Citroen en Saab
SySy
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 05-09-2014

Gepost: 06 september 2014 11:11 AM

hallo allemaal, 2 vreemde eenden in de bijt, Syb en Sylvia. Syb is al sinds 1984 verslingerd aan Saab….......Sinds gisteren hebben we een C32 camper gekocht van 1981, lijkt ons heel praktisch om ons bij jullie citrofiele forum aan te sluiten. oja, we komen uit Drachten .

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 06 september 2014 12:48 PM
  [ # 1 ]

Welkom!

Veel plezier op het forum!

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 06 september 2014 01:34 PM
  [ # 2 ]

Welkom.
Zet Saab zetels in de C32 geen gezaag ....

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
zwevend_tapijt
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 22-12-2013

Gepost: 03 oktober 2015 05:46 PM
  [ # 3 ]

kijk aan, ben ik toch niet de enige Saabrijdende Citroën-freak Smile

(voor zover je een 9000 een Saab kan noemen Wink )

Ooit gehad: 2x BX, 4x Xantia
Nu: 2001 Citroën Xantia 1.8 16v Plus, 25-GT-BN
en: 2x Saab 9000, Mercury Capri

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 03 oktober 2015 06:55 PM
  [ # 4 ]

Denk dat de 9000 inderdaad op het randje zit, is eerder een Lancia

Zelf nog steeds aan het kijken naar een 900 classic, een aero, moet verre van perfect zijn, rijdend en gekeurd, meer niet, liefst in ruil voor mijn Transalp van 87

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
zwevend_tapijt
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 22-12-2013

Gepost: 03 oktober 2015 07:09 PM
  [ # 5 ]

9000’s lijken meer op de Fiat Croma en Lancia Thema dan op de Alfa 164. de overige 3 deelnemers aan het Tipo4-project aan het begin van de jaren ‘80. voor de die-hard Saabrijder is alles na de 900Classic al geen Saab meer, laat staan dat ze de 9000 een Saab noemen.

Classic 900 Aero’s gaan in twijfelachtige staat al voor behoorlijke bedragen over de virtuele toonbank. sinds het failliet van Saab is het alleen maar ‘erger’  geworden. en een 9000 is eigenlijk alleen nog maar interessant als het een Aero 5-bak (want een Aero automaat heeft een andere turbo en levert 25pk minder) is in spic&span; staat en bij voorkeur (flink) gekieteld. de tijd dat een 9000 Anniversary (zoals ik hem rijd) voor bedragen van over de 3000 euro weggingen ligt inmiddels achter ons, zij het nog niet zo lang geleden. persoonlijk zou ik liever een 9000 Anniversary hebben dan een 9000Aero, voornamelijk vanwege de (voor mij) hondsberoerd zittende stoelen.

op het Saabforum, waar ik nu sinds 2009 rondloop, merk ik dat je als je een 9000 rijdt, een beetje meewarig wordt aangekeken. de 9000 is niet echt een Saab (maar stiekum wel de beste). 900 Classic-rijders slaan al gauw de 9000 over en kopen een 9-3 of 9-5, waarschijnlijk omdat ze dat toch meer Saab vinden dan een 9000, helaas zit er in een 9-3 of 9-5 meer GM-meuk dan in een 9000, en zijn ze motorisch ook niet zo betrouwbaar als een 9000. op de SaabHobbyClub033 heb ik met regelmaat 9-5’s langs zien komen met kapotte motor op 2,5 ton vanwege Black Sludge. eerste symptoom is een defecte turbo. als de monteur er geen kennis van heeft, ligt binnen 1000km na vervangen van de turbo het blok in puin. zo jammer want het zijn dijken van auto’s (alleen een beetje zwaar…)

Ooit gehad: 2x BX, 4x Xantia
Nu: 2001 Citroën Xantia 1.8 16v Plus, 25-GT-BN
en: 2x Saab 9000, Mercury Capri

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 03 oktober 2015 07:39 PM
  [ # 6 ]

Eerste wat je met een occasie Saab moet doen is de oliepan verwijderen om uit te kuisen las ik eens ergens, blijkt dus wel ergens te kloppen.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
zwevend_tapijt
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 22-12-2013

Gepost: 03 oktober 2015 07:47 PM
  [ # 7 ]

bij Turbo-Saabs van de bouwjaren 2000-2004 (of 1998-2002, ik ben het een beetje kwijt, omdat ik het met mijn 9000 niet aan de hand heb), is het eigenlijk een vereiste. daarnaast moet je de carterventilatie vervangen door een zgn ‘mod6’, een vervangend carteronluchtingssysteem. en na 60.000km weer de carterpan er onderuit en reinigen en regelmatig olie vernieuwen. oorzaak is namelijk een verstopte oliezeef. een ‘overleden’ turbo is een symptoom van het ‘begin van het einde’.

Ooit gehad: 2x BX, 4x Xantia
Nu: 2001 Citroën Xantia 1.8 16v Plus, 25-GT-BN
en: 2x Saab 9000, Mercury Capri

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook