1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
De C6 van Marinus 2.7 HDI V6
Marinus
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 13-12-2005

Gepost: 16 september 2014 03:38 PM

Hallo,

Ik ben al een tijdje in stilte op zoek naar een mooie C6, ze worden nu wat betaalbaarder.

Nu kwam ik er 1 tegen met 295,000 op de teller, van juli 2007
Gaat om een C6 3.0 V6 benzine met een lichtkleurig interieur en bijna alle opties.

De distributieriemen en waterpomp en automaatbak zijn vervangen op 28-08-2013.

Ik maak mij nogal zorgen om de 295.000 dit is toch wel erg veel of is dit voor een C6 geen probleem.

Hij moet € 9000,00 gaan kosten.

Ben even benieuwd wat de kenners ervan vinden?

Ik rijd per jaar ongeveer 15000 kilometer

Nu Citroen C6 2.7 exclusieve en C2, gereden Saxo 1.4 en AX 11TGE

Profiel  
 
simplex
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 24-10-2010

- C4 (1928-1932) torpedo
- Traction Avant 11B Familiale
- XM 2.1 td break sx
- C6 (2005-2012) 2,7 HDIF V6 EXCLUSIEF
- CX concorde
Gepost: 16 september 2014 04:35 PM
  [ # 1 ]

bijna 3 ton pff volgens mij vind je voor 9000,00 ook een met minder km

Profiel  
 
2cvtje
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1122
Geregistreerd: 29-05-2013

- AX Spot 1.1
Gepost: 16 september 2014 06:06 PM
  [ # 2 ]

Vind ik persoonlijk stevig aan de prijs met die kilometer stand…..

sleepy

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 16 september 2014 06:09 PM
  [ # 3 ]

Vind het allemaal nogal meevallen. Een nieuwe automaat, een nieuwe distributieriem en waterpomp zijn allemaal niet gratis hé...

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 16 september 2014 06:21 PM
  [ # 4 ]

Als je per se een benzine versie wil…...
2007 en nieuwe spullen en €9.000, dat kan wel zo’n beetje.

Die 300k km zou ik me niet zoveel zorgen over maken. Als je regelmatig de beurten geeft heb je nog wel een paar ton te goed.

Ik zou zelf echt ook in een diesel proefrijden om het verschil te ervaren. Ik had eerst een benzine en daarna een 2.7 HDi, ik wil echt niet meer terug.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Marinus
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 13-12-2005

Gepost: 16 september 2014 06:54 PM
  [ # 5 ]

Ben echt naar een benzine op zoek en die zijn wat lastiger te vinden.
Diesel is niet echt een optie, veel duurder in de wegenbelasting en ik rijd daar te weinig voor.

Nu Citroen C6 2.7 exclusieve en C2, gereden Saxo 1.4 en AX 11TGE

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 16 september 2014 07:29 PM
  [ # 6 ]

Ik nodig je van harte uit voor een proefrit in een C6 3.0 V6 benzine Smile

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 17 september 2014 09:12 PM
  [ # 7 ]

ik heb ook beide typen gereden en benzine rijdt zeker niet verkeerd, maar als je eenmaal de diesel heb gereden is de keuze vrij snel gemaakt.
En wat wegenbelasting betreft; al met al maakt het niet eens zoveel uit al je rond de 15.000 km rijd, waar je al snel op zit denk ik.

gr giel

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
guznax
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 19-05-2008

- CX GTI 2400 1981
Gepost: 17 september 2014 10:04 PM
  [ # 8 ]

In mijn situatie zou bij 15000 km de benzineversie nog altijd duurder zijn dan de diesel.
Ik zou het wel weten.

  Citroen C6 benzine     Citroen C6 diesel V6 2.7  

verbruik 1:  8,9     11,9  
brandstofkosten   2798     1714  
wegenbelasting   1212     2128  
afschrijving   1000     1000  
Verzekering   740     732  
banden   480     480  
onderhoud   1500     1500  
         
Totaal:  7730     7554  

kosten per maand   644,15     629,52  
per km   0,52     0,50

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1743
Geregistreerd: 29-07-2003

- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Shine EAT6
- DS 3 1.2 So Chic EAT6
- 2CV AZ-A
Gepost: 17 september 2014 10:15 PM
  [ # 9 ]

Gewoon lekker proefrit maken bij johan oldenhage ,...
Niets mis met een V6 benzine als je geen haast hebt en gewoon wil genieten

Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Blue Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien

Profiel  
 
Marinus
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 13-12-2005

Gepost: 18 september 2014 12:07 AM
  [ # 10 ]

Jeetje jullie brengen mij wel aan het twijfelen.
Wel is het zo dat er in de diesel veel meer keus is dan Benzine

Ik denk dat ik gewoon eens een proefrit moet maken in benzine en diesel.

Hoe is de 2.2 of moet ik toch voor de 2.7 V6 gaan ?

Nu Citroen C6 2.7 exclusieve en C2, gereden Saxo 1.4 en AX 11TGE

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 18 september 2014 08:55 AM
  [ # 11 ]

DE 2.2 Hdi is een prima keuze als je van relaxt cruisen houdt en niet per sé AMVAR en een automaat wil hebben. Hij is ook een stuk zuiniger dan de 2.7 Hdi.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
guznax
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 19-05-2008

- CX GTI 2400 1981
Gepost: 20 september 2014 01:16 AM
  [ # 12 ]

is het verschil tussen AMVAR en Hydractiv III goed merkbaar dan?
Ik lees hier dat de bollen van de C6 2.2 sowieso al wat zachter zijn dan die van dezelfde C5 met hydractive.

Profiel  
 
Marinus
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 13-12-2005

Gepost: 23 september 2014 11:17 AM
  [ # 13 ]
oldenhage schreef:

Ik nodig je van harte uit voor een proefrit in een C6 3.0 V6 benzine Smile


Hallo,

Ik heb u een mail gestuurd.

Nu Citroen C6 2.7 exclusieve en C2, gereden Saxo 1.4 en AX 11TGE

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2469
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 23 september 2014 08:08 PM
  [ # 14 ]
guznax schreef:

is het verschil tussen AMVAR en Hydractiv III goed merkbaar dan?
Ik lees hier dat de bollen van de C6 2.2 sowieso al wat zachter zijn dan die van dezelfde C5 met hydractive.

verschil is zeer duidelijk te merken hoor!!

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 06 oktober 2014 03:37 PM
  [ # 15 ]

@ Guznax: Je moet erg behoedzaam rijden met de benzineversie om in de buurt van 1:10 te komen. 1:12 in een dieselversie gaat moeiteloos.
Pas als je beide versies hebt geprobeerd ga je het verschil ten gunste van de diesel waarderen.
En dat mocht voor mij best een beetje kosten.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook