5 van de 10
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Raid Arctique: Wintereditie 2016?
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 14 september 2014 11:00 PM
  [ # 61 ]

Als je dit soort voertuigen interessant vindt, kan je eens kijken op http://www.unusuallocomotion.com/
Je vindt er ook maffe voertuigen gebouwd door het Nederlandse Werklust.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5926
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 16 september 2014 12:47 PM
  [ # 62 ]

We kunnen natuurlijk ook gewoon aanhaken bij de Noordkaap Challenge. Smile

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 16 september 2014 01:22 PM
  [ # 63 ]

Winterbanden, sneeuwkettingen, verstralers, thermokleding, warme slaapzak, Beerenburg, €360 p.p., klaar! Cool

Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5926
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 16 september 2014 01:26 PM
  [ # 64 ]

Precies. En voor de auto’s is het verder dus geen enkele beproeving, zoals er staat beschreven.

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 16 september 2014 01:36 PM
  [ # 65 ]

Dat is dan weer een hele geruststelling Wink
Ik was al aan het kijken voor een pekelautootje.

JW

Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5926
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 16 september 2014 01:40 PM
  [ # 66 ]

Ik kan natuurlijk achterklepstickers in het ontwerp opnemen. Laughing

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 16 september 2014 01:40 PM
  [ # 67 ]
JWH schreef:

Ik was al aan het kijken voor een pekelautootje.

Da’s toevallig!
Ik had deze gevonden (kan ik tenminste ook languit liggen…):

Afbeelding Bijlagen
Foto-EKLEKX3B.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5926
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 16 september 2014 01:41 PM
  [ # 68 ]

Laughing

Profiel  
 
Wegenwacht Eend
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 24-03-2013

Gepost: 16 september 2014 07:00 PM
  [ # 69 ]

Voor diegene die mee gaan, zo ziet dat er uit in de winter bij Kiruna..

http://youtu.be/__dJrwB6pzw

En sommige moderne auto’s hebben al problemen met de winters hier.., laat staan bij -25 graden.

Profiel  
 
Gepost: 16 september 2014 07:07 PM
  [ # 70 ]

File, kilometers file…

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 16 september 2014 07:32 PM
  [ # 71 ]

Een beetje zoals Zeeland :p

Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5926
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 16 september 2014 08:02 PM
  [ # 72 ]
Wegenwacht Eend schreef:

Voor diegene die mee gaan, zo ziet dat er uit in de winter bij Kiruna..

http://youtu.be/__dJrwB6pzw

En sommige moderne auto’s hebben al problemen met de winters hier.., laat staan bij -25 graden.

 

Probeer je ons nu af te schrikken of probeer je het gevoel van avontuur groter te maken? Very Happy

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 16 september 2014 08:46 PM
  [ # 73 ]

Geinig. Zag ik daar nu bij 1:14 de Wegenwacht voorbij rijden? In een 4x4, dat wel…

In dit filmpje zie je tenminste wat en er wordt gereden.
Handig die stokken langs de weg, dan zie je tenminste waar de weg naar toe gaat. In het donker wel een uitdaging!

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3545
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 16 september 2014 09:13 PM
  [ # 74 ]

Ik ben de afgelopen jaren meerdere malen ( voor werk) in de winter boven de poolcirkel geweest, vaak in Noorwegen, een paar keer in Finland en Zweden. Gevlogen naar een kleine luchthaven en dan met bus en of taxi naar waar ik zijn moest, maar ook een paar keer een huurwagen gehad. Trips meestal van een paar dagen.
Wat mij bijgebleven is: Rijden op “spikes” doet iedereen daar, zelfs m’n huurwagens! en als je rustig en voorzichtig rijdt gaat dat prima. Met winterbanden zit je toch al snel met kettingen te werken bijvoorbeeld omdat die op verse sneeuw meer tractie geven.  Zout strooien doet men niet, heeft geen zin, grit wordt wel gestrooid als het ijzelt of de gesmolten sneeuw opvriest. Kettingen opleggen bij -20 is ook geen sinecure, maar met goede winterbanden en een aangepaste rijstijl kom je er vaak ook wel.
Verbaas je niet dat er in een dag een halve meter sneeuw kan vallen, en dan heeft men zeker wel de middelen om dat weg te krijgen maar dat neemt toch vaak tijd in beslag, en een weg word dan “gewoon” tijdelijk afgesloten totdat hij weer berijdbaar is. Hetzelfde als er een ongeval plaats vindt.  ( Ik heb daarnaast voor de grap eens op Oslo Airport gevraagd hoe vaak ze dicht waren vanwege de sneeuw, antwoord: Dat kon wel een paar keer gebeuren per jaar dat ze een uur of 2-3 dicht gingen, maar dat was toch uitzonderlijk, zelfs als er 1 meter sneeuw per dag viel….hun materieel is dan ook “impressing”. ).

Maar voor een rally met klassiekers nog een paar punten.
- Natuurlijk moet alles bestand zijn tegen -30 graden of meer, maar vergeet ook niet de bescherming van de carburateurs etc. bijvoorbeeld bij koude wind als je rijdt, en overal waar je in Nederland vocht in je auto hebt , daar vindt je dan ijsklompen.
- Zonder 0W olie krijg je een koude motor heel moeilijk aan de praat.
- Elk probleem aan de auto betekend: Afslepen en naar een verwarmde ruimte om te repareren. ( Bij -20 vriezen je vingers aan metaal vast en met dikke handschoenen repareren… ). Neem dat niet te licht, iedere klein ongemak wordt uitvergroot.
- De staat van je carrosserie heeft weinig invloed,  maar het is wel handig als je deuren niet vastvriezen, als je raam nog open kan bij -20 etc. GA er maar van uit dat alles wat water vasthoudt vastvriest… 
- Een “standkachel” is een heel aangename optie…. een “zuinige” auto maakt niet genoeg warmte om de auto warm te houden…...
- De mensen zijn bijzonder behulpzaam, maar verwacht niet dat ze haast hebben, ze zijn gewend dat er natuur hun leven mee bepaald.
- De Noorse kust is veel minder koud door de warme golfstroom dan verder het land in ! maar wel natter.

Iedere auto die APK gekeurd is” en dan winterbanden, kettingen, verstralers en “koude vloeistoffen” wel een beetje “licht” gedacht, maar 3FM wil “impulsief” doen.

Ik ga vast nadenken welke voertuig ik zou kunnen gebruiken.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 16 september 2014 10:51 PM
  [ # 75 ]

Wat mij betreft is voor de wintereditie de lol van het rijden in de sneeuw belangrijker dan het afleggen van grote afstanden.

Zoals hier op een meer in Lapland:

JW

Profiel  
 
 
5 van de 10
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook