3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Bello - De type1 berlingo
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 08 september 2015 02:16 AM
  [ # 31 ]

Nieuwe remschijven en stabistangetjes ... Bello mag weer een jaar.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 04 mei 2017 12:24 PM
  [ # 32 ]

Een mijlpaal voor Bello. 200.000 Op de klok.
En een paar weken geleden zijn er een nieuwe D-riem, waterpomp en spanrollen in gezet. Als ‘t goed is kan ze nog jaren mee.

De enige euvels zijn de centrale vergrendeling die wel eens een eigen leven lijdt en dat er geen spanning meer op het lampje van de laadbak staat ...

Afbeelding Bijlagen
200.000-Bello_.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 30 mei 2017 08:42 PM
  [ # 33 ]

Sinds ik de distributie + spanrollen + waterpomp heb laten vervangen en tegelijk de kleppen heb laten stellen, wil Bello niet harder dan 125. Tot 110 gedraagt ze zich vrij normaal (net zo traag als voorheen), maar vanaf 125 begint ze te bokken en flinke zwarte walmen uit te blazen. Voor de operatie haalde ze met tegenwind nog bijna 150 en dan walmde ze niet ...

- Timing is gecontroleerd. Dat klopte. Toch is iets vroeger gezet. Geen effect.
- EGR aansturing was al afgedopt. Opnieuw gedaan, zodat ie zeker weten niks doet. Geen effect. Tikje gegeven voor het geval de klep niet helemaal in rust stond. Geen effect.

Waar denken jullie aan bij deze symptomen? Ik ben helemaal geen dieselkenner ...

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 30 mei 2017 08:48 PM
  [ # 34 ]

Klopt de nokkenastiming? Afstelling distributie gecontroleerd met de paspennen?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 30 mei 2017 08:58 PM
  [ # 35 ]

Heeft ie gecontroleerd en het klopte. Ook na meerdere slagen. Ik ga er ook niet vanuit dat ie de boel los haalt en dan niet goed nakijkt ... Het motortje start en loopt verder ook prima.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 31 mei 2017 04:09 PM
  [ # 36 ]

Pomptiming een tandje verdraaid?(of twee)

O, ik lees net dat ie zelfs even vroeger was gezet.
Dus dat staat (stond) goed.

Gr. Wim.

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 07 juni 2017 12:59 PM
  [ # 37 ]

Morgen gaan ze er weer naar kijken ... ‘k Hoop dat ze meer doen dan dat en dat ie daarna weer normaal rijdt.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 17 juni 2017 11:31 AM
  [ # 38 ]

Alee, Bello is intussen weer rood en haalde bij de testrit op de snelweg bijna 160. Op de teller dan, want er zitten wat te kleine wielen onder. tongue rolleye

Een verstopte aftermarket kat was de diagnose. Een bijzonder toeval ... En ze hebben het kleppendeksel er ook nog opnieuw af gehaald en deze keer lekdicht terug gemonteerd ...
Ik heb nu alleen nog het idee dat het blok stationair iets onrustiger draait dan voorheen. Dit is in de auto niet voelbaar maar wel hoorbaar want er beginnen dingen te resoneren onder de kap. Nou ja, alle vier pootjes doen wel mee en ze start ook nog altijd vlot, dus ik maak me er maar niet te druk om.

Afbeelding Bijlagen
Bello-weer-rood-kln.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook