6 van de 8
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende > 
   
Levertijden Citroën C4 Cactus
Tjurd
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 18-02-2015

Gepost: 19 februari 2015 11:05 PM
  [ # 76 ]

Ook nieuw op dit forum, al enige tijd wat artikelen gelezen echter leek het me nu tijd om ook maar even een account aan te maken.

Ik heb eind november de cactus besteld

In dit geval de 14% lease versie

-De Shine uitvoering (blijkbaar beter uitgevoerd dan de business uitvoering)
-Wit met zwart
-automatisch inparkeren
-Bruine stoffen interieur
-reservewiel
-Panorama dak

Op leer en dab+ na eigenlijk fully loaded Smile

Maandag wordt hij afgeleverd Very Happy,

Inmiddels al de led kentekenlampjes besteld en de H7 white nog wat lampen (leek wel erg vet bij andere forummers)

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 20 februari 2015 09:01 AM
  [ # 77 ]

Velgen worden, net als de trekhaak, pas na registratie in NL gemonteerd en hebben daardoor geen invloed op de bijtelling. Omdat ze niet tot de standaarduitrusting van de Business-versie behoren betaal je er in aanschaf alleen wel de hoofdprijs voor.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Tjurd
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 18-02-2015

Gepost: 20 februari 2015 09:26 AM
  [ # 78 ]

edit mod; Quote gewist. Het quoten van het voorgaande bericht is onzin.

Echter is de cactus 14% dankzij deze velgen, de wieldoppen dragen bij aan een lagere luchtweerstand waardoor er minder co2 uitstoot zou moeten zijn.

Nu ben ik er inmiddels ook achter dat dat niet gecontroleerd wordt echter ben ik wel benieuwd hoe jij die optie hebt aangegeven bij de lease maatschappij, gezien bij citroen de velgen prijs ex banden worden getoond en de kosten voor winterbanden zijn volgens mij ook gebaseerd op 14inch velgen. Ongetwijfeld dat 17inch winterbanden aanzienlijk duurder zijn. (mits jij winterbanden hebt)

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 20 februari 2015 10:02 AM
  [ # 79 ]

edit mod; Quote gewist. Het quoten van het voorgaande bericht is onzin.

Dat maakt bij het achteraf monteren van accessoires, op de manier die Mulder beschrijft, niet uit. Het heeft naast dat het geen invloed heeft op de bijtelling ook geen invloed op de theoretische uitstoot. Die geldt alleen voor opties gemonteerd in de fabriek.

Die wieldoppen zitten overigens op elke uitvoering van de BlueHDi, niet enkel de Business.

Profiel  
 
Tjurd
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 18-02-2015

Gepost: 20 februari 2015 11:20 AM
  [ # 80 ]

edit mod; Quote gewist. Het quoten van het voorgaande bericht is onzin.

Dat maakt bij het achteraf monteren van accessoires, op de manier die Mulder beschrijft, niet uit. Het heeft naast dat het geen invloed heeft op de bijtelling ook geen invloed op de theoretische uitstoot. Die geldt alleen voor opties gemonteerd in de fabriek.

Die wieldoppen zitten overigens op elke uitvoering van de BlueHDi, niet enkel de Business.

De blue hdi is uitgevoerd met deze doppen om hem een dusdanig zuinige uitstoot te laten geven dat zowel 14%  bijtelling heeft en ook als zuinige auto te boek staat. De wieldoppen hebben wel degelijk invloed op de uitstoot van de auto. In dit geval de luchtweerstand. Ik heb jet niet verzonnen, aldus de dealer is theoretisch een boete mogelijk inclusief met terug werkende kracht 20% bijstelling betalen gezien de uitstoot met andere velgen boven 82 gram uitkomt. Dit wordt echter niet gecontroleerd door de belastingdienst/ politie.

Of het nu om de buisness of shine uitvoering gaat maakt niet uit, ik heb ook de shine uitvoering die standaard met knappe velgen wordt uitgevoerd in het geval van een andere motor of automaat. Gezien het blok/ de automaat bak er al voor zorgt dat 82 gram uitstoot niet wordt gehaald. Dus kunnen er ook wel “minder zuinige” velgen onder.

De uitstoot wordt niet alleen bepaald aan de hand van de motor maar ook van de luchtweerstand, rolweerstand en ongetwijfeld meerdere factoren.

Profiel  
 
Tjurd
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 18-02-2015

Gepost: 20 februari 2015 11:27 AM
  [ # 81 ]

Vandaar dat ik dus niet de crossvelgen heb en wel benieuwd ben hoe Mulder dit geregeld heeft met zijn lease maatschappij 😉

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 20 februari 2015 11:56 AM
  [ # 82 ]

Op exact de manier zoals ik beschrijf Wink Je snapt echter het verschil tussen een fabrieksoptie (waarbij de uitstoot inderdaad omhoog zou gaan) en accessoire niet volgens mij.

Om niet verder offtopic te gaan: lees dit maar eens, mocht je overwegen Cross velgen te laten monteren op je 14%-Cactus: http://www.marklanphen.nl/blog/uitspraak-belastingdienst-over-bijtelling-na-aanpassingen-configuratie-lease-auto/

De Cactus is al mijn 3e 14%-auto waarbij ik grotere velgen dan standaard heb laten monteren. Ik heb het als volgt geregeld met de leasemaatschappij: Cross velgen als accessoire op laten nemen op de offerte van de dealer en op basis van die offerte het leasebedrag laten berekenen. De leasemaatschappij houd in dat geval bij het afgeven van de offerte rekening met de kosten van de grotere velgen, het eventueel hogere brandstofverbruik en duurdere banden. Vraag het maar eens na bij je leasemaatschappij, je bent vast niet de eerste die dit bij ze voor legt Wink

Profiel  
 
Tjurd
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 18-02-2015

Gepost: 20 februari 2015 12:21 PM
  [ # 83 ]

edit mod; Quote gewist. Het quoten van het voorgaande bericht is onzin.

Gebruik de knoppen ‘snelle reactie’ of ‘plaats reactie’


Top, bedankt, ik denk dat ik wat bang-gepraat ben door de dealer. Jammer, eens kijken of het nog met terugwerkende kracht kan 😊

Profiel  
 
hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 334
Geregistreerd: 07-10-2014

Gepost: 20 februari 2015 01:53 PM
  [ # 84 ]

Over levertijden gesproken, kijk eens op het filmpje, resultaat van het fabriekswerk…

http://youtu.be/QwdrXQsGg68

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 20 februari 2015 03:37 PM
  [ # 85 ]
Tjurd schreef:

edit mod; Quote gewist. Het quoten van het voorgaande bericht is onzin.

Echter is de cactus 14% dankzij deze velgen, de wieldoppen dragen bij aan een lagere luchtweerstand waardoor er minder co2 uitstoot zou moeten zijn.

Nu ben ik er inmiddels ook achter dat dat niet gecontroleerd wordt echter ben ik wel benieuwd hoe jij die optie hebt aangegeven bij de lease maatschappij, gezien bij citroen de velgen prijs ex banden worden getoond en de kosten voor winterbanden zijn volgens mij ook gebaseerd op 14inch velgen. Ongetwijfeld dat 17inch winterbanden aanzienlijk duurder zijn. (mits jij winterbanden hebt)

Ik heb de dealer gemeld dat ik 17 inch wilde; de kosten van die set plus banden (€ veel,-) wordt op de offerte vervolgens verrekend met de inruil van de set stalen wielen plus banden.
M.b.t. de winterbanden: de maatschappij heeft gekeken hoeveel duurder 17 inch winterbanden op mijn zomer-Cross-velgen was t.o.v. de standaard 15 inch winterset op staal. Dat bleek zodanig mee te vallen dat het akkoord was.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Tjurd
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 18-02-2015

Gepost: 20 februari 2015 03:42 PM
  [ # 86 ]

Top bedankt voor de info, mag ik vragen wat je bij inruil uiteindelijk moest betalen voor de velgen incl banden?

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 20 februari 2015 03:47 PM
  [ # 87 ]

Staat voor € 1.750 in de offerte…
Zonder inruil € 2.350…

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Longhill
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 23-12-2014

Gepost: 20 februari 2015 05:11 PM
  [ # 88 ]
hoeksepeet schreef:

Over levertijden gesproken, kijk eens op het filmpje, resultaat van het fabriekswerk…

http://youtu.be/QwdrXQsGg68

Mooi filmpje, zo’n Cactustrein zie je niet iedere dag.. Geeft wel een beeld van de populariteit van de gekozen kleuren; geel, rood en blauw zijn duidelijk in de minderheid.  gulp Te veel contrast heeft niet de voorkeur?

Profiel  
 
T.A.F.
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 21-10-2014

Gepost: 20 februari 2015 09:39 PM
  [ # 89 ]

Geweldig om al die verschillende Cactussen te zien, hier nog zo’n mooi filmpje :

http://youtu.be/a6hNBmr0Irc

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 20 februari 2015 09:44 PM
  [ # 90 ]

Die 2 peugeotjes op de trein in het laatste filmpje moeten zich wel eenzaam voelen

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
 
6 van de 8
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook