2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
ID 19 B
lopezdijkstra
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 430
Geregistreerd: 09-04-2006

Gepost: 13 oktober 2014 07:20 PM
  [ # 16 ]

Kun je de eerste foto’s nog eens plaatsen?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43460
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 13 oktober 2014 07:21 PM
  [ # 17 ]

Alle foto’s zijn zichtbaar.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
lopezdijkstra
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 430
Geregistreerd: 09-04-2006

Gepost: 13 oktober 2014 08:05 PM
  [ # 18 ]

Fijn! Ik zie dat ze weer zichtbaar zijn. Ik zou mijn geld toch zetten op een 67ér. Ben erug benieuwd welk versnellingsbak nummer de voiture heeft. Ik persoonlijk zou wel willen weten uit welk jaar de auto komt? Ik heb namelijk voor een overgangs model meer doekoe over.

Gat in het schutbord voor de ruiten sproeier is op latere modellen toch ook weg gehaald?

Wat ik dusver heb gezien.
<67
lucht slang.

>67ér
-Dv Motor.
-2 losse zekerings kastjes
-Volgens mij lage stoel leuningen.
-binnenverlichting B-stijl.
-Handrem handel
-doorvoer schutbord Ruiten wisser slangetjes.

Na 68
Olie vuldop
voorschermen natuurlijk
wisselstroom Dyname

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5396
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 13 oktober 2014 08:27 PM
  [ # 19 ]

In ‘67 kwamen de eerste 3e neuzen al.
Ik meen me vaag te herinneren dat de auto van m’n vader (‘67 3e neus) een grijze stuurspaak had.
Er zat ook zo’n klein ruitensproeierreservoir in met zo’n handpompje.
Wel stoffen bekleding ( die overigens helemaal niet zo sterk was) en dus verstralers die vast waren.
En aan één kant de interieurverlichting op de B-stijl.
Ook een klokje, dat werd later bij de DSpecial vergeten…
Verder had ie ook het plattere lampje met de dubbele functie (laadstroom (wisselstroomdynamo!)en LHM druk?)
Bij de ‘67 2e neus was dat volgens mij alleen voor de laadstroom en het glaasje was kegelvormig.
Die olievuldop was toch niet anders?
Ik gok dus op een vroege 3e neus van ‘67 of ‘68

Profiel  
 
lopezdijkstra
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 430
Geregistreerd: 09-04-2006

Gepost: 13 oktober 2014 09:36 PM
  [ # 20 ]

Ik denk dat je gelijk hebt hans qua gokken. Het stuurwiel is inderaad niet orgineel. Ik ben er onlangs achter gekomen dat het koordje op de vuldop pas later is gekomen.
http://www.koolhaas.demon.nl/dash.htm  Volgens mij zie je hier een ID dashboard hier met een kegel laadlampje in combinatie handrempedaal. Zou de ID normale gewoon een kegelglaasje & gelijkstroom tot aan halverwege 68 gehad hebben? Halverwege 68 kwam de zwart gecoate dash toch?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43460
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 13 oktober 2014 09:39 PM
  [ # 21 ]

Een ID van voor ca 1970 heeft nooit een handrempedaal. De “kegel” controlelamp heeft nooit op een 3e neus gezeten. Het zwart gecoate dash kwam in augustus 1968.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5396
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 13 oktober 2014 09:47 PM
  [ # 22 ]

Klopt.
De kegel paste bij de gelijkstroomdynamo en volgens mij werd bij de nieuwe neus ook meteen de wisselstroomdynamo ingevoerd.
Alleen die kachel kan ik niet helemaal thuisbrengen.
Weet jij dat Waterman? Is dat standaard bij de ID normale?
Alleen daar passen volgens mij die meedraaiende koplampen dan weer niet bij.
Misschien zijn die later aangebracht.

Jammer trouwens van die sierlijst bij het stuur. maar die is misschien nog wel te vinden…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43460
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 13 oktober 2014 09:48 PM
  [ # 23 ]
H@ns schreef:

In ‘67 kwamen de eerste 3e neuzen al.
Ik meen me vaag te herinneren dat de auto van m’n vader (‘67 3e neus) een grijze stuurspaak had.
Er zat ook zo’n klein ruitensproeierreservoir in met zo’n handpompje.

Dat klopt helemaal Hans.

H@ns schreef:

Wel stoffen bekleding ( die overigens helemaal niet zo sterk was) en dus verstralers die vast waren.

Als jouw pa zijn auto nieuw in NL geleverd kreeg was het een in Belgie gebouwde auto die een andere bekledingstof had dan een Fransoos. Vaste lampen: dat kan heel goed, bij de basis ID was dat standaard.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5396
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 13 oktober 2014 09:50 PM
  [ # 24 ]

Was inderdaad geboren in B

Persoonlijk vind ik de ID 19B 2e neus eigenlijk de mooiste snoek.
Mooie lijnen zonder tierelantijnen…
Maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Profiel  
 
lopezdijkstra
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 430
Geregistreerd: 09-04-2006

Gepost: 13 oktober 2014 10:06 PM
  [ # 25 ]

Effe offtopic. Ik kreeg onlangs als ID 19b eigenaar deze documenten onder ogen. Kan van dit soort dingetjes wel genieten….


Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5396
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 13 oktober 2014 10:12 PM
  [ # 26 ]

Leuk!
Ik snap alleen niet waarom het “confidentielle” moest zijn…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43460
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 13 oktober 2014 10:14 PM
  [ # 27 ]
H@ns schreef:

Was inderdaad geboren in B

Persoonlijk vind ik de ID 19B 2e neus eigenlijk de mooiste snoek.
Mooie lijnen zonder tierelantijnen…
Maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Eens! Ik heb er zo één gehad, een ID19b van eind november 1966. Groen systeem. Reed geweldig. En met gemak 170 km/h.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
DS-Frank
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 561
Geregistreerd: 08-11-2006

Gepost: 14 oktober 2014 10:35 AM
  [ # 28 ]

Wat ook nog een goede aanwijzing betreft qua modeljaar is dat de accu rechts zit. Is maar een jaar zo geweest en het zou dan modeljaar ‘69 moeten zijn (volgens mij).

Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43460
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 14 oktober 2014 10:37 AM
  [ # 29 ]

Accu rechts bij de ID: vanaf 08-1966 tot 08-1969. Voor modeljaar 1970 ging de accu dus weer naar links. Bij de modeljaren 1967, 1968 én 1969 zit de accu dus rechts Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
DS-Frank
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 561
Geregistreerd: 08-11-2006

Gepost: 14 oktober 2014 11:37 AM
  [ # 30 ]

Ben ik in de war met de DS? Is daar de accu maar een jaar rechts geweest (1969)?

Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook