1 van de 21
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Welke verlichting voor mijn C4 Cactus?
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 24 september 2014 08:17 PM

Sinds afgelopen weekend ben ik de gelukkige bestuurder van een Citroën C4 Cactus Smile Wat ik altijd leuk vind is het plaatsen van gele lampen in mijn auto’s. Dat is hier geen optie aangezien de LED-verlichting altijd mee brand met de dimlichten (dit is ook niet uit te schakelen). Daarom overweeg ik om dim- en mistlichten te plaatsen die qua kleur gelijk zijn aan de LED-verlichting, zodat de kleur van de verlichting in ieder geval gelijk is. De standaard dim- en mistlichten zijn normale halogeenlampen die gelig afsteken bij de LED-verlichting (td)

Mijn vraag is wat voor dim- en mistlichten ik kan gebruiken zodat ik in de buurt kom van veel wittere LED-verlichting? Zie onderstaande foto’s voor een indicatie van het kleurverschil. De LED-verlichting is in het echt een stuk witte, met iets een blauwe gloed.

De dimlichten zijn H7 lampen, grootlicht H1 lampen en de mistlichten PS24W lampen.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 24 september 2014 10:29 PM
  [ # 1 ]

Het lijkt me dat je dan bij Xenon uitkomt..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
albveld
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 16-07-2014

Gepost: 25 september 2014 01:31 AM
  [ # 2 ]

Hoewel ik de Cactus nog niet voor de deur heb staan, speel ik ook al met de gedachte om (een goede) aftermarket xenonset te laten monteren. Voor mij persoonlijk speelt hierbij mee dat ik vrij veel in het donker rijd als gevolg van werktijden, maar als het gaat om het opheffen van kleurverschil tussen DRL en de rest, denk ik inderdaad ook dat xenon de beste optie is.

Op het gebied van halogeenverlichting schijnt GP Thunder nog het beste in de buurt te komen (qua kleur), maar er blijft duidelijk verschil zichtbaar en de helderheid/felheid van het licht haalt het niet bij xenon. GP Thunder is bijvoorbeeld hier verkrijgbaar: KLIK HIER (zelf geen ervaring mee en ook geen binding met de shop whatsoever).

Ik heb zelf nu ervaring met xenon, momenteel OEM in mijn Seat Leon, maar eerder met een aftermarket set van Pilot. Goed gemonteerd en goed afgesteld (en een goede kleurkeuze, 4300k of 5000k, 6000k wordt al twijfelachtig) is dat echt een toegevoegde waarde naar mijn idee.

Jammer dat de verlichtingsunits van de AirFlow 2L niet leverbaar zijn Sad ...

Profiel  
 
NeufegliseThierry
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 813
Geregistreerd: 06-06-2011

Gepost: 25 september 2014 06:45 AM
  [ # 3 ]

Als je het niet mooi vind (en dan kan ik je best volgen), moet je geen geel en wit licht combineren.

Maar: het is wél toegestaan. Ik kwam daar achter toen ik bij mijn klassieke Saab de stadslichten losgekoppeld had (want niet geel) en de APK keurmeester aangaf dat dit geen probleem is, geel en wit mogen samen, tegelijkertijd, gevoerd worden.

Ik neem aan dat in het donker het witte led licht dimt, dan heb je met regulier licht, maar zeker met een geel gekleurde LED verlichting toch gewoon die gele lichtbundel die jij en ik zo mooi vinden Smile

O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…

Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 25 september 2014 09:50 AM
  [ # 4 ]

@ albveld: voor de lichtopbrengst doe ik het niet, die mag wat mij betreft gelijk blijven. Met de koplampen in de hoogste (0) stand valt mij op dat de lampen al best ver en fel schijnen. Die heb ik daarom al naar stand 1 gezet.
Wat betreft die GP Thunder lampen: via een ander forum heb ik reeds de tip gekregen voor de volgende, volgens mij vergelijkbare, lampen: http://www.heuts.nl/shop/verlichting-h7-blue-xe-lampen-55w-4500k. Een ander iemand merkte daar op dat dergelijke lampjes met een blauw glaasje voor een blauwe gloed zorgen in de behuizing als ze uit staan, dat lijkt mij niet mooi.

@ NeufegliseThierry: De LED-verlichting dimt inderdaad zodra de dimverlichting ingeschakeld wordt. Het kleurverschil is echter aanzienlijk, en dat vind ik gewoon niet mooi. Geel licht zal enkel zorgen voor een nog groter kleurverschil.
Wat bedoel jij met geel gekleurde LED-verlichting? Het plaatsen van gele LED-lampjes als dimlichten?

Een ander optie zou gele folie op de LED-verlichting kunnen zijn, maar of ik dat nou zo geslaagd vind…?

Profiel  
 
MDC
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 446
Geregistreerd: 08-08-2006

- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTi Selection
Gepost: 25 september 2014 12:14 PM
  [ # 5 ]

Ik zou persoonlijk gewoon 1 of misschien 2 xenon setjes erin zetten , ik had ze van Xenonlamp.nl , deze hebben ze speciaal voor reflector koplampen, zodat ze de tegenligger niet verblinden.
Ik heb zelf nog een H7 set liggen, die paste niet in mijn Xantia, dit is 4300K

Profiel  
 
albveld
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 16-07-2014

Gepost: 25 september 2014 12:41 PM
  [ # 6 ]
Poekoek schreef:

@ albveld: voor de lichtopbrengst doe ik het niet, die mag wat mij betreft gelijk blijven. Met de koplampen in de hoogste (0) stand valt mij op dat de lampen al best ver en fel schijnen. Die heb ik daarom al naar stand 1 gezet.

Dat kan ik mij ook goed voorstellen, moderne halogeenkoplampen hebben ook gewoon een sterke, felle lichtbundel. Ik wil het eerst even aankijken zodra ik de auto krijg, alvorens een beslissing te nemen.

Poekoek schreef:

Wat betreft die GP Thunder lampen: via een ander forum heb ik reeds de tip gekregen voor de volgende, volgens mij vergelijkbare, lampen: http://www.heuts.nl/shop/verlichting-h7-blue-xe-lampen-55w-4500k. Een ander iemand merkte daar op dat dergelijke lampjes met een blauw glaasje voor een blauwe gloed zorgen in de behuizing als ze uit staan, dat lijkt mij niet mooi.

Dit klopt inderdaad! Ik heb in de Meriva B van mijn vader de gelige halogeen dagrijverlichting vervangen door lampjes met blauw glas (aangezien LED-lampjes niet door de boordcomputer werden geaccepteerd). Het licht is een stuk witter, maar de blauwe lampjes zijn heel opvallend zichtbaar in de lampunit, vooral door de heldere lampglazen van tegenwoordig. Als ik een keer bij ze langs kom, maak ik even een foto voor je ...

Poekoek schreef:

Een ander optie zou gele folie op de LED-verlichting kunnen zijn, maar of ik dat nou zo geslaagd vind…?

Dit zou ik je sterk afraden. Ik heb het zelf een keer geprobeerd, LED H11 lampen in mijn (toenmalige) mistlampen en een geel folie er overheen. Door de blauwige tint van LED-lampen zelf, geeft het uiteindelijk een soort groen licht af, geen gezicht.

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 25 september 2014 01:46 PM
  [ # 7 ]

In mijn vorige XM had ik 4x deze lampen van Philips gemonteerd. Gaven een bak licht van jewelste en veel witter (zelfs met een blauwige gloed) dan standaard H1’s. Dat blauwige kwam denk ik door het blauwe tipje van de lampen. Hoe dat zit bij de H7 variant van deze lampen, dat weet ik niet.
In ieder geval zag je het blauwige niet in de reflectoren als de lichten uit waren.
Bij de verkoop van die auto ben ik vergeten om ze er uit te halen. Ik heb ze voor mijn huidige XM ook niet meer gekocht omdat ik het voor een XM te wit/blauw vond.

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 25 september 2014 02:06 PM
  [ # 8 ]
albveld schreef:
Poekoek schreef:

Wat betreft die GP Thunder lampen: via een ander forum heb ik reeds de tip gekregen voor de volgende, volgens mij vergelijkbare, lampen: http://www.heuts.nl/shop/verlichting-h7-blue-xe-lampen-55w-4500k. Een ander iemand merkte daar op dat dergelijke lampjes met een blauw glaasje voor een blauwe gloed zorgen in de behuizing als ze uit staan, dat lijkt mij niet mooi.

Dit klopt inderdaad! Ik heb in de Meriva B van mijn vader de gelige halogeen dagrijverlichting vervangen door lampjes met blauw glas (aangezien LED-lampjes niet door de boordcomputer werden geaccepteerd). Het licht is een stuk witter, maar de blauwe lampjes zijn heel opvallend zichtbaar in de lampunit, vooral door de heldere lampglazen van tegenwoordig. Als ik een keer bij ze langs kom, maak ik even een foto voor je ...

Dat zou fijn zijn, alvast bedankt! Overigens heeft de Cactus juist weer een vrij donkere en diep gelegen koplampunit, dus wellicht valt het bij deze auto een stuk minder op als je lampjes met blauw glas plaatst. Zie hier een duidelijke foto van de koplamp:

Misschien dat ik dat eerst maar eens ga bekijken hoe blauw de gloed werkelijk is. Dan kan ik later altijd nog andere opties proberen.

@ par eXeMple!: bedankt voor de tip, ik zal die eens bekijken.

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 26 september 2014 07:47 PM
  [ # 9 ]

Het is uiteindelijk een setje lampjes worden met een blauw glaasje en volgens de verpakking 4200k. De kleur van het licht is nagenoeg gelijk aan die van de LED-jes en er is geen blauwe gloed zichtbaar in de koplampen Smile Ik denk dat dit ook te maken heeft met de donkere en diep gelegen behuizingen van de Cactus.

Ook nog even 2 foto’s, waarbij ik moet zeggen dat hier nog wel wat kleurverschil zichtbaar is (al veel minder), maar dat dit in het echt veel minder is (amper zichtbaar).

Meteen maar even de knipperlichten aan de achterkant vervangen voor Silvervision-achtige lampjes:

Ik moet nu alleen nog op zoek naar vervangende lampjes voor in de mistlichten.

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 29 september 2014 09:40 AM
  [ # 10 ]

Vanochtend kwam ik, in het donker, een Opel Zafira tegen die een blauwe gloed in zijn koplampen blijkbaar niet erg vond. Echt een wereld van verschil, ik ben blij dat ik ben gegaan voor de lampjes die ik er nu in heb zitten Smile

Profiel  
 
konajra
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 25-08-2014

Gepost: 30 september 2014 11:30 PM
  [ # 11 ]

Wil je het merk van je nieuwe lampen prijs geven? Die nieuwe lampen in je knipperlichten achter is ook een mooie verbetering.

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 01 oktober 2014 12:06 AM
  [ # 12 ]

Zeker geen geheim, ik zal het morgen even opzoeken.

Die in mijn knipperlichten zijn Autostyle Silvervision lampjes, een goedkoper alternatief voor Philips Silvervision lampjes. Vrijwel hetzelfde effecet hebben ze. Ik wil ze voor ook nog plaatsen, al zie je het achter meer.

Profiel  
 
fibi_18
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 30-09-2006

- C8 2.2 benzine
Gepost: 29 oktober 2014 10:30 PM
  [ # 13 ]

Beste,

Weet je al welk merk lampjes in de koplamp hebt gehangen?

Smile

Profiel  
 
fibi_18
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 30-09-2006

- C8 2.2 benzine
Gepost: 10 november 2014 12:37 AM
  [ # 14 ]

Iemand anders al misschien de lampjes voor vervangen. Ben wel benieuwd welk merk er het beste bij de led verlichting passen.

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 10 november 2014 07:50 AM
  [ # 15 ]

Ik heb hier een tijdje terug een foto van geplaatst in het C4 Cactus Nieuwtjes topic. Even doorheen bladeren en je zult een foto vinden van het doosje.

Profiel  
 
 
1 van de 21
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook