussen blazers insteken en kliksysteem naar binnen duwen.
(haal je kort plastieken kap uit en deze vervang je met bijgeleverde diepere ring/kap.

op deze nieuwe ring kan je dan deel dat je ziet opdraaien (kwartdraai).
je krijgt ook een opzetring erbij voor als je de houder niet gebruikt, echter is deze dikker dan de rest en een andere tint grijs dan de originele ringen van de blaasmonden.
ik heb deze herlakt met metallic om wel overeen te komen.

http://www.mijnalbum.be/Album=DG3UO4MT

in mijn geval trouwens gewoon bij dealer (BE) gehaald.
te bestellen, logisch gezien niet enkel bij Citroën maar ook bij Peugeot te verkrijgen.


Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 22 februari 2015 09:11 PM
  [ # 2 ]

Kun je die centrale display dan nog zien?

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
BEkevin
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 83
Geregistreerd: 29-01-2011

- Berlingo B9 multispace
Gepost: 22 februari 2015 11:39 PM
  [ # 3 ]

boordcomputer kan ik alles perfect zien (foto hier is vrij laag getrokken).
van de radio komen knoppen voor scherm-mode en “dark” uit het zicht, maar deze kan je wel makkelijk vinden (gebruik trouwens tegenwoordig grotere GPS, dus op zich valt dit nog goed mee)

misschien als je kleiner bent iets moeilijker te overzien (ik ben ca. 1m86).

Ik zal er proberen aan te denken om morgen foto’s te leveren van hoe het zicht is (in mijn geval) met zowel GPS als GSM geplaatst.
kan.

artikelcode is trouwens (misschien vind dealer het dan wel)
9476C5 CONSOLE

wel opletten dat je niet verschiet van de prijs…
(accessoires zijn al snel duur, en dit is nog maar deel om op dashbord te plaatsen, komt nog eens universele houder of GPS-voet op (wat je in geval van GPS wel meekrijgt).
Anderzijds als je volledig gelijkaardig wilt van BRODIT (markthouder) ben je op het tegen dat je alles kan plaatsen (houder & voet voor montage) bijna even duur maar staat het gewoon tegen zijkant voorruit of op beenhoogte tegen zijkant midden dashbord (aan ruitbediening) wat ik liever niet had.

Profiel  
 
BEkevin
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 83
Geregistreerd: 29-01-2011

- Berlingo B9 multispace
Gepost: 23 februari 2015 01:54 PM
  [ # 4 ]

Zoals gisteravond aangegeven even wat extra foto’s…

Het zicht zoals ik ervaar met GPS en GSM geplaatst op deze houder(s)

4 blaasmonden maar die van bestuurder enkel weg van het stuur (storend wegens korte afstand tov het stuur).
L blaasmond passagier mag enkel naar het midden (als deze naar rechts geplaatst is hangt die voor de airbag wat zeker niet aangeraden is).
R blaasmond passagier word ook omwille van de airbag afgeraden maar kan eventueel wel GSM-houder krijgen voor passagier (richting deur geplaatst blijft dit dan uit de weg voor airbag)

link met foto’s omtrent montage…
http://www.mijnalbum.be/Album=7DZQJVSW

waarbij oa deel handleiding, foto van bijgeleverd tool (kliksysteem lossen), en uitzicht.
Merk op dat de opzetring(ipv de houder) door mij zelf is afgeschuurd, primer kreeg en metalic zilver gespoten werd om beter te passen bij dashbord (foto achterkant toont de originele kleur)

Profiel  
 
argilla01
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 28-02-2012

Gepost: 09 mei 2015 10:22 AM
  [ # 5 ]

aub en waar haal je dat stuk speciaal gereedschap om dat te doen ??

Profiel  
 
BEkevin
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 83
Geregistreerd: 29-01-2011

- Berlingo B9 multispace
Gepost: 10 mei 2015 09:08 AM
  [ # 6 ]
argilla01 schreef:

aub en waar haal je dat stuk speciaal gereedschap om dat te doen ??

het nodige gereedschap zit bij in de set dat je koopt samen met handleiding, de houder zelf en een extra ring voor als je de houder niet gebruikt (je kan de houder wegsteken zodat men bvb minder makkelijk kunnen zien dat je GPS in de wagen hebt (=inbraakgevoeligheid))  .

Profiel  
 
argilla01
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 28-02-2012

Gepost: 10 mei 2015 01:02 PM
  [ # 7 ]

en waar kan men deze kit kopen in BE aub ??

Profiel  
 
BEkevin
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 83
Geregistreerd: 29-01-2011

- Berlingo B9 multispace
Gepost: 10 mei 2015 10:51 PM
  [ # 8 ]
BEkevin schreef:

in mijn geval trouwens gewoon bij dealer (BE) gehaald.
te bestellen, logisch gezien niet enkel bij Citroën maar ook bij Peugeot te verkrijgen.

BEkevin schreef:

artikelcode is trouwens (misschien vind dealer het dan wel)
9476C5 CONSOLE

wel opletten dat je niet verschiet van de prijs…

Profiel  
 
Bakske
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 09-10-2017

- Berlingo 1.6 HDi XTR 90
Gepost: 08 november 2017 09:56 PM
  [ # 9 ]

Even dit oude topic van onder het stof halen, want 3 jaar na datum ben ik op zoek naar dit PSA onderdeel 9476C5:


Heeft er iemand toevallig dit onderdeel in het voorbije jaar 2017 nog ergens op de kop kunnen tikken? Of een gelijkaardig onderdeel, mogelijk van een andere producent (ook voor op de verluchtingsmond)?


Het wordt al enige tijd niet meer geproduceerd door PSA en het is ook niet meer op voorraad.

Ik heb al enkele dealers gecontacteerd in de hoop dat ze dit nog ergens in een stoffig hoekje hadden liggen, maar tot op heden nog geen positief antwoord mogen ontvangen.

Ik heb ook al een aantal webshops gecontacteerd (met uitzondering van een paar Russische en Oekraiense) waar het onderdeel op vermeld stond, maar ook telkens zonder succes.

Ik vrees er een beetje voor dat ik het nog ergens zal kunnen vinden. Andere oplossingen ben ik niet 100% van overtuigd, maar er zal waarschijnlijk niets anders opzitten dan voor een alternatief te gaan.

Profiel  
 
extragroot
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 21-06-2007

Gepost: 11 november 2017 03:47 PM
  [ # 10 ]
Bakske schreef:

Even dit oude topic van onder het stof halen, want 3 jaar na datum ben ik op zoek naar dit PSA onderdeel 9476C5:


Heeft er iemand toevallig dit onderdeel in het voorbije jaar 2017 nog ergens op de kop kunnen tikken? Of een gelijkaardig onderdeel, mogelijk van een andere producent (ook voor op de verluchtingsmond)?


Het wordt al enige tijd niet meer geproduceerd door PSA en het is ook niet meer op voorraad.

Ik heb al enkele dealers gecontacteerd in de hoop dat ze dit nog ergens in een stoffig hoekje hadden liggen, maar tot op heden nog geen positief antwoord mogen ontvangen.

Ik heb ook al een aantal webshops gecontacteerd (met uitzondering van een paar Russische en Oekraiense) waar het onderdeel op vermeld stond, maar ook telkens zonder succes.

Ik vrees er een beetje voor dat ik het nog ergens zal kunnen vinden. Andere oplossingen ben ik niet 100% van overtuigd, maar er zal waarschijnlijk niets anders opzitten dan voor een alternatief te gaan.

3d printers doen overuren voor zulke tooltjes te printen tegenwoordig

 

1- Renault 5 campus
2- Nissan Vanette
3- Honda CRV
4- Citroen Berlingo II
5- Citroen Berlingo III
6- Citroen Berlingo IIII

Profiel  
 
Bakske
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 09-10-2017

- Berlingo 1.6 HDi XTR 90
Gepost: 13 november 2017 10:57 AM
  [ # 11 ]

3D printen is inderdaad ook nog een optie.

Een persoon of firma met een 3D printer (die dit voor me zou willen printen) zou ik misschien nog wel kunnen vinden maar de plannen voor het onderdeel heb ik spijtig genoeg niet, en ik weet in hoeverre plannen/technische tekeningen van PSA (mochten ze die al willen vrijgeven) geschikt zijn als input voor een 3D printer?


3D printen wordt trouwens wel de toekomst: fabrikanten zullen geen reserveonderdelen of dergelijke opties/onderdelen meer produceren en op voorraad nemen. Klanten zullen wel de plannen kunnen aankopen en ze zelf (laten) 3D printen. Maar dat is voorlopig spijtig genoeg nog toekomstmuziek.

Profiel  
 
KiteFlupke
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 05-04-2009

Gepost: 13 november 2017 01:18 PM
  [ # 12 ]

3D printers hebben als grote nadeel dat het minder sterk is als het gene wat uit een matrijs komt.

Profiel  
 
boeman
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 803
Geregistreerd: 08-05-2005

- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Gepost: 13 november 2017 04:31 PM
  [ # 13 ]

Dat is niet persé waar, maar in sterke mate afhankelijk van het materiaal waarmee geprint wordt. De meeste thuis 3d printers printen met PLA filament en dit is op sommige vlakken zeker zo geschikt als je gemiddelde PE of PP. Echter niet heel erg geschikt voor toepassing op je dashboard, aangezien het al kan vervormen bij een omgevings temperatuur van 40+ graden Celcius (*). Maar print je hetzelfde onderdeel in bijvoorbeeld ABS, dan heeft het eigenschappen vergelijkbaar met die van standaard onderdelen zoals ze gespuitgiet uit de matrijs komen, zeker geschikt voor hogere temperaturen dan in een auto gehaald kunnen worden.

(*) been there, done that. Ik heb hier een 3d printer staan waarmee ik met PLA print. Ik heb een eigen telefoonhouder voor op het dashboard ontworpen en geprint waar mijn telefoon inclusief hoesje en/of mijn vrouw haar telefoon inclusief hoesje in past. Eerste model voldeed in de winter, na de eerste mooie zomerdag niet meer, kromgetrokken. Nu het tweede model bedacht met veerachtige poten waarbij het minder uitmaakt of het vervormd, bovendien makkelijker terug te buigen met verhitten. Ik zou ook met ABS kunnen printen, maar dan moet ik eerst een nette behuizing om mijn printer heen maken met afzuiging ivm afvoer van giftige stoffen.

ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!

Profiel  
 
KiteFlupke
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 05-04-2009

Gepost: 13 november 2017 07:45 PM
  [ # 14 ]

Ikzelf heb ook een 3D printer en mijn ervaring:
PLA, gemakkelijkste te printen, kan niet tegen zon vocht en hitte.
ABS, lastiger printen. Je hebt een verwarmde tafel nodig en je moet behuizing hebben om printer zodoende de warmteverliezen beperkt zijn.
Giftige dampen… garage Smile

Printertje: creality cr-10

Profiel  
 
extragroot
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 21-06-2007

Gepost: 19 november 2017 08:12 PM
  [ # 15 ]
Bakske schreef:

3D printen is inderdaad ook nog een optie.

Een persoon of firma met een 3D printer (die dit voor me zou willen printen) zou ik misschien nog wel kunnen vinden maar de plannen voor het onderdeel heb ik spijtig genoeg niet, en ik weet in hoeverre plannen/technische tekeningen van PSA (mochten ze die al willen vrijgeven) geschikt zijn als input voor een 3D printer?


3D printen wordt trouwens wel de toekomst: fabrikanten zullen geen reserveonderdelen of dergelijke opties/onderdelen meer produceren en op voorraad nemen. Klanten zullen wel de plannen kunnen aankopen en ze zelf (laten) 3D printen. Maar dat is voorlopig spijtig genoeg nog toekomstmuziek.

plannen heb je niet nodig , je kan hier je ding doen :
https://www.tinkercad.com/

ff op youtube een cursus van 7minuten , en je kan ontwerpen en u vriend kan het printen in abs

1- Renault 5 campus
2- Nissan Vanette
3- Honda CRV
4- Citroen Berlingo II
5- Citroen Berlingo III
6- Citroen Berlingo IIII

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook