racechip.de op C5 III x7 2.2 hdi
kukelu
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 15-12-2005

Gepost: 29 september 2014 07:56 PM

ik heb sinds een paar weken een racechip PRO op mijn diesel,
ik heb deze in kunnen stellen op stand A7, dat is het maximum, anders krijg ik storingen. Racechip zegt B1 als instelling, maar dat is net te ver.
Auto trekt sneller op, heeft meer koppel en gaat langer door bij hoge toerentallen.

hij is ook zuiniger, scheelt 5 tot 10 %.

Ik vind het een verbetering, heeft er iemand commentaar of vragen?

Xantia activa II 2.0 turbo ct lpg g3 Vialle LPI 1998 330k
BX break 16tgi 1991 naar de sloop
kadett gsi 1990 met heku carcamp 234k verkocht
C2 2008 65k
C5 ph3 2.2 hdi exclusive 2009 155k
Chevrolet National 1928
citroen C3 trefle 1925 verkocht
c3 pluriel 3 stuks

Profiel  
 
exroosje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 498
Geregistreerd: 20-10-2005

Gepost: 29 september 2014 11:44 PM
  [ # 1 ]

Op welke sensor(en) zit ie?

Normaliter is zo’n racechip niet het meest subtiele device wat je kunt krijgen…

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 29 september 2014 11:47 PM
  [ # 2 ]
Profiel  
 
kukelu
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 15-12-2005

Gepost: 30 september 2014 07:45 PM
  [ # 3 ]

dat is em, 249 euro,

Ik heb hem van marktplaats voor 80 euro

Ik had vorig jaar die duurste laten komen, maar weer terug gestuurd.
Ik kreeg bij instelling B1 dezelfde melding. Dacht toen is weel een hoop geld voor iets wat gedoe is,
nu voor 80 euro toch wel leuk.

Xantia activa II 2.0 turbo ct lpg g3 Vialle LPI 1998 330k
BX break 16tgi 1991 naar de sloop
kadett gsi 1990 met heku carcamp 234k verkocht
C2 2008 65k
C5 ph3 2.2 hdi exclusive 2009 155k
Chevrolet National 1928
citroen C3 trefle 1925 verkocht
c3 pluriel 3 stuks

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 30 september 2014 07:48 PM
  [ # 4 ]

Ik ben met name benieuwd naar de levensduur van de EGR-klep, het roetfilter en de turbo. Dat roetfilter gaat naar mijn idee als eerste geest geven.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
kukelu
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 15-12-2005

Gepost: 30 september 2014 10:19 PM
  [ # 5 ]

ik ben benieuwd waarom je dat denkt?
De auto is zuiniger, dan moet de verbrranding ook beter zijn.
Ik rij overigens niet harder dan normaal.
Overigens, dat roet filter word toch geregenereerd? waarrom zou het kapot gaan?

Zou ik de computer van een model 2010 er in kunnen zetten? dat zou hetzelfde effect moeten hebben.

Xantia activa II 2.0 turbo ct lpg g3 Vialle LPI 1998 330k
BX break 16tgi 1991 naar de sloop
kadett gsi 1990 met heku carcamp 234k verkocht
C2 2008 65k
C5 ph3 2.2 hdi exclusive 2009 155k
Chevrolet National 1928
citroen C3 trefle 1925 verkocht
c3 pluriel 3 stuks

Profiel  
 
kukelu
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 15-12-2005

Gepost: 30 september 2014 10:21 PM
  [ # 6 ]

de chip zit aangesloten op de commonrail

Xantia activa II 2.0 turbo ct lpg g3 Vialle LPI 1998 330k
BX break 16tgi 1991 naar de sloop
kadett gsi 1990 met heku carcamp 234k verkocht
C2 2008 65k
C5 ph3 2.2 hdi exclusive 2009 155k
Chevrolet National 1928
citroen C3 trefle 1925 verkocht
c3 pluriel 3 stuks

Profiel  
 
exroosje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 498
Geregistreerd: 20-10-2005

Gepost: 01 oktober 2014 10:30 AM
  [ # 7 ]

Dus wat die chip doet is de commonrail druk verhogen.

Doe je dit met mate, dan krijg je inderdaad efficiëntere verbranding door betere inspuiting. Draai je de druk te ver op dan zal er bij vol gas er veel te veel diesel ingespoten worden (tov de hoeveelheid lucht) waardoor de roet wel enorm toeneemt. Je roetfilter moet sneller regenereren en is dus eerder stuk.

Tevens is de druk in de commonrail hoger en dus moet je HD pomp harder werken. Deze kan eerder de geest geven.

Wederom, doe je het met mate zal het allemaal wel meevallen.

Ik zou gedacht hebben dat die duurdere modellen een 2e sensor aansturen (nl. de turbodruk) zo kan je ook de hoeveelheid lucht verhogen en veel verder gaan met tuning. Verschil is ook dat de goedkope modellen met sub-d aansluitingen werken die niet waterproof zijn. Deze moet je dus ergens droog monteren.

Ik zie geen issues voor de EGR specifiek.

Blijft natuurlijk over dat bij de 2.7 met automaat het tunen zonder specifieke koppel begrenzing voor de automaat niet zo’n goed idee is. Maar zo’n koppelbegrenzing bereik je alleen via een chiptuning op maat. 
(Een standaard chiptuning van een grote partij doet feitelijk niet veel anders dan hierboven geschetst)

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100

Profiel  
 
kukelu
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 15-12-2005

Gepost: 01 oktober 2014 11:03 AM
  [ # 8 ]

Dank voor je info.

Ik heb een 2.2 hdi met handbak en die mag 1900 kg trekken dus dat zal wel goed komen.

Overigens mijn regeneratie vloeistof van het roetfilter is nu wel op, maar ik heb zelf al ca. 44 k gereden met mijn C5 er staat nu ca. 152k op. Ik weet niet of het ooit al is bijgevuld.

Volgens race chip gaat vanzelf de turbodruk omhoog vanwege de grotere hoeveelheid brandstof die ingespoten is.

En inderdaad ik had ook gedacht dat die druk wel electronisch geregeld zou worden.

Heeft er iemand nog een idee over een computer van een jonger model of je die er in kan zetten?

Xantia activa II 2.0 turbo ct lpg g3 Vialle LPI 1998 330k
BX break 16tgi 1991 naar de sloop
kadett gsi 1990 met heku carcamp 234k verkocht
C2 2008 65k
C5 ph3 2.2 hdi exclusive 2009 155k
Chevrolet National 1928
citroen C3 trefle 1925 verkocht
c3 pluriel 3 stuks

Profiel  
 
kukelu
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 15-12-2005

Gepost: 01 oktober 2014 11:05 AM
  [ # 9 ]

Trouwens een upgrade naar RT6 , wat houdt dat in ?
Dat zie ik in je profiel staan.

Xantia activa II 2.0 turbo ct lpg g3 Vialle LPI 1998 330k
BX break 16tgi 1991 naar de sloop
kadett gsi 1990 met heku carcamp 234k verkocht
C2 2008 65k
C5 ph3 2.2 hdi exclusive 2009 155k
Chevrolet National 1928
citroen C3 trefle 1925 verkocht
c3 pluriel 3 stuks

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3539
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 01 oktober 2014 11:56 AM
  [ # 10 ]

Computer van een 2010: Alles hangt in zo’n auto electronisch aan elkaar, dus als je de computer van de HDI wil vervangen zul je de BSI moeten vertellen dat er een andere in zit.. en dan heb je een lexia nodig en de kennis hoe het moet, want je moet instellen dat er een andere versie in zit. Waarom zou je dat doen?

Typisch Diesel: De Turbo wordt afgeregeld op druk, maar die past zich juist niet aan aan de gasklepstand. Ik betwijfel dus ernstig of je Turbo druk verhoogd wordt, het is dus andersom als je zegt: De maximale hoeveelheid brandstof wordt geregeld naar de hoeveelheid lucht, die altijd maximaal is. ( Bij een benzine is dat niet zo). Die Turbo druk wordt gemaximeerd om juist niet meer vermogen te krijgen, zodat je de boel niet in de soep draait. 

Ik zou maar eens wat lezen over dat roetfilter/FAP. Die loopt sneller vol als je meer roet produceert. Als je geen “vloeistof” er bij hebt dan werkt ie niet meer, dan zou je hem eerder moeten vervangen: Dat staat je toch eerdaags te gebeuren, want vaak zijn die FAP’s wel tussen 150.000 en 200.000 km vol.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1743
Geregistreerd: 29-07-2003

- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Shine EAT6
- DS 3 1.2 So Chic EAT6
- 2CV AZ-A
Gepost: 01 oktober 2014 12:08 PM
  [ # 11 ]

Geen eolyse ( laag peil ) dan krijg je gelijk een melding hoor ...
Normaal gaat dit ongeveer 180K mee, ik zou zelf op voorhand bijvullen en resetten.

Verhaal over de RT6 upgrade staat hier ; http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=63&t=10412&p=500190&hilit=rt6#p500190

Wink

Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Blue Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien

Profiel  
 
kukelu
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 15-12-2005

Gepost: 02 oktober 2014 10:07 PM
  [ # 12 ]

Vloeistof is vandaag bijgevuld, het filter is verder OK

Xantia activa II 2.0 turbo ct lpg g3 Vialle LPI 1998 330k
BX break 16tgi 1991 naar de sloop
kadett gsi 1990 met heku carcamp 234k verkocht
C2 2008 65k
C5 ph3 2.2 hdi exclusive 2009 155k
Chevrolet National 1928
citroen C3 trefle 1925 verkocht
c3 pluriel 3 stuks

Profiel  
 
exroosje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 498
Geregistreerd: 20-10-2005

Gepost: 03 oktober 2014 11:12 PM
  [ # 13 ]
kukelu schreef:

Trouwens een upgrade naar RT6 , wat houdt dat in ?
Dat zie ik in je profiel staan.

Klopt, ik had een myway en nu een RT6
Is het nieuwe navigatiesysteem emt HD scherm, bluetooth streaming, USB aansluiting, snelheidslimieten etc etc


Dat de turbodruk omhoog gaat door de hogere commonraildruk lijkt me onwaarschijnlijk. Maar ik ken de kenvelden niet dus….
Bovendien is de max turbodruk begrenzing gewoon gebleven.

Aan de andere kant, als het werkt werkt het

Wist niet dat de 22HDI er met handbak was.  Dat is dan zekere de 170pk versie?

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100

Profiel  
 
kukelu
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 15-12-2005

Gepost: 09 oktober 2014 06:56 PM
  [ # 14 ]

Hoi

Ja de 2.2 hdi , die mag 1900 kg trekken, exclusive erg mooi, fijne auto 170 pk.
Heeft nu echt meer souplesse. Ben er nog steeds blij mee die chip.

Xantia activa II 2.0 turbo ct lpg g3 Vialle LPI 1998 330k
BX break 16tgi 1991 naar de sloop
kadett gsi 1990 met heku carcamp 234k verkocht
C2 2008 65k
C5 ph3 2.2 hdi exclusive 2009 155k
Chevrolet National 1928
citroen C3 trefle 1925 verkocht
c3 pluriel 3 stuks

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook