Extra 12v bij stuurkolom? Of handige plaats voor telefoon…?
Robert de k
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 28-08-2014

Gepost: 20 september 2014 10:00 AM

Ik wil de houder van mn telefoon kwijt in mn gc4p. Zuignap midden op t raam dus zinloos vanwege de afstand van t raam. Dus links op de zijruit. Alleen zit daar geen 12v voor mn lader en ik heb geen zin om kabels door de hele auto te leggen.

Is er een goede mogelijkheid om daar ergens 12 v vandaan te halen? Of kan de middenconsole makkelijk worden verwijderd om daar een aftakking te maken? Ik heb al een 12v stopcontact wat ik in een plastic plaat ergens zou kunnen monteren.

Profiel  
 
alwins
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 254
Geregistreerd: 16-11-2008

- Xsara Picasso 1.6 16V Caractere
- Xsara Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat Panoramadak
Gepost: 20 september 2014 12:57 PM
  [ # 1 ]

Ik vind zelf de telefoon aan de rechterkant het prettigst (ik ben rechtshandig), ik heb deze bevestiging: http://www.broditcenter.nl/brodit/brodit-proclips/brodit-proclip-citroen-c4-picasso-07-angled.html en het laadkabeltje kan dan gewoon in de 12v lader.

En voor de nieuwe C4P hebben ze ook een dergelijke clip.. Smile

Nu: Xsara Picasso 2.0 Exclusive
Hiervoor: Xsara Picasso 1.6 Caractere - Grand C4 Picasso 2.0 Exclusive -  Xsara Picasso 1.8 Difference 2 - C4 Picasso 1.6 THP Business - C5 Break 1.8 Ligne Prestige- C2 - AX

Profiel  
 
Robert de k
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 28-08-2014

Gepost: 20 september 2014 02:00 PM
  [ # 2 ]

Hmm ook een idee. Vind t wel jammer dat er maar 1 aansluiting voor 12 v in die picasso zit. Als je nog een iPad ofzo wilt laden moet je al een verdeelstuk gaan plaatsen en das best lelijk Smile

Niet goedkoop trouwens die brodit houders voor een stukkie plastic 😮

Profiel  
 
MrOlafk
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 83
Geregistreerd: 22-09-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTi lumiere
Gepost: 20 september 2014 04:08 PM
  [ # 3 ]

Ik heb om dezelfde reden mijn Tomtom niet tegen de voorruit geplakt, maar op mijn dashboardklep bevestigd, zie de foto.
De klep kan nog steeds geopend worden, met de Tomtom erop.

In plaats van de zuignap heb ik hiertoe in de voet een ringmagneet gemonteerd. Onder de dashboardklep zit een metalen ring. Je kunt de Tomtom dus met een hand bevestigen en er ook weer afhalen. De stroomkabel gaat gewoon naar de 12V aansluiting.

De bevestiging voldoet op zich goed, alleen bij hobbelige wegen wil het ding nog wel eens verschuiven. Misschien dat ik daarvoor nog eens een pinnetje op het dashboard plak, dat in een gaatje in de voet valt. Nadeel is dat de bevestiging hiermee niet meer compleet onzichtbaar is.

Wellicht dat deze oplossing ook voor je telefoon geschikt is.

Succes i.i.g.

Olaf

Afbeelding Bijlagen
IMG_1470.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
alwins
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 254
Geregistreerd: 16-11-2008

- Xsara Picasso 1.6 16V Caractere
- Xsara Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat Panoramadak
Gepost: 20 september 2014 04:16 PM
  [ # 4 ]

ik heb in mn C4GP twee aansluitingen voorin naast elkaar… Overigens kan je een 12 volt plug kopen met 2 USB poorten, met speciaal 1 poort voor de ipad (iets meer stroom of ampère of zoiets)

Nu: Xsara Picasso 2.0 Exclusive
Hiervoor: Xsara Picasso 1.6 Caractere - Grand C4 Picasso 2.0 Exclusive -  Xsara Picasso 1.8 Difference 2 - C4 Picasso 1.6 THP Business - C5 Break 1.8 Ligne Prestige- C2 - AX

Profiel  
 
soet
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 03-11-2012

Gepost: 25 september 2014 11:18 PM
  [ # 5 ]

Ik heb een aansluiting gemaakt in het linker dashboard kastje.
Nu kan de tomtom aan het zijruitje en de overlengte van het snoer kan in het kastje blijven!
Voor mij de ideale oplossing

Profiel  
 
Grijzemuis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 542
Geregistreerd: 26-08-2008

Gepost: 16 oktober 2014 10:28 PM
  [ # 6 ]

Ik heb een verstelbare klemhouder van het merk Belkin. Die zit op een zwartrubber verlengstokje (ja soort in stand buigbaar rubber stokje) van 20 centimeter ongeveer die buigbaar is. Dat word sterk vastgezet met een draaiklik systeem zuignap.

"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook